آیپد ۱۴ ساله شد؛ میراث استیو جابز برای اپل

آیپد واقعاً محصولی انقلابی بود اما مشکلات خاص خود را هم داشت که از بین آن‌ها می‌توان به نبود دوربین و قابلیت‌های چندوظیفگی اشاره کرد.

اپل پس از موفقیت اولین آیپد، نسل دوم تبلت خود را در سال ۲۰۱۱ عرضه کرد. آیپد جدیدتر از هر نظر بهتر از نسل قبل بود و به پردازنده‌ی سریع‌تر و فضای ذخیره‌سازی بیشتر مجهز شد. این محصول همچنین بدنه‌ی باریک‌تر و وزن کمتری داشت.

سیستم‌عامل تبلت‌ها نیز طی سال‌های اخیر تغییراتی دریافت کرده است. اولین نسل آیپد از iPhoneOS 3.2 استفاده می‌کرد که پس‌ از انتشار به iOS 4، تغییر نام یافت. آیپد با گذشت سال‌ها همچنان ویژگی‌های جدیدی دریافت کرد و این یعنی به سیستم‌عامل متفاوت نسبت‌ به سیستم‌عامل آیفون و آیپاد تاچ نیاز داشت. اپل سرانجام در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲ مهر ۱۳۹۸) سیستم‌عامل iPadOS 13 را برای تبلت‌های پرچمدارش منتشر کرد.

اکنون در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که ۱۴ سال از زمان معرفی اولین نسل آیپد می‌گذرد. اپل درحال‌حاضر تمرکز اصلی خود را روی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو معطوف کرده و بازار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را هدف قرار داده است؛ اما روند توسعه‌ی مدل‌های جدید آیپد در کنار سایر محصولات این شرکت همچنان ادامه دارد و همیشه عضوی ثابت از فهرست بهترین تبلت بازار محسوب می‌شود.


منبع: https://www.zoomit.ir/tablet/415809-ipad-rurns-14-steve-jobs/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *