“اجازه بده کمکت کنم”: ایلان ماسک از سران دانشگاه های هاروارد، ام آی تی و پن برای یهودی ستیزی در محوطه دانشگاه انتقاد می کند

“اجازه بده کمکت کنم”: ایلان ماسک از سران دانشگاه های هاروارد، ام آی تی و پن برای یهودی ستیزی در محوطه دانشگاه انتقاد می کند

ایلان ماسک، مالک و مدیر ارشد فناوری X، رؤسای دانشگاه هاروارد، دانشگاه پنسیلوانیا و موسسه فناوری ماساچوست را پس از اینکه آنها از محکوم کردن درخواست‌های خشونت علیه یهودیان در دانشگاه‌های مربوطه خود در طول بازجویی در کنگره خودداری کردند، مورد انتقاد قرار داد.

ماسک که خود چند هفته پیش به دلیل حمایت از یک پست یهودی ستیز متفاوت به یهودستیزی متهم شد، سه رئیس دانشگاه را به خاطر تلاش برای درست به نظر رسیدن سیاسی و تلاش برای یافتن تفاوت های ظریف در چیزی مانند نسل کشی مورد انتقاد قرار داد.

این تحقیق به رهبری کمیته آموزش و نیروی کار مجلس نمایندگان به رهبری جمهوری خواهان، پاسخ آنها به حوادث یهودی ستیزانه ادعایی پس از درگیری اسرائیل و حماس که توسط حمله حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل و اقدامات نظامی متعاقب آن در غزه آغاز شد، بررسی شد.

پیامدهای حوادث ۷ اکتبر باعث تنش های سراسری شده است که منجر به اعتراضات و موارد خشونت در ایالات متحده شده است. گزارش ها حاکی از افزایش قابل توجه حوادث یهودی ستیز و اسلام هراسی از زمان وقوع درگیری است.

گزارش مشترک اخیر اتحادیه ضد افترا و هیلل بین المللی کاهش قابل توجهی را در احساس امنیت در میان دانشجویان یهودی در محوطه دانشگاه نشان داد. قبل از ۷ اکتبر، اکثریت از نظر جسمی و احساسی احساس امنیت می کردند، اما این اعداد به ترتیب به ۴۶ درصد و ۳۳ درصد کاهش یافته است.

کلودین گی از هاروارد، الیزابت مگیل از دانشگاه UPenn و سالی کورنبلوت از MIT که نقش ریاست جمهوری خود را در سال جاری یا گذشته بر عهده گرفتند، چندین ساعت شهادت دادند. آنها افزایش حوادث یهودی ستیزانه را محکوم کردند و از واکنش های دولت های خود دفاع کردند. قابل توجه، رهبران آموزش و پرورش به موج موازی اسلام هراسی اذعان داشتند و متعهد به پرداختن به اشکال مختلف نفرت بودند.

در طول جلسه استماع کنگره در مورد یهودی ستیزی، روسای دانشگاه های هاروارد، ام آی تی و پن با یک سوال مهم در مورد موضع دانشگاه خود در مورد دعوت به نسل کشی یهودیان مواجه شدند. سوال از الیز استفانیک، نماینده کنگره، به دنبال این بود که مشخص کند آیا چنین تماس‌هایی قوانین رفتاری دانشگاه مربوطه یا قوانین علیه قلدری و آزار را نقض می‌کنند یا خیر.

پاسخ‌های روسای جمهور گی، مگیل و کورن‌بلات، که در توییت‌های بیل آکمن به تفصیل شرح داده شد، نشان‌دهنده یک موضع اخلاقی نگران‌کننده بود. پاسخ رهبر دانشگاه، که شاید قصد داشت کمی متفاوت باشد، در نهایت ناشنوا و بسیار مشکل ساز بود. این سه اساساً گفتند: “بستگی به زمینه دارد” و اگر گفتار به رفتار واقعی تبدیل شود، به ویژه عمل کشتار یهودیان.

ماسک با به اشتراک گذاشتن پست آکمن، با قاطعیت نوشت: «دعوت به نسل کشی [death] آشکارا از هر کسی آزار و اذیت است.”

این تبادل که با پاسخ های مشروط روسای جمهور مشخص می شود، به طور بالقوه یکی از فوق العاده ترین شهادت ها در کنگره توصیف شده است، به ویژه در مورد موضوعی جدی مانند نسل کشی.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/elon-musk-lampoons-heads-of-harvard-mit-penn-varsities-for-antisemitism-on-campus-13472342.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *