از Prequelists تا Reylos، اینها ۹ نوع قطعی از طرفداران جنگ ستارگان هستند

طرفداران جنگ ستارگان با هم کنار نمی آیند. هواداری سمی و تقسیم شده نامیده شده است و بارها به این کلیشه عمل کرده است.

اما من، برای نمونه، تنوع طرفداران را به عنوان یک نکته مثبت به حساب می‌آورم. این چیزی است که در طول سال‌ها منجر به طیف گسترده‌ای از داستان‌ها، ژانرها و انواع رسانه‌ها شد که هر کدام پایگاه کوچکی از طرفداران خود را ایجاد کردند. به طور گسترده‌تر، این پایگاه‌های طرفداران بر اساس نسل شما و اینکه به هر دلیلی ابتدا به کدام قسمت از سریال علاقه‌مند شده‌اید، ایجاد می‌شوند. امیدوارم بتوانید خود را در میان حداقل یکی از این موج‌های طرفداران جنگ ستارگان بیابید و ببینید که برای همه ما فضای کافی در سر میز وجود دارد.

The Original Trilogy Boomers

لوکاس فیلم

من همیشه به کسانی که به سنی رسیده بودند که سه گانه اصلی فیلم ها را در سنی که برای آن ساخته شده اند تجربه کنند حسادت می کنم. مادر خود من از جمله کسانی بود که از دیدن مناظر و صداهای جنگ ستارگان شگفت زده شد، زمانی که این فیلم تنها یک فیلم ساخته شده توسط یک فیلمساز مستقل مولف بود. این نسلی است که از مکاشفه و پایان کلیف هنگر متعاقب آن شوکه شد امپراتوری ضربه می زند و ممکن است کمی توسط Ewoks در داخل اذیت شده باشد بازگشت جدی زیرا هدف آنها جلب رضایت کودکان خردسال بود.

از لپ تاپ و تبلت گرفته تا قهوه ساز و تصفیه کننده هوا و لوازم ضروری خانه هوشمند مانند Amazon Echo صرفه جویی کنید.

بسیاری از این طرفداران پیش درآمدها را تماشا کردند، اما آنها را دوست نداشتند، به طور قابل‌توجهی از تفاوت‌های آنها ناامید شده‌اند – بدون ذکر این واقعیت که آنها یک فاصله ۱۶ ساله بین آنها را تجربه کردند. بازگشت جدی و تهدید فانتوم (و احتمالاً در اوایل دهه ۹۰ کتاب های Extended Universe را نمی خواندم). با این حال، اگر شما در این گروه قرار می گیرید، احتمالاً از بازگشت The Big Three برای شما هیجان زده شده اید نیرو بیدار می شودبه خصوص از آنجایی که شما در همان نسلی قرار می گیرید که بازیگران اصلی و خدمه فیلم های اول هستند.

این مجموعه ممکن است از سه فیلم اول ماجراجویی علمی تخیلی دور شده باشد، اما از بسیاری جهات، جنگ ستارگان همیشه قبل از هر چیز متعلق به این نسل بوده است. فقط انتظار نداشته باشید که بدانند چه زمانی اندور متناسب با جدول زمانی است یا به هر یک از فرهنگ سازی ها در آن اهمیت می دهد آهسوکا. برای آنها، سه فیلم جنگ ستارگان وجود دارد، و این تا حد زیادی جایی است که هزینه‌ها متوقف می‌شود.

طرفداران Gen X OT

دانا

اگر شما یک بچه نسل X دهه ۱۹۸۰ هستید، این همه شما هستید. احتمالا دیدی امپراتوری یا جدی زمانی که خیلی جوان بودید و قبل از اینکه بدانید دقیقاً چه چیزی را تماشا می کنید، عاشق سریال شده اید. شما در دنیایی اشباع شده از جنگ ستارگان و تأثیر آن بر فرهنگ اطراف بزرگ شدید. شما اولین نسل از مجموعه داران اکشن فیگورها بودید – بچه هایی که جنگ ستارگان بی وقفه به هر شکل ممکن به آنها فروخته شد. شما با این فیلم ها بزرگ شدید و هیجان ملموس انتظار برای فیلمی به نام را تجربه کردید تهدید فانتوم در سال ۱۹۹۹ راه اندازی خواهد شد. و این زمانی بود که رابطه شما با جنگ ستارگان احتمالاً تغییری شدید پیدا کرد.

طرفداران Gen X OT نسلی بودند که تحمل جار جار بینکس را نداشتند، بی رحمانه به دیالوگ ها و شخصیت پردازی آناکین اسکای واکر می خندیدند و ناامیدی واقعی را از دیدن رویاهای کودکی شما که توسط پیش درآمدها نابود می شدند، تجربه کردند. زمانی که اعتبارات بالا رفت انتقام سیثشما احتمالاً با جنگ ستارگان کاملاً تمام شده‌اید، فقط در تخیلات تصور کردن آنچه می‌توانست باشد، دوباره آن را مرور کردید.

این نسل از طرفداران تمایل دارند بخش هایی از دوران دیزنی را بپذیرند، اما نه کل پارچه را. آنها با خوشحالی آنها را بالاتر از شرمندگی که در فیلم های پیش درآمد بود، در نظر می گیرند، حتی در حالی که از میان دسته ای که بیشترین همسویی را با سه گانه اصلی دارند، انتخاب می کنند.

فن همه کاره Expanded Universe

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۹۰ برای طرفداران جنگ ستارگان به عنوان دوران تاریک شناخته می شود. امید چندانی به ساخت فیلم های بیشتری وجود نداشت و از آنجایی که Trekkies از موفقیت اصلی فیلم لذت برد. Star Trek: The Next Generation، طرفداران جنگ ستارگان در حال تماشای سه گانه اصلی بودند. بیشتر آنها ادامه دادند، اما برخی به رشد فزاینده داستان سرایی جنگ ستارگان که در رسانه های دیگر رخ می داد، پرداختند.

جهان منبسط شده در اوایل دهه ۱۹۹۰ با سه گانه تیموتی زان ترون شروع به کار کرد، که اغلب به عنوان دنباله فیلم هایی شناخته می شد که هرگز ساخته نشدند. در خط مبهم بین نسل X جوان و هزاره‌های بزرگ‌تر، دنیای منبسط شده (EU) نسلی از طرفداران را جذب کرد که تشنه داستان‌سرایی بیشتر از جنگ ستارگان بودند. آن‌ها این فیلم‌ها را بارها دیده بودند، اما رمان‌ها، بازی‌ها و کمیک‌ها به مردم اجازه می‌دادند تا به دنیای جنگ ستارگان شیرجه بزنند. از بسیاری جهات، اینها اولین نردهای واقعی جنگ ستارگان هستند – آنهایی که گونه های هر موجود بیگانه، پس زمینه هر شخصیت کوچک و حتی آینده غیررسمی آنچه پس از آن اتفاق افتاد را می شناختند. بازگشت جدی. آنها از “ام، در واقع” شما در زمین بازی هم نمی ترسیدند.

طرفداران متعهد به اتحادیه اروپا همیشه با فیلم های بعدی رابطه پرآشوبی داشته اند. لوکاس به طور بدنامی نسبت به اتحادیه اروپا دوسوگرا بود، چیزهایی را که دوست داشت انتخاب می کرد و انتخاب می کرد، در حالی که عناصری را که دوست نداشت خراش می داد. مانند طرفداران Gen X OT، جمعیت Expanded Universe نیز تا حد زیادی به Prequels هم نرفتند. آنها به احتمال زیاد بیشتر در آن سرمایه گذاری می کردند شوالیه های جمهوری قدیم بازی ها در اوایل دهه ۲۰۰۰ نسبت به پیش درآمدهایی که خود لوکاس خلق می کرد.

پیش درآمدها

لوکاس فیلم

هزاره ها اولین نسلی بودند که هرگز سه گانه اصلی را در سینما تجربه نکردند. یعنی تا سال ۱۹۹۷٫ بسیاری از ما با فیلم‌های اصلی در VHS یا دائماً در حال پخش در تلویزیون بزرگ شدیم، اما اینطور نبود. ما جنگ ستارگان.

ما هزاره‌ها با فیلم‌های پیش درآمد بزرگ شدیم، و بسیاری از ما برای آن‌ها سن مناسبی داشتیم، حتی برای اینکه از نفرت مرتبط با آن‌ها اجتناب کنیم. البته، بعداً بزرگان خونسردمان Gen X به ما گفتند که آنها احمقانه و شرم آور هستند. اما اگر به اندازه کافی جوان بودید، ممکن است در اولین بازدیدهای خود از چنین نظراتی محافظت شده باشید – به خصوص در مورد تهدید فانتوم. کسانی که به خوبی با این جمعیت شناسی مطابقت دارند، ممکن است از نقاط ضعف این سه گانه آگاه باشند، چه بازیگری، دیالوگ، یا تکیه بیش از حد به پس زمینه های صفحه آبی.

از آنجایی که فیلم‌های اولیه به سن بلوغ رسیدند، همراه با آنها تجدیدنظرطلبی تاریخی رو به رشدی در این فیلم‌ها پدید آمد که اتفاقاً در کنار اکران سه‌گانه دنباله ظاهر شد. خیلی جای تعجب نیست که رد آن فیلم ها از پیش درآمدها به سادگی گرفته نشد. Prequelists از جمله اولین کسانی بودند که حتی صدا زدند نیرو بیدار می شود برای قدم زدن در قلمرو آشنا. اگر یک Prequelist هستید، احتمالاً دنباله‌ها را تحقیر می‌کنید اما از جدیدتر خوشحال می‌شوید دیزنی + نمایش می دهد“در آغوش گرفتن شخصیت ها و داستان های دوران Prequels”. اگر بازگشت آناکین را ببینید آهسوکا شما را لرزاند، می دانید که در این گروه هستید.

کلوپ هواداران آخرین جدای

دیزنی / لوکاس فیلم

همه ما می دانیم آخرین جدای فیلم تفرقه انگیزی بود از بسیاری جهات، واکنش منفی علیه جنگ ستارگان متعلق به دیزنی از اینجا شروع شد. شکایات بسیار زیاد بود، چه به تصویر کشیدن لوک، چه شکایت در مورد سیاسی بودن بیش از حد آن، و یا متهم شدن به جدی نگرفتن افسانه های رایج. از سوی دیگر، به خاطر شخصیت‌های عمیق، جلوه‌های بصری باورنکردنی و ریسک‌پذیری بی‌معنی‌اش مورد تحسین قرار گرفته است. مطمئناً این فیلمی است که از کشف قلمروی جدید با شخصیت‌هایش هراسی نداشت – مطمئناً.

آخرین جدای کلوپ طرفداران تمایل دارد فیلم را به عنوان نور درخشان در میان سه گانه دنباله ببیند، و اغلب آن را در مقابل جهتی قرار می دهد که جی جی آبرامز شخصیت ها را در آن گرفته است. ظهور اسکای واکر. آخرین جدای باشگاه طرفداران سال‌ها صرف کالبدشکافی تمام صحنه‌های این فیلم و بررسی دقیق پیچیدگی مضامین و دیالوگ‌ها شده است. حتی یک تکه از این گروه وجود دارد که تبدیل شد یکی از طرفداران هاردکور جنگ ستارگان آخرین جدایاین اولین فیلم در این فرانچایز است که آنها می توانند در سطح عمیقی با آن ارتباط برقرار کنند.

اگر رتبه بندی کنید می دانید که در این گروه هستید آخرین جدای بالاتر از سه گانه اصلی، و به تماشای بقیه فیلم شناسی ریان جانسون رفت، که احتمالاً هیچ یک از آنها را قبل از شروع اولین بازی خود در جنگ ستارگان ندیده بودید.

عاشقان انیمیشن Gen Z و Gen Alpha

لوکاس فیلم

افراد زیادی دیو فیلونی را دوست داشته و پذیرفته اند نمایش های انیمیشن جنگ ستارگان. آنها از “کارتون صرف” بودن خارج شده اند به بخش مهمی از گاهشماری (و کلید تجدید حیات در عشق برای Prequels).

اما به طور خاص یک نسل وجود دارد که با این نمایش ها بزرگ شده است آنها جنگ ستارگان. جنگ های کلون ها در سال ۲۰۰۸ شروع شد، و اگر زمانی که اینها در تلویزیون بودند، بچه بودید – یا به عبارتی واقع بینانه تر، وقتی آنها را در دیزنی + پخش کردند، آنها را دیدید. طرفداران «جنگ ستارگان» که اکنون پدر و مادر شده‌اند، به سرعت اجازه دادند بچه‌هایشان با آن‌ها سرگردان شوند جنگ های کلون ها. نتیجه، نسلی از جنگ ستارگان بود که سه گانه اصلی را دوباره تکرار نکرد، بلکه در عوض فصول و فصول پرخاشگر را به نمایش گذاشت. جنگ های کلون ها.

این موضوع پیگیری شد شورشیانیک نمایش که بسیاری از افسانه ها و شخصیت ها را ساخته است جنگ های کلون ها، وارد دوره جدیدی از گاهشماری شده است. طرفداران هاردکور جنگ ستارگان متحرک غالباً نسبت به پیش درآمدها یا دنباله ها منفی نگر نیستند و می توانند کل فرنچایز را به عنوان یک داستان بزرگتر ببینند.

سه گانه اصلی نیز لزوماً خاص یا مقدس نیست. آنها دقیقاً همان جایی هستند که داستان شروع شد – و صادقانه بگویم، آنها احتمالاً برای سلیقه خود کمی کند هستند. اما نمایش های متحرک به عنوان راهی برای ورود به جنگ ستارگان یک پدیده شگفت انگیز و در عین حال گسترده است که نمایشی شبیه به آهسوکا ممکن است.

ریلوس

لوکاس فیلم

Reylos یک نژاد خاص از طرفداران جنگ ستارگان است. متولد اولین جرقه های اتصال در آخرین جدایریلوس اوایل متوجه شد که کارها در سه‌گانه دنباله به کجا می‌روند، و با افزایش روند ارسال شخصیت‌های داستانی، به داستان دشمنان به عاشقان سه‌گانه دنباله‌ای که تمام مدت در پس‌زمینه زمزمه می‌کرد، افتاد. مسلماً در فیلم‌ها خیلی کم است که این داستان را به طور مستقیم بیان کنند، اما برای فرستنده‌ها، تمسخر عشق و تنش‌های رابطه‌ای باعث می‌شود که عاشقانه‌تر از این هم احساس غم‌انگیز شود.

Reylos به طور کلی طرفداران دنباله است، اما ممکن است دوست نداشته باشند که این عاشقانه در نهایت به پایان رسید. بوسه بزرگ اعتبار نهایی برای ریلوس بود، اما بعد از مرگ بن سولو نهایت دلشکستگی را به دنبال داشت. شما می دانید که اگر شما یک Reylo هستید بزرگترین انتقاد از ظهور اسکای واکر این است که روح نیرو بن سولو در آخرین صحنه ظاهر نشد.

جمعیت فقط آندو

لوکاس فیلم

اندور برای جمعیتی جذاب است که دیگر نمایش‌ها و فیلم‌های جنگ ستارگان نتوانسته‌اند انجام دهند. اندورلحن جدی و قدم زدن آهسته آن را متفاوت از هر چیزی که تاکنون در جنگ ستارگان دیده‌ایم، کنید، بنابراین به طور طبیعی، یک پایگاه هواداران منحصربه‌فرد را تشکیل داده است که بسیار خاص‌تر از طرفداران معمولی شما در جنگ ستارگان است. اشتباه نکنید – این مجموعه کمابیش مورد استقبال جامعه گسترده‌تر جنگ ستارگان قرار گرفته است، اما جمعیت خاصی وجود دارد که آندور را استاندارد طلایی می‌دانند و به عنوان راهی جدید برای ایجاد طرفداران جنگ ستارگان وجود دارد.

این، آن نیست اندور-only crowd ضد جنگ ستارگان است، اما اعضای آن در میان این گروه ممکن است هرگز ارتباط عمیقی با جنگ ستارگان نداشته باشند. شاید آنها بیشتر طرفداران معمولی جنگ ستارگان بودند یا فقط از فیلم های مورد تایید و مورد احترام این مجموعه قدردانی می کردند، مانند امپراتوری پاسخ می دهد و شاید یک سرکش.

ولی اندور در لحن خود حتی از اینها جدا است، و سبک داستان سرایی اسطوره ای را برای چیزی که عمیقاً ریشه دار است کنار می گذارد. این باعث شده است که برخی که جنگ ستارگان را کاملاً حذف کرده اند، به این فرنچایز بازگردند، حتی اگر مشتاقانه منتظر فصل دوم باشند.

آنهایی که همه را دوست دارند

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

این البته همه چیز است. و بله، بسیاری از طرفداران جنگ ستارگان احتمالاً در یکی از گروه های فوق الذکر قرار نمی گیرند. اما افرادی که در این گروه نهایی قرار می‌گیرند، کسانی هستند که اغلب به آنها شیل می‌گویند یا متهم به مثبت بودن بیش از حد نسبت به جنگ ستارگان می‌شوند.

برخی از اینها از هر سن و نسلی وجود دارند – آنهایی که تصمیم می‌گیرند هر قسمت از داستان‌سرایی جنگ ستارگان را به لحاف بزرگ‌تری ببرند، خوشحال می‌شوند که از هر چروک یا ارتباط ناخوشایندی خلاص شوند.

این برای همه نیست، اما حضور در این گروه به معنای پذیرفتن همه عجیب و غریب و تنوع لحن است که در جنگ ستارگان وجود دارد. آنها کسانی هستند که فقط می خواهند طرفداران جنگ ستارگان را گرد هم بیاورند تا بخوانند یوب نوب در اطراف گرمای جهان جنگ ستارگان.

توصیه های سردبیران







من همیشه به کسانی که به سنی رسیده بودند که سه گانه اصلی فیلم ها را در سنی که برای آن ساخته شده اند تجربه کنند حسادت می کنم. مادر خود من از جمله کسانی بود که از دیدن مناظر و صداهای جنگ ستارگان شگفت زده شد، زمانی که این فیلم تنها یک فیلم ساخته شده توسط یک فیلمساز مستقل مولف بود. این نسلی است که از مکاشفه و پایان کلیف هنگر متعاقب آن شوکه شد امپراتوری ضربه می زند و ممکن است کمی توسط Ewoks در داخل اذیت شده باشد بازگشت جدی زیرا هدف آنها جلب رضایت کودکان خردسال بود.


منبع: https://www.digitaltrends.com/movies/9-definitive-types-of-star-wars-fans/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *