اروپا در زمینه فناوری درحال عقب‌ماندن از آمریکا و چین است

«نیک کلگ» (Nick Clegg)، مدیر ارشد شرکت آمریکایی متا، می‌گوید اروپا دارد در زمینه فناوری و نوآوری از ایالات متحده و چین عقب می‌افتاد. این قاره باید همگام با این دو کشور بزرگ بشود. به اعتقاد کلگ که مدیریت امور جهانی متا را برعهده دارد، اروپا با «مشکلی واقعی» روبه‌روست.

براساس گزارش Tech Xplore، نیک کلگ در جلسات راهنمایی چند استارتاپ در اروپا گفت: «داریم به‌سرعت از ایالات متحده و چین عقب می‌افتیم.» او می‌گوید سال‌هاست تنها نقش اروپا تنظیم مقررات در قالب رگولاتور بوده، درحالی‌که آمریکا صاحب نوآوری است و چین نیز تقلید می‌کند.

نظرات مدیر ارشد متا درباره فناوری در اروپا

استدلال نیک کلگ این است که اروپا در زمینه فناوری و نوآوری بیشتر در نقش رگولاتور عمل می‌کند اما او می‌گوید «امکان تولید موفقیت بر پایه قانون» وجود ندارد. نیک کلگ دراین‌باره می‌گوید:

«شما موفقیت را بر پایه نوآوری، کارآفرینی و مشارکت بین شرکت‌های بزرگ فناوری و استارتاپ‌های کوچک ایجاد می‌کنید.»

اروپا در زمینه فناوری درحال عقب‌ماندن از آمریکا و چین است

اخیراً متا و دو شرکت فرانسوی طرحی اجرایی کرده‌اند که طی آن به پنج استارتاپ اروپایی شش ماه مشاوره و دسترسی به امکانات ارائه می‌شود. گفته‌های نیک کلگ نیز در جریان این طرح ارائه شده است. نیک کلگ یکی از مهره‌های اصلی متا برای سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اروپا بوده است. او سال ۲۰۲۱ اعلام کرد این شرکت آمریکایی ۱۰ هزار شغل در اروپا ایجاد خواهد کرد تا به ساخت متاورس کمک کند.

متا برای تحقق پروژه متاورس خود میلیاردها دلار هزینه کرد اما از زمانی که تمرکزش را معطوف به هوش مصنوعی کرده، هزاران نفر را از تیم‌هایی که روی متاورس کار می‌کردند، اخراج کرده است. البته پیش‌ازاین، رئیس گروه تجاری جهانی متا گفته بود این شرکت روی هوش مصنوعی و سخت‌افزار موردنیاز متا‌ورس سرمایه‌گذاری می‌کند اما رسیدن به اهداف بزرگ این غول فناوری احتمالاً یک دهه طول خواهد کشید.


منبع: https://digiato.com/growth-hacking/europe-is-lagging-behind-both-the-united-states-and-china-when-it-comes-to-technology-and-innovation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *