اتحادیه اروپا از پروژه جدیدی که انرژی خورشیدی را با کشاورزی ترکیب می کند، حمایت می کند

اتحادیه اروپا از پروژه جدیدی که انرژی خورشیدی را با کشاورزی ترکیب می کند، حمایت می کند

یک ابتکار جدید “agrivoltaics” که به دنبال اثبات قابلیت تجاری ادغام نیروگاه های خورشیدی با کشاورزی است، مورد توجه بروکسل قرار گرفته است. اتحادیه اروپا از شرکت انرژی های تجدیدپذیر آلمانی BayWa در اولین طرحی که می تواند برای کشاورزان و آب و هوا برد-برد باشد، حمایت می کند.

به منظور توسعه این پروژه، BayWay 6.5 میلیون یورو از برنامه LIFE اتحادیه اروپا (که در مجموع ۵٫۴۳ میلیارد یورو برای دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ در دسترس است) تضمین کرده است. مسلح با تازه منابع مالیاین شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ شش پروژه به اصطلاح agrivoltaics را در پنج کشور اروپایی بسازد.

Agrivoltaics شامل ترکیب تولید انرژی خورشیدی و کشاورزی در یک قطعه زمین است و برای آن تبلیغ شده است. مزایای بی شماراز جمله صرفه جویی در مصرف آب، افزایش سلامت خاک و افزایش تعداد گرده افشان ها. پنل های خورشیدی همچنین می توانند به عنوان منبع درآمد اضافی برای کشاورزان عمل کنند.

این شرکت گفت که با همکاری با نمایندگان اتحادیه اروپا، مالکان زمین و جوامع محلی، BayWa با هدف توسعه قابلیت تجاری agrivoltaics و نشان دادن مزایای آن به عنوان یک استراتژی موثر سازگاری با آب و هوا برای کشت میوه و محصولات در اروپا است.

سه مورد از پروژه های جدید، در فرانسه، اسپانیا و هلند، با هدف آزمایش اثربخشی اختلاط پنل های خورشیدی با مزارع میوه، در یک “مدل تامین مالی نوآورانه” است. در همین حال، سه پروژه باقی مانده، در آلمان، اسپانیا و ایتالیا، راه‌هایی را برای افزایش مقیاس agrivoltaics در کنار محصولات زراعی مانند گندم تابستانی و زمستانی یا سویا بررسی خواهند کرد.

دکتر استفان شیندل، رئیس مدیریت محصول در BayWa گفت: “با این شش پروژه، در پنج کشور، ما برنامه های کاربردی Agri-PV خلاقانه را وارد بازار می کنیم.” تنها در صورتی که بخش‌های کشاورزی، محیط زیست و انرژی دست به دست هم دهند، می‌توانیم با موفقیت خود را با تغییرات اقلیمی سازگار کنیم.»

طبق گزارش اخیر اتحادیه اروپا مطالعهترکیب کشاورزی و تولید برق فتوولتائیک خورشیدی در تنها ۱ درصد از زمین‌های کشاورزی بلوک می‌تواند از کل اهداف اتحادیه اروپا در سال ۲۰۳۰ برای تولید انرژی خورشیدی فراتر رود.

مزایای سیستم هیبریدی انرژی غذایی می‌تواند به کاهش مخالفت با پروژه‌های خورشیدی در میان افرادی که پنل‌های خورشیدی را تهدیدی برای زمین‌های کشاورزی می‌دانند کمک کند. به عنوان مثال، نخست وزیر بریتانیا، ریشی سوناک اخیراً برنامه هایی را اعلام کرد در تلاش برای “حفاظت از امنیت غذایی” نصب پنل های خورشیدی در سرتاسر زمین های کشاورزی بریتانیا متوقف شود.. با این حال، شواهد و مدارک از آزمایش‌های agrivoltaics با چنین ادعاهایی مقابله می‌کند – مزارعی که پنل‌های خورشیدی نصب کرده بودند، اگر نگوییم بیشتر از مزارع بدون بهره‌وری بودند.

با این وجود، مقاله اتحادیه اروپا همچنین تاکید می کند که فقدان مشوق های دولتی، موانع پیچیده مجوز، و مخالفت جوامع روستایی تهدیدی برای جلوگیری از گسترش سیستم های agrivoltaic است.


منبع: https://thenextweb.com/news/europe-solar-power-agriculture-agrivoltaics

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *