اخراج کارمندان یک بانک آمریکایی که تظاهر می‌کردند مشغول کار هستند

ابزارها و نرم‌افزارهای موسوم به «Mouse Jiggler» از زمان همه‌گیری کرونا و رواج دورکاری محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و برای شبیه‌سازی حرکت ماوس یا کیبورد استفاده شدند. اکنون بانک آمریکایی ولز فارگو بیش از ده کارمندش را به اتهام استفاده از این ابزارها اخراج کرده است؛ این کارکنان با این ابزارها کارفرما را فریب می‌دادند تا گمان کند آن‌ها کار می‌کنند.

براساس گزارش بلومبرگ، طبق پرونده‌ای نظارتی در سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) بانک ولز فارگو متوجه شده است برخی کارکنانش از ابزارهای شبیه‌ساز فعالیت ماوس و کیبورد استفاده می‌کردند تا تظاهر کنند مشغول به کارند.

البته این پرونده مشخص نمی‌کند این کارکنان از ابزارهای Mouse Jiggler در کامپیوترهای شخصی خود در خانه یا محل کار استفاده می‌کردند یا خیر. همچنین مشخص نیست چگونه بیش از ده نفر از کارکنان این بانک مشاغلی داشتند که در آن می‌توان بهره‌وری را فقط با حرکات ماوس سنجید.

استفاده از ابزارهای شبیه‌ساز حرکات ماوس در بانک آمریکایی

اخراج کارمندان یک بانک آمریکایی که تظاهر می‌کردند مشغول کار هستند

به گزارش فایننشال تایمز، اکثر این کارمندان نسبتاً تازه‌وارد بودند، اما یکی از آن‌ها بیش از هفت سال با این بانک کار کرده بود. دقیقاً مشخص نیست ولز فارگو چگونه متوجه تقلب این کارمندان شده است.

ابزارها و نرم‌افزارهای Mouse Jiggler یا Mouse Movers سال‌هاست وجود دارند اما در همه‌گیری کرونا، زمانی که بسیاری از کارمندان ناگهان بدون هیچ‌ نظارتی در خانه مشغول کار شدند، محبوبیت زیادی پیدا کردند. این ابزارها و برنامه‌ها که به‌راحتی در دسترس هستند، می‌توانند بدون نیاز به حضور کاربر، مکان‌نمای ماوس را حرکت بدهند.

بسیاری از شرکت‌ها نیز برای نظارت بر میزان فعالیت کارکنانشان سازوکارهای خاصی ایجاد کرده‌اند تا مطمئن شوند کارمندان دورکار آن‌ها واقعاً کار مفید انجام می‌دهند. به‌عبارتی در برخی مواقع می‌توان تشخیص داد آیا کاربر از Mouse Jiggler استفاده می‌کند یا خیر. البته از سوی دیگر، این ابزارها نیز پیشرفته‌تر شده‌اند و ردیابی آن‌ها دشوارتر شده.


منبع: https://digiato.com/finance-investment/us-bank-wells-fargo-fires-employees-for-simulating-being-at-their-keyboards

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *