انتقال سم آلتمن به مایکروسافت یک نیرنگ است؟ ساتیا نادلا، سرمایه گذاران او را به عنوان مدیر عامل OpenAI می خواهند

انتقال سم آلتمن به مایکروسافت یک نیرنگ است؟  ساتیا نادلا، سرمایه گذاران او را به عنوان مدیر عامل OpenAI می خواهند

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، سرمایه گذاران OpenAI به همراه سام آلتمن می خواهند آلتمن مدیر عامل OpenAI باشد. منابع فاش کردند که پیشنهاد شغلی نادلا به آلتمن و گرگ براکمن این بود که سهام مایکروسافت را در زمان بازگشایی بازار ایالات متحده در روز دوشنبه (سه شنبه در هند) متوقف کند.

سام آلتمن، مدیرعامل برکنار شده OpenAI، ممکن است همانطور که در ابتدا پیش بینی می شد به مایکروسافت نپیوندد، زیرا همه منابع متعدد به The Verge اطلاع دادند که آلتمن و یکی از بنیانگذاران، گرگ براکمن آماده بازگشت به OpenAI هستند، مشروط بر اینکه اعضای هیئت مدیره مسئول اخراج آلتمن کنار بروند. .

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه‌های اخیر با CNBC و بلومبرگ به این وضعیت پرداخت و اظهار داشت که استخدام آلتمن با مایکروسافت و مهاجرت احتمالی ۷۰۰ کارمند OpenAI تصمیماتی است که به هیئت مدیره، مدیریت و کارمندان OpenAI واگذار می‌شود. نادلا بر تعهد مایکروسافت به مشارکت با OpenAI تاکید کرد، اما نیاز به تغییرات حاکمیتی در سازمان را نشان داد.

در مورد ترکیب هیئت مدیره OpenAI، نادلا در CNBC اشاره کرد که بحث و گفتگو با هیئت مدیره برای رسیدگی به مسائل حاکمیتی انجام خواهد شد. او بر اهمیت شفافیت در تصمیم گیری تاکید کرد و در بلومبرگ اظهار داشت که “غافلگیری ها بد هستند” و مایکروسافت به دنبال تغییرات حاکمیتی در گفتگوی جاری با OpenAI است.

اعلام اخیر Emmett Shear، یکی از بنیانگذاران Twitch، به عنوان مدیر عامل جدید OpenAI، وضعیت را پیچیده تر کرده است. آلتمن به همراه رئیس جمهور سابق براکمن و سرمایه گذاران شرکت، ظاهراً به دنبال راه حلی دوستانه با هیئت مدیره هستند. اعلام استخدام مایکروسافت به عنوان یک اقدام موقت در نظر گرفته می شود که به عنوان “الگوی نگهداری” نامیده می شود، در حالی که مذاکرات ادامه دارد.

مهاجرت جمعی گزارش شده از کارکنان OpenAI، از جمله چهره های کلیدی مانند عضو هیئت مدیره و دانشمند ارشد ایلیا سوتسکور، فشار بر هیئت مدیره را تشدید کرده است. بیانیه آلتمن در مورد X، با ابراز تعهد به همکاری در برخی ظرفیت ها، نشان می دهد که درگیری ادامه دارد.

مذاکرات برای بازگرداندن آلتمن به بن بست رسید که منجر به تلاش های موازی تیم مدیریت OpenAI و سرمایه گذاران برای شناسایی جایگزین های بالقوه هیئت مدیره شد. با وجود این، هیئت مدیره به جستجوی مدیرعامل خود ادامه داد و روز یکشنبه انتصاب شیر را اعلام کرد. Sutskever که در ابتدا در برکناری آلتمن نقش داشت، از آن زمان به نامه سرگشاده ای پیوست که خواستار استعفای هیئت مدیره و بازگرداندن آلتمن شده بود.

در داخل OpenAI، یک جنگ قدرت گزارش شده است که اکثر کارمندان با هیئت مدیره سه نفره فعلی مخالف هستند. طبق گزارش ها، یک جلسه همه جانبه برنامه ریزی شده در روز یکشنبه توسط کارمندان در سانفرانسیسکو تحریم شد و نارضایتی خود را از مدیرعامل جدید اعلام کرد. پست های رسانه های اجتماعی از کارمندان نشان دهنده تعهد آنها به حفظ ثبات خدمات برای توسعه دهندگان OpenAI است، احتمالاً به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن هیئت مدیره برای استعفا.

مدیر عامل جدید امت شیر ​​در به دست آوردن دلایل دقیق برای پایان کار آلتمن با چالش هایی روبرو شده است که با سرمایه گذاران در میان گذاشته نشده است. Shear متعهد شده است که یک بازپرس مستقل را برای بررسی کل روند منتهی به اخراج آلتمن استخدام کند.

در پاسخ به این تحولات، آلتمن در پست X دیگری، بر اولویت تضمین موفقیت مداوم OpenAI تاکید کرد. با این حال، سوالاتی در مورد سازگاری پیوستن به مایکروسافت با بیش از ۷۰۰ کارمند سابق OpenAI و اینکه چگونه این امر با هدف توسعه مستقل OpenAI هماهنگ است، باقی می ماند. غیبت آلتمن از دایرکتوری داخلی شرکت مایکروسافت بر عدم اطمینان پیرامون این وضعیت می افزاید.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/sam-altmans-move-to-microsoft-a-ruse-ceo-satya-nadella-investors-want-him-as-openai-ceo-13410852.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *