استیو بالمر، مدیرعامل سابق مایکروسافت، از بیل گیتس ثروتمندتر شد

استیو بالمر، مدیرعامل سابق مایکروسافت، از بیل گیتس ثروتمندتر شد

ثروت «استیو بالمر»، مدیرعامل سابق مایکروسافت، برای اولین‌ بار دوشنبه از بیل گیتس پیشی گرفت و به ششمین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد. این اولین‌ بار است که مدیرعامل سابق مایکروسافت ثروتمندتر از هم‌بنیان‌گذار این شرکت شده است.

این تغییر درحالی رخ داد که سهام مایکروسافت به رکورد جدیدی رسید و مجموع افزایش امسال خودش را به ۲۱ درصد رساند. این شرکت از طریق همکاری OpenAI یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی شد که در این زمینه رشد خوبی کرده است و توانست بازار سهام آمریکا را تقویت کند.

استیو بالمر، مدیرعامل سابق مایکروسافت، از بیل گیتس ثروتمندتر شد

استیو بالمر اکنون ششمین فرد ثروتمند جهان است

براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، بیش از ۹۰ درصد ثروت ۱۵۷٫۲ میلیارد دلاری بالمر در قالب سهام مایکروسافت است اما بیل گیتس ثروت ۱۵۶٫۷ میلیارد دلاری خود را در بخش‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرده است. حدود نیمی از ثروت او از طریق Cascade Investment با درآمد حاصل از فروش سهام و سود مایکروسافت به دست آمده است. او همچنین ۲۱ میلیارد دلار سهام شرکت خدمات مدیریت پسماند Republic Services را از طریق Cascade در اختیار دارد.

گیتس ۶۸ ساله ثروتش را صرف امور خیریه می‌کند. او همراه همسر سابقش، «ملیندا فرنچ گیتس»، و دوستش، «وارن بافت»، میلیاردها دلار از پول شخصی خودشان را به تأسیس بنیاد گیتس اختصاص داده‌اند که ۷۵ میلیارد دلاری ارزش دارد و یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های خیریه جهان است. از زمان تأسیس این بنیاد، بیش از دو دهه قبل، گیتس و همسر سابقش تقریباً ۶۰ میلیارد دلار از ثروت شخصی‌شان را صرف امور خیریه کرده‌اند.

سال ۲۰۱۰، بیل گیتس، فرنچ گیتس و وارن بافت Giving Pledge را هم تأسیس کردند، سازمانی که ثروتمندترین افراد جهان را تشویق می‌کند بخش عمده‌ای از ثروتشان را در زمان حیات یا از طریق وصیت‌نامه اهدا کنند. بالمر ۶۸ ساله Giving Pledge را امضا نکرده است و فعالیت‌های خیریه خودش را دارد اما به‌اندازه بیل گیتس نیست.

بیل گیتس سال ۱۹۷۵ مایکروسافت را همراه دوستش «پل آلن» تأسیس کرد و تا ۲۰۰۰ که بالمر (یکی از اولین کارمندان شرکت) به‌جای او مدیرعامل شد، این شرکت را رهبری کرد. بالمر سال ۲۰۱۴ بازنشسته شد و در همان سال به بزرگ‌ترین سهام‌دار مایکروسافت تبدیل شد و تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز را به قیمت ۲ میلیارد دلار خرید. اکنون ارزش این سرمایه‌گذاری ۴٫۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.


منبع: https://digiato.com/finance-investment/former-microsft-ceo-is-now-the-6th-richest-person-in-the-world

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *