اسناد دادگاه نشان می دهد که گوگل در نظر دارد با Tencent برای تصاحب Epic شریک شود

اسناد دادگاه از پرونده ضد انحصار اپیک گیمز علیه گوگل نشان می‌دهد که غول اینترنتی می‌خواست توسعه‌دهنده Fortnite و Unreal Engine را تصاحب کند و مایل بود با سهامدار Tencent برای تکمیل یک خرید همکاری کند.

یک یادآوری سریع از اینکه چگونه به اینجا رسیدیم: در آگوست ۲۰۲۰، Epic روشی را برای دور زدن هزینه های اپل و گوگل در پرداخت های درون بازی در نسخه های iOS و اندروید Fortnite اجرا کرد. دو دارنده پلت فرم به سرعت تلافی کردند کشیدن بازی از ویترین فروشگاه هایشان Epic متعاقباً علیه اپل و گوگل شکایت کرد و پرونده علیه اپل در سپتامبر ۲۰۲۱ به پایان رسید. به نفع اپل در ۹ مورد از ۱۰ شمارش در اوایل سال جاری، دادگاه تجدید نظر ناحیه نهم ایالات متحده احکام را حفظ کرد پس از درخواست های دو طرف

اکنون Epic به دادگاه بازگشته است تا پرونده خود را علیه گوگل مطرح کند. در حالی که نبرد دادگاه بین اپیک و اپل لحظه عجیبی را برای ما به ارمغان آورد که در آن طلسم موز نجابت پیلی مورد سوال قرار گرفت (با عرض پوزش، در لباس تاکسیدو او به عنوان مامور پیلی شناخته می شود)، تاکنون روند کار با گوگل به روشی کمی متفاوت آشکار شده است.

پخش خبر: چه کسی باید در The Legend of Zelda: The Movie بازی کند؟در یوتیوب تماشا کنید

همانطور که توسط آستانهاسناد ویرایش نشده گوگل را نشان می دهد “پروژه الکترا” استراتژی از سال ۲۰۱۸ با جزئیات تازه، از جمله این ایده که گوگل به دنبال مالکیت یا یک سهام کنترلی در Epic است تا Fortnite را به “محرک پیشرو در تجارت” برای خود تبدیل کند. در یک ایمیل داخلی از دان هریسون، رئیس مشارکت‌های جهانی گوگل در جولای ۲۰۱۸، آمده بود که “سرمایه‌گذاری تنها راهی بود که مردم می‌توانستند به طور واقع بینانه به آن فکر کنند تا روی رویکرد Epic به اندروید تاثیر بگذارد.” گوگل در داخل پیشنهاد سرمایه گذاری حدود ۲ میلیارد دلاری برای ۲۰ درصد از سهام Epic را ارائه کرد.

در ایمیلی از همان روز، دیو سوبوتا، مدیر سابق گوگل، اظهار داشت که فیل هریسون، رئیس سابق Stadia، پیشنهاد کرده بود که Tencent به تصاحب خود دست یابد تا یا سهام خود را از Epic بخرد، یا با این شرکت بپیوندد تا ۱۰۰ درصد Epic را بخرد. .

محاکمه Epic vs Google در تاریخ ۶ نوامبر آغاز شد و شنیدن شواهد تا اوایل دسامبر ادامه خواهد داشت. انتظار می رود دادگاه قبل از تعطیلات کریسمس به رأی برسد.


منبع: https://www.eurogamer.net/court-documents-reveal-google-considered-partnering-with-tencent-to-take-over-epic

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *