استفاده از برنامه های هوش مصنوعی در حال افزایش است – و این می تواند یک مشکل امنیتی بزرگ باشد

استفاده از برنامه های هوش مصنوعی در حال افزایش است – و این می تواند یک مشکل امنیتی بزرگ باشد

Netskope تحقیقات جدیدی را فاش کرده است که نشان می‌دهد بیش از یک نفر از هر ۱۰ کارمند سازمانی اکنون به حداقل یک برنامه کاربردی هوش مصنوعی در هر ماه دسترسی دارند، در حالی که در سال گذشته یک مورد از هر ۵۰ کارمند بود.

افزایش استفاده از برنامه‌های هوش مصنوعی مولد به دلیل موفقیت بی‌شمار اپلیکیشن‌هایی مانند ChatGPT است، تا جایی که Netskope سال ۲۰۲۳ را سال هوش مصنوعی مولد توصیف کرد. در واقع، ChatGPT محبوب‌ترین برنامه هوش مصنوعی مولد است.

از آنجایی که این فناوری به رشد تصاعدی ادامه می‌دهد، Netskope پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۲۴ تعداد کاربران قدرتمند افزایش یابد، به طوری که انتظار می‌رود ۲۵ درصد از کاربران برتر پذیرش GenAI را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

با هوش مصنوعی مولد نگرانی های امنیتی به وجود می آید

فراتر از محدودیت‌های هوش مصنوعی، مشخص شد که شرکت‌ها به طور متوسط ​​به ۲۰ اپلیکیشن مختلف ابری دسترسی دارند که از ۱۴ مورد در یک دوره حدود دو ساله افزایش یافته است.

نیمی از آنها ماهانه با ۱۱ تا ۳۳ برنامه ابری تعامل داشتند و ۱ درصد برتر از بیش از ۹۶ برنامه ابری مختلف استفاده می کردند. این رشد در تعاملات ابری نگرانی‌هایی را در مورد آسیب‌پذیری‌های امنیتی بالقوه ایجاد می‌کند.

Netskope با توجه به حضور آنلاین روزافزون ما، بینش کلیدی سال ۲۰۲۳ را به اشتراک گذاشت: مهندسی اجتماعی رایج‌ترین راه برای دسترسی اولیه مهاجمان است.

کاربران سه برابر بیشتر از دانلود تروجان ها در معرض کلاهبرداری های فیشینگ قرار گرفتند. علاوه بر این، مجرمان سایبری طیف وسیعی از بخش‌ها را مورد هدف قرار دادند که اپلیکیشن‌های ابری و سایت‌های خرید در میان اهداف اصلی قرار گرفتند، که نشان‌دهنده نیاز به افزایش تدابیر امنیتی آنلاین است.

فعالیت‌های با انگیزه مجرمانه بر حملات در سال ۲۰۲۳ غالب شدند و گروه‌های روسی پیشتاز این حملات بودند. بازیگران تهدید چین بیشترین سهم را در حملات ژئوپلیتیکی داشتند و کشورهای آسیایی به ویژه سنگاپور بیشترین هدف را داشتند.

Ray Canzanese، مدیر تحقیقات تهدیدات Netskope، بر نیاز سازمان‌ها برای اولویت‌بندی توسعه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی و محدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌ها به اهداف تجاری قانونی آنلاین، همزمان با سرمایه‌گذاری در کاهش خطرات مهندسی اجتماعی از طریق آگاهی امنیتی، تاکید کرد.

Canzanese افزود: این روند احتمالا در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/security/ai-app-use-is-surging-and-that-could-be-a-major-security-issue

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *