آیا استفاده از ابزارهای پوشیدنی برای ردیابی سلامت و تناسب اندام شما واقعاً کمک کننده است؟

آیا استفاده از ابزارهای پوشیدنی برای ردیابی سلامت و تناسب اندام شما واقعاً کمک کننده است؟

کارشناسان تاکید می کنند که می توانند داده های ساعت هوشمند را به نفع شما تفسیر کنند. در سال ۲۰۱۷، مجله بریتانیایی پزشکی ورزشی انجام یک متاآنالیز از ۳۱ مطالعه شامل بیش از ۲۰۰۰ نفر نشان داد که افرادی که از ابزارهای پوشیدنی درجه تجاری استفاده می کنند مانند دستگاه های فروخته شده توسط Fitbit و Jawbone به طور متوسط ​​۶ پوند از دست دادند. در مقایسه با افرادی که از دستگاه‌های سطح تحقیقاتی استفاده می‌کنند، تقریباً نصف اثربخشی بود، اما این مطالعه حدس زد که پوشیدنی‌ها «یک یادآوری دائمی برای پیگیری اهداف مرتبط با سلامت و فعال بودن» ارائه می‌کنند.

مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی سیستم های عصبی اشاره می‌کند که پوشیدنی‌های دارای حسگر PPG (فتوپلتیسموگرافی) و EDA (فعالیت الکترودرمال) می‌توانند داده‌های قابل اعتمادی را همراه با روش‌های اجتماعی ارائه دهند و می‌توانند نگاهی واقع بینانه به سطح استرس فرد ارائه دهند. بنابراین، تعجبی ندارد که ساعت های هوشمند ارائه شده توسط اپل، سامسونگ و فیت بیت متعلق به گوگل، سیستم های تشخیص استرس و کاهش استرس خود را ارائه می دهند.

آنها بر معیاری به نام HRV (تغییرپذیری ضربان قلب) با برخی تنظیم الگوریتم هوشمندانه تکیه می‌کنند تا در صورت بالا بودن سطح استرس هشدار دهند و کاربران را از طریق تمرینات مراقبه و تنفس برای آرام کردن آنها راهنمایی کنند. تحقیقات می گوید که این استراتژی واقعاً کار می کند. طبق یک مطالعه – اولین موردی که از داده های ECG از Apple Watch برای تشخیص استرس استفاده کرد – منتشر شده در مجله مرزها در سلامت دیجیتال ژورنال، داده های جمع آوری شده با استفاده از سنسور در ساعت هوشمند اپل می تواند برای تشخیص استرس در زمان واقعی استفاده شود.

تحقیق دیگری که در فیزیولوژی مرزی مطالعه‌ای را منتشر کرد که در آن شرکت‌کنندگان حلقه‌های Oura نسل دوم را برای طلسم‌هایی که تا یک سال طول می‌کشید می‌پوشیدند. اشاره می‌کند که دستگاه‌های پوشیدنی مانند حلقه تناسب اندام – همراه با پیشنهادات شخصی، مداخلات در زمان واقعی، و رویکردی پیشرو برای تعیین اهداف – می‌توانند به افزایش فعالیت بدنی، بهبود تناسب اندام و ایجاد دستاوردهای مثبت در کیفیت خواب کمک کنند.


منبع: https://www.slashgear.com/1473137/using-wearables-track-health-fitness-help/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *