ارواح عملیات شبکه در گذشته، حال و آینده

ارواح عملیات شبکه در گذشته، حال و آینده

در سرود کریسمس، قهرمان توسط سه روح ملاقات می‌شود که خطای راه‌هایش را به او نشان می‌دهند و در عین حال فرصتی برای اصلاح مسیر ارائه می‌دهند.

شبکه امنیت سایبری تیم ها ممکن است خود را در الگوی مشابهی از بازتاب با پایان سال و ما به آینده بیابند.

پس از سالی که گذشت، ممکن است برخی از ارواح خاموشی های گذشته، و نیز شبح امور معماری کنونی، تسخیر شوند.

در این زمینه، بازدید از Ghost of Network Operations Yet to Come می تواند مورد استقبال قرار گیرد، به ویژه در جایی که مسیری رو به جلو برای بهبود عملکرد و انعطاف پذیری را متبلور می کند.

به شما ارواح

شبح عملیات شبکه گذشته

اولین بازدید شبح‌وار از کانال‌های خاطرات سوسوگر: خرابی‌های شبکه با تأثیرات آبشاری، و مداخلات دستی.

لازم نیست تیم‌های عملیاتی ذهن خود را برای یادآوری مسائل ناشی از عدم انعطاف پذیری در مسیرهای شبکه، که در آن شکست یک پیوند باعث ایجاد یک اثر دومینو برای هر کسی در پایین دست یا با نوعی اتصال متقابل یا اتکا به آن اتصال می‌شود، بیش از حد به عقب برگردانند. مهندسان احتمالاً توسط این نوع حوادث تسخیر شده اند: شعاع انفجار بسیار فراتر از هر آستانه راحتی قابل تصور بود.

یکی دیگر از خاطرات سوسو می زند: مداخله دستی مورد نیاز سازمان های آسیب دیده برای پاسخ. هنگامی که سیستم ها از کار افتاد و سازمان اتصال را از دست داد، عیب یابی بلافاصله شروع شد: علت اصلی چه بود؟ چگونه می توان اتصال را احیا کرد؟ آیا باید به صورت دستی به a سوئیچ کنیم پشتیبان گیری پیوند دهید، مسیرهای خود را مجدداً تبلیغ کنید و شروع به منحرف کردن ترافیک کنید تا دوباره آنلاین شوید، زیرا می‌دانید که ممکن است ساعت‌ها طول بکشد؟

این یک یادآوری مربوط به جایی است که ارائه دهندگان و سازمان های مشتری به طور یکسان نمی خواهند خود را دوباره پیدا کنند.

شبح عملیات شبکه حاضر است

ورود Ghost of Network Operations Present مهندسان را به دیدن مکان‌های خوبی می‌برد که امروزه برخی سازمان‌ها به آن رسیده‌اند، با انعطاف‌پذیری داخلی، مسیرهای اضافی و مقداری اتوماسیون که با تغییر به شبکه‌های نرم‌افزاری تعریف‌شده فعال شده‌اند.

با مشاهده سایر سازمان‌ها، واضح است که شبکه‌های نرم‌افزاری تعریف‌شده تیم‌ها را خوشحال‌تر می‌کنند. هیچ خاموشی فیزیکی یک دستگاه شبکه برای ارتقا یا نگهداری وجود ندارد. تأثیر تغییرات از قبل به صورت غیر مخرب آزمایش می شود تا بفهمیم قبل از اعمال آن در محیط تولید چه تأثیری خواهد داشت. تیم‌ها با «ناشناخته‌های» کمتری در فرآیندهای ارتقا سر و کار دارند و درک واضح‌تری از محیطی که قرار است با ایجاد تغییر بر آن تأثیر بگذارند، دارند.

اما به سرعت آشکار می شود که این قابلیت مشاهده محدودیتی دارد و تنها تا جایی که در دامنه خود میزبانی می شود گسترش می یابد. با توجه به این نکته، Ghost of Network Operations Present یکی از اهداف خود را انجام می دهد – یادآوری اینکه زمان حال دائما در حال حرکت است و با گذشت زمان کافی، حال به گذشته تبدیل می شود.

در این زمان، یک نقطه عطف طبیعی در برخورد ارواح وجود دارد، و این سوال در ذهن مهندس عملیات شبکه شکل می‌گیرد: آینده چه چیزی را رقم می‌زند؟

سپس دیدگاه به سازمانی می‌رسد که به شدت به آن متکی است میزبانی محیط‌هایی خارج از دامنه کنترل‌شده فوری آن، و بنابراین فراتر از دسترس قابلیت‌های نرم‌افزاری تعریف‌شده‌اش. برنامه‌ها در عوض در فضای ابری میزبانی می‌شوند، و در حالی که زیرساخت ابری انعطاف‌پذیر است، برنامه‌ها خود شکننده و مستعد کاهش عملکرد هستند که منجر به غیرقابل دسترس شدن عملکردهای حیاتی می‌شود.

تصویری از مهندسان دیوانه را کاهش دهید زیرا پرداخت ها به طور ناگهانی تکمیل نمی شوند. سپس کانال های ارتباطی محل کار از کار می افتند. و کارگرانی که می پرسند برنامه های کاربردی برای داده ها و دریافت هیچ چیز.

آن را متوقف.

شبح عملیات شبکه هنوز در راه است

اگر جهت آینده روشن نباشد، ظهور سوم آن را چنین می کند. نیاز به رسیدگی به علت اصلی قطع و بی‌ثباتی برنامه‌ها، از طریق گسترش دید به خارج از دامنه فرمان برای پوشش همه دامنه‌هایی که میزبان اجزای معماری برنامه انتها به انتها هستند، وجود دارد.

باید بر مجموعه نظارت شود تنظیم و ارکستراسیون اجزایی که یک برنامه کاربردی را قادر به عملکرد می کنند. تنها با ترسیم زنجیره کامل ارائه خدمات است که می توان نقاط وابستگی را شناسایی کرد – همان نقاط منفرد که باعث می شوند عملکردهای مختلف در برنامه به طور موقت غیرقابل دسترسی شوند.

با این وضوح، یک مسیر رو به جلو ظاهر می شود: تضمین شبکه. این بر روی “شبکه” سرتاسر محیط های خصوصی به هم پیوسته، ارائه دهندگان خدمات، و سرویس هایی تمرکز می کند که تجربه کاربر از یک برنامه یا سرویس را شکل می دهد – از ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP)، ابر عمومی، SaaS، و بیشتر. با نشان دادن هر عنصر متصل مانند روتر، نمای کلی از تجربه دیجیتال را ارائه می دهد. DNS حل‌کننده یا وب سرور، و تأثیر آن در رابطه با سایر عناصر و عملکرد به طور کلی.

اما مشاهده سرتاسر به تنهایی کافی نیست: همچنین لازم است بتوان از تله متری و بینش به عنوان مبنایی برای شروع اقدام مثبت – خودکار – استفاده کرد. درک اینکه چه بخش هایی از فرآیند نظارت و بازیابی می تواند و نمی تواند خودکار شود، برای ادامه تمرکز بر آینده مهم است. همچنین اصلاح حلقه بسته را در نظر می‌گیرد: این ایده که سیستم‌ها وجود دارند تا دلایل قطع برنامه را تشخیص دهند، و به طور خودکار تشدید و اصلاح را بدون دخالت انسان آغاز می‌کنند.

ما بهترین ابزارهای نظارت بر شبکه را معرفی کرده ایم.

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/the-ghosts-of-network-operations-past-present-and-yet-to-come

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *