اسنپدراگون ۸ نسل ۴ احتمالاً از رم و باتری پیشرفته‌تر پشتیبانی می‌کند

طبق گفته یکی از مدیران کوالکام، تغییر مسیر این شرکت به سمت هسته‌های سفارشی Oryon یکی از دلایل افزایش قیمت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت به نسل ۳ است. بااین‌حال این تنها دلیل افزایش قیمت نیست و به گفته یکی از منابع آگاه، موضوعات دیگری در این امر نقش دارند، اما این دلایل کدامند؟ پاسخ به پشتیبانی این تراشه از فناوری‌های پیشرفته رم و باتری برمی‌گردد.

منبعی آگاه به‌نام «Digital Chat Station» ادعا می‌کند که اکثر گوشی‌های پرچمدار سال آینده با Snapdragon 8 Gen 4، از برخی فناوری‌های بهبودیافته این چیپست بهره نخواهند برد و فقط ارتقاهای اصلی این تراشه را دریافت خواهند کرد.

پشتیبانی از رم LPDDR5X و باتری سیلیکونی در اسنپدراگون ۸ نسل ۴

بنابراین فقط برخی پرچمداران خاص با اسنپدراگون ۸ نسل ۴، از فناوری‌های پیشرفته این تراشه مثل پشتیبانی از باتری‌های سیلیکونی و رم LPDDR5T بهره خواهند برد. در مورد دیگر گوشی‌های پرچمدار مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴، این منبع می‌گوید که باید شاهد اضافه‌شدن قابلیت‌هایی مانند حسگر اثر انگشت اولتراسونیک و حافظه LPDDR5X باشیم. دایمنسیتی +۹۳۰۰ مدیاتک به‌صورت پیش‌فرض در همه گوشی‌های به‌کار رفته، از استاندارد LPDDR5T پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ احتمالاً از رم و باتری پیشرفته‌تر پشتیبانی می‌کند

کمپانی SK hynix قبلاً از نسخه رم LPDDR5T خود با سرعت عملیاتی ۹۶۰۰ مگابیت بر ثانیه رونمایی کرده بود. بنابراین اگرچه این فناوری در بازار وجود دارد، ما آن را تنها در برخی از پرچمداران مجهز به Snapdragon 8 Gen 4 خواهیم دید و نه در نسل فعلی، چون نرخ پذیرش این فناوری در بین کاربران و توسعه‌دهندگان احتمالاً در تراشه نسل بعدی کوالکام بیشتر خواهد بود. در مورد باتری‌های سیلیکونی، این فناوری به آرامی درحال جاافتادن در میان گوشی‌های پرچمدار است؛ از طریق این فناوری، سازندگان می‌توانند ظرفیت باتری را بدون افزایش ضخامت آن، بیشتر کنند.

به‌طور طبیعی، استفاده از باتری‌های سیلیکونی و رم LPDDR5T در ممتازترین پرچمداران مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به این معنی است که این دستگاه‌ها گران‌تر خواهند شد. تراشه آینده کوالکام به‌طور کلی گران‌تر می‌شود و شرکت‌های سازنده موبایل اگر بخواهند گوشی‌های مجهز به این چیپست را با قیمت رقابتی بفروشند، باید تصمیم بگیرند که از کدام فناوری این تراشه چشم بپوشند. به‌طور مشخص استفاده از تمام فناوری‌های این تراشه، می‌تواند قیمت تمام‌شده آن برای استفاده در گوشی‌ها را بیشتر افزایش دهد.


منبع: https://digiato.com/mobile/snapdragon-8-generation-4-has-two-important-features

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *