آمریکا در فیلیپین علیه واکسن کرونا چین پروپاگاندا راه انداخته بود

رویترز در گزارشی تحقیقی مدعی شده است ارتش آمریکا در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا از اکانت‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای ترویج پروپاگاندا علیه اعتبار واکسن کرونای ساخت چین در کشور فیلیپین استفاده کرده بود. این کارزار ظاهراً از بهار ۲۰۲۰ تا اواسط ۲۰۲۱ جریان داشته و هدف آن مقابله با نفوذ فزاینده چین در فیلیپین بوده است.

گزارش رویترز ادعا می‌کند ارتش آمریکا در بحران کرونا برنامه‌ای اجرا کرده تا اعتبار واکسن سینوواک (Sinovac) چین را از بین ببرد. به نظر این اقدام پاسخی به تلاش پکن برای مقصر جلوه‌دادن واشنگتن در مسئله همه‌گیری کرونا بوده است. بااین‌حال، این کشمکش‌ها جان مردم عادی فیلیپین را به خطر انداخته بود.

پروپاگاندای آمریکا در شبکه‌های اجتماعی فیلیپین علیه واکسن کرونا چین

برای مثال، ظاهراً سال ۲۰۲۲ یکی از اعضای این کارزار در توییتی نوشته بود: «کووید از چین آمد و واکسن هم چینی است، به چین اعتماد نکنید!» این برنامه حتی سعی داشت این‌طور القا کند که استفاده از واکسن‌های چینی «حرام» است و در تولید آن‌ها از موادی از بدن خوک‌ها استفاده شده است.

آمریکا در فیلیپین علیه واکسن کرونا چین پروپاگاندا راه انداخته بود

یکی از مقامات سابق ارتش آمریکا به رویترز گفته است پنتاگون در ایکس (توییتر سابق)، فیسبوک و اینستاگرام اکانت‌های مخصوص پروپاگاندا دارد. مسئولان فیسبوک اواخر سال ۲۰۲۰ به آن‌ها هشدار داده بودند که اکانت‌ها را شناسایی کرده‌اند و این حساب‌ها ناقض سیاست‌های این پلتفرم‌اند. بااین‌حال، پس از آنکه پنتاگون گفت دیگر از این اکانت‌ها برای کارزارهای ضدواکسن استفاده نمی‌کند، تعدادی از آن‌ها مسدود نشدند.

رویترز در تحقیقاتش، حداقل ۳۰۰ اکانت هم در ایکس پیدا کرده که ظاهراً برای همین عملیات استفاده می‌شده‌اند. این اکانت‌ها بات بودند و حذف شدند.

به ادعای این رسانه، کارزار پروپاگاندای آمریکا زمانی راه‌اندازی شد که دولت چین مدعی شده بود شیوع ویروس کرونا را می‌توان تا آمریکا ردیابی کرد. یکی از سخن‌گویان پنتاگون در بیانیه‌ای به رویترز، با اشاره به این کارزارهای اطلاعاتی چین گفت: «[ارتش ما] از انواع پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با حملات و نفوذ مخرب علیه ایالات‌ متحده و متحدان و همکارانش استفاده می‌کند.»


منبع: https://digiato.com/science/us-propaganda-against-chinese-covid-vaccine-in-philippines-per-reuters

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *