اسکارلت جوهانسون به دنبال یک برنامه هوش مصنوعی است که بدون اجازه از شباهت او استفاده کرده است

اسکارلت جوهانسون، بازیگر، علیه اپلیکیشنی که از هوش مصنوعی برای بازسازی صدا و شباهت او بدون اجازه او استفاده کرده بود، اقدام قانونی می کند.

Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar اپلیکیشنی است که از آن استفاده می کند هوش مصنوعی برای تولید آواتارهای سفارشی، آثار هنری و اینهاعکس سالنامه دهه ۹۰ که احتمالاً در سراسر TikTok دیده اید. مطابق با تنوع، جوهانسون علیه هوش مصنوعی لیزا به دلیل استفاده از تصویر و صدای خود برای تبلیغ برنامه اقدام قانونی می کند. نمایندگان جوهانسون به این رسانه تایید کردند که او یک سخنگوی نیست.

استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی صدا و شباهت افراد مشهور در حال رایج شدن است. دسترسی گسترده به ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی، ایجاد یک دیپ فیک صوتی از نمونه های صوتی قبلی یا تولید تصاویر افراد مشهور را نسبتاً آسان کرده است. سال گذشته، آهنگی که در رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های استریم پخش می‌شد، از صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کرد که به نظر می‌رسید دریک و The Weeknd. اخیراً تبلیغی با یک نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی تام هنکس هاوکینگ یک طرح دندانپزشکی در اینستاگرام دست به دست شد. تهدید استفاده از هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی شبیه افراد به حدی واقعی شده است که قانون‌گذاران لایحه‌ای را ارائه کرده‌اند که از توزیع غیرمجاز کپی‌های هوش مصنوعی به نام قانون بدون تقلبی.

تبلیغات Lisa AI با حضور اسکارلت جوهانسون حذف شده است ایکس/توئیتر جایی که در ابتدا پست شده بود، اما تنوع قبل از حذف آن را مشاهده کرد. در این ویدئو کلیپی قدیمی از جوهانسون در حال تبلیغ فیلمش وجود دارد عنکبوت. تنوع گزارش می‌دهد، “جوهانسون می‌گوید، بچه‌ها چه خبر؟ این اسکارلت است و من می‌خواهم با من بیای…” با توجه به توضیحات، یک صدای جعلی که شبیه جوهانسون است می گوید: “این فقط به آواتارها محدود نمی شود. همچنین می توانید با متن ها و حتی ویدیوهای هوش مصنوعی خود تصاویر ایجاد کنید. فکر می کنم نباید آن را از دست بدهید.” در زیر آگهی نوشته شده است: “تصاویر تولید شده توسط Lisa AI. هیچ ربطی به این شخص ندارد.”

کوین یورن، وکیل جوهانسون می‌گوید که آنها تمام راه‌حل‌های حقوقی را که دارند دنبال می‌کنند. یورن گفت: «ما این چیزها را ساده نمی‌گیریم.


منبع: https://mashable.com/article/scarlett-johansson-legal-action-ai-app

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *