آیدی تلگرام کجاست؟ | آموزش پیدا کردن و تغییر لینک آیدی در تلگرام

تلگرام یکی از محبوب‌ترین ابزارها و سرویس‌های آنلاین برای پیام‌رسانی است. کاربران بسیار زیادی از سراسر جهان از تلگرام برای امور روزانه خود استفاده می‌کنند و این سرویس پیام‌رسان نیز همیشه تلاش داشته تا ویژگی‌های جدیدی را ارائه کند. آیدی یا یوزرنیم تلگرام یکی از این قابلیت‌ها است که هر کاربری می‌توانید آن را برای خود تعریف کند.

در این مطلب به آیدی تلگرام و نحوه تنظیم آن می‌پردازیم.

آیدی تلگرام

آیدی تلگرام کجاست؟ | آموزش پیدا کردن و تغییر لینک آیدی در تلگرام

تمام کاربران تلگرام می‌توانند برای خود یک نام کاربری عمومی انتخاب کنند. سپس دیگر کاربران با وجود این آیدی راحت‌تر شما را پیدا خواهند کرد. البته باید توجه داشت که با تنظیم یک نام کاربری، حتی افرادی که شماره شما را ندارند نیز می‌توانند برایتان پیام ارسال کنند. بنابراین اگر با این موضوع چندان راحت نیستید، توصیه می‌کنیم از تنظیم نام کاربری خودداری کنید.

زمانی که نام کاربری خود را تنظیم کردید، یک لینک به‌صورت t.me/username دریافت خواهید کرد و می‌توانید آن را برای دیگران ارسال کنید. سپس آن‌ها از طریق این لینک می‌توانند برای شما پیام ارسال کنند.

نام کاربری باید حداقل پنج کاراکتر داشته باشد و می‌تواند حاوی اعداد (از ۰ تا ۹)، حروف انگلیسی و خط‌کشیده باشد.

آیدی تلگرام کجاست

پس از تنظیم نام کاربری تلگرام، این آید‌ی در پروفایل شما و کنار مواردی مانند شماره، بیوگرافی و تاریخ تولد نمایش داده خواهد شد.

چگونه آیدی تلگرام بسازیم

ساخت آید‌ی تلگرام بسیار ساده است. برای انجام این کار فقط کافیست به بخش تنظیمات اپلیکیشن موبایل خود بروید. سپس در قسمت بالا که اطلاعات مربوط به حساب شما را نمایش داده می‌شود، می‌توان نام کاربری جدیدی تعیین کنید.

تغییر آیدی تلگرام با کامپیوتر نیز به همین سادگی است و ابتدا باید وارد تنظیمات شوید و در بالاترین قسمت، روی My Account کلیک کنید.

پس از آن، اطلاعات حساب شما نمایش داده خواهد شد که از طریق بخش Username می‌توانید آید‌ی تلگرام خود را مشخص کنید.

برای پاک‌کردن آیدی تلگرام نیز فقط نیاز است تا دوباره به بخش‌های توضیح داده شده مراجعه کنید و یوزرنیم فعلی خود را پاک کنید و آن را خالی بگذارید.

جمع بندی

به‌عنوان جمع‌بندی باید اشاره کرد که تلگرام یکی از مهم‌ترین ابزارهای پیام‌رسان این روزها محسوب می‌شود و اگر شما در سایر شبکه‌های اجتماعی فرد نسبتاً شناخته‌شده‌ای باشید، نیاز است که حتماً یک اکانت تلگرام نیز داشته باشید. همچنین لازمه دیگر حساب شما، داشتن یک نام کاربری است.

این آیدی یا نام کاربری علاوه بر اینکه دسترسی دیگران به شما را ساده‌تر می‌کند، همچنین باعث می‌شود در جستجوهای جهانی نیز حساب شما قابل ردیابی باشد.

هرچند این موضوع می‌تواند یک مزیت باشد، اما احتمالاً تاثیرات ناخواسته‌ای را نیز به همراه خواهد داشت. به‌عنوان مثال، تمام افراد با وجود آیدی، می‌توانند به شما پیام دهند و حساب شما را جستجو کنند.

بنابراین بهتر است بسته به نیاز خود، نسبت به تعریف آیدی تلگرام اقدام کنید.

سوالات متداول

آیدی تلگرام چه مزیتی دارد؟

با تعیین یک آیدی یا نام کاربری برای حساب تلگرام خود، می‌توانید سریع‌تر با دیگران ارتباط بگیرید.

آید‌ی تلگرام کجاست؟

آید‌ی تلگرام در پروفایل شما نمایش داده می‌شود.

آیا می‌توان با موبایل نام کاربری تلگرام ثبت کرد؟

از طریق تنظیمات اپلیکیشن موبایل تلگرام این قابلیت قابل دسترس است.


منبع: https://digiato.com/social-networks/how-set-username-on-telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *