اسپاتیفای ۲ میلیارد دلار جریمه اتحادیه اروپا را ستایش می‌کند، اپل می‌گوید که سرویس‌های پخش موسیقی را مخفی کرده است

سیب امروز پیدا شد ۱٫۸ میلیارد یورو (۱٫۹۵ میلیارد دلار) برای رفتار ضدرقابتی علیه سرویس‌های پخش موسیقی رقیب در اتحادیه اروپا، و به دنبال این حکم، Spotify کمیسیون اروپا را تحسین کرد برای تصمیمش

اسپاتیفای ۲ میلیارد دلار جریمه اتحادیه اروپا را ستایش می‌کند، اپل می‌گوید که سرویس‌های پخش موسیقی را مخفی کرده است
برای زمینه، تحقیقات کمیسیون اروپا در مورد اقدامات اپل آغاز شد به دلیل شکایت در سال ۲۰۱۹ از Spotify در اپ استور سیاست های. Spotify مدتهاست که از هزینه ۳۰ درصدی اپل انتقاد کرده است و شکایت کرده است که به طور ناعادلانه ای در مقایسه با اپل موزیک.

اسپاتیفای در یک پست وبلاگی می‌گوید که کمیسیون اروپا پیام واضحی ارسال کرده است که «رفتار اپل که ارتباطات را با مشتریان محدود می‌کند، غیرقانونی است».

قوانین اپل مانع از اشتراک گذاری Spotify و سایر سرویس های پخش موسیقی با کاربران ما به طور مستقیم در برنامه ما در مورد مزایای مختلف شد – ما را از ارتباط با آنها در مورد نحوه ارتقاء و قیمت اشتراک ها، تبلیغات، تخفیف ها یا مزایای متعدد دیگر محروم کرد. البته اپل موزیک، رقیب این اپلیکیشن ها، از این رفتار منعی ندارد. اتحادیه اروپا با الزام اپل به توقف رفتار غیرقانونی خود در اتحادیه اروپا، مصرف کنندگان را در اولویت قرار می دهد. این یک مفهوم اساسی از بازارهای آزاد است – مشتریان باید بدانند چه گزینه هایی دارند، و مشتریان، نه اپل، باید تصمیم بگیرند که چه چیزی بخرند، کجا، چه زمانی و چگونه.

شایان ذکر است که دامنه تحقیقات در اروپا چندین بار تغییر کرده است. در حالی که Spotify در مورد هزینه های فروشگاه App اپل و الزام به استفاده از خرید درون برنامه ای شکایت داشت، کمیسیون اروپا نتوانست اپل را برای این اقدامات هدف قرار دهد. در عوض، این تحقیقات به قوانین ضد فرمان اپل مربوط می شود و قانونی که Spotify را از اطلاع رسانی به مشتریان در مورد قیمت های پایین تر در وب در برنامه Spotify باز می دارد.

کمیسیون اروپا تصمیم گرفت که محدودیت‌های اپل که مانع از اطلاع توسعه‌دهندگان iOS در مورد خدمات اشتراک موسیقی جایگزین و ارزان‌تر در خارج از برنامه می‌شود، «بر اساس قوانین ضدتراست اتحادیه اروپا غیرقانونی است». EC ادعا می کند که اپل باعث شده مشتریان “بهای قابل توجهی برای اشتراک پخش موسیقی بپردازند.”

Spotify در پست وبلاگ خود همچنین می گوید که اپل “به طور معمول از قوانین و تصمیمات دادگاه در بازارهای دیگر سرپیچی کرده است” و منتظر گام های بعدی است که “به طور واضح و قطعی به اقدامات ناعادلانه طولانی مدت اپل رسیدگی می کند.” اسپاتیفای ادعا می کند که قصد دارد به فشار علیه اپل ادامه دهد تا زمانی که بتواند یک “بازار دیجیتال واقعا منصفانه در همه جا” را تضمین کند.

به اپل دستور داده شده است که «مفاد ضد فرمان را حذف کند» و از تکرار تخلف یا اتخاذ رویه‌های مشابه در آینده خودداری کند. اپل قصد دارد به این تصمیم اعتراض کند و ادعا کرده است که دیدگاه EC اشتباه است و به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است توسط شکایات Spotify.

اسپاتیفای به زودی می‌تواند برنامه‌ای را خارج از اپ استور با پشتیبانی از بازارهای برنامه‌های جایگزین که به اتحادیه اروپا در iOS 17.4 می‌آیند منتشر کند، اما شرکت پخش موسیقی از برنامه‌های اپل شکایت کرده است. رعایت نکنید با DMA و آن تغییرات در اروپا “یک مسخره کامل و کامل” هستند.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/04/spotify-lauds-2-billion-eu-fine-says-apple-has-muzzled-streaming-music-services/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *