انحصار گوگل پلی توسط هیئت داوران

یک هیئت منصفه اخیراً تصمیم گرفته است که گوگل تغییر کرده است گوگل پلی (فروشگاه برنامه آن) و سرویس صورتحساب Google Play به یک انحصار غیرقانونی تبدیل شده است. برای کمی پیشینه، اگر کسی نیستید که با این مطالب همراه باشید، این درام را می‌توان تا حدود سال ۲۰۲۰ دنبال کرد. بازی های حماسیخالق فورتنایت، یک نبرد حقوقی طولانی با گوگل با توجه به توزیع برنامه اندروید و صورتحساب درون برنامه ای آغاز کرد. در مورد کیس‌های مختلف صحبت‌های زیادی صورت گرفته است، اما این هفته، Epic Games یک برد بزرگ به دست می‌آورد.

سه سوال در مقابل هیئت منصفه قرار داده شد و در اینجا نسخه‌های ترجمه شده آن آمده است. آیا گوگل در بازار توزیع اپلیکیشن اندروید و خدمات صورتحساب درون برنامه ای قدرت انحصاری دارد؟ آیا گوگل در این بازارها اقدامات ضدرقابتی انجام داده است؟ و در نهایت آیا اپیک گیمز با رفتار گفته شده آسیب دیده است؟ هیئت منصفه به هر سه “بله” گفت.

با تصمیم هیئت منصفه مبنی بر اینکه گوگل در انحصار است، تعیین بهترین راه حل این مشکل بر عهده قاضی جیمز دوناتو خواهد بود. جالب اینجاست که این خسارتی نیست که اپیک گیمز برای آن شکایت کرد. در عوض، Epic از دادگاه می‌خواهد که گوگل را مجبور کند تا به هر توسعه‌دهنده برنامه اطلاع دهد که آنها استقلال دارند تا فروشگاه‌های برنامه و سیستم‌های صورت‌حساب خود را در اندروید بسازند و توزیع کنند. هنوز هیچ صحبتی در مورد نحوه تصمیم گیری قاضی وجود ندارد و گوگل و اپیک گیمز اوایل سال آینده برای شروع گفتگو با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

در یک وبلاگ این هفته منتشر شداپیک گیمز می‌گوید: «حکم امروز یک پیروزی برای همه توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان اپلیکیشن در سراسر جهان است. این ثابت می‌کند که شیوه‌های فروشگاه اپلیکیشن گوگل غیرقانونی است و آنها از انحصار خود برای استخراج هزینه‌های گزاف، سرکوب رقابت و کاهش نوآوری سوء استفاده می‌کنند.»

به طور طبیعی، گوگل دیدگاه خاص خود را در مورد چیزها دارد. در بیانیه‌ای از طریق ویلسون وایت، معاون امور دولتی و سیاست عمومی گوگل، این شرکت می‌گوید: “ما قصد داریم حکم را به چالش بکشیم. اندروید و گوگل پلی بیش از هر پلتفرم موبایلی بزرگ دیگری انتخاب و گشودگی بیشتری ارائه می‌دهند. آزمایش این موضوع را روشن کرد. ما به شدت با اپل و اپ استور آن و همچنین فروشگاه‌های برنامه در دستگاه‌های اندروید و کنسول‌های بازی رقابت می‌کنیم. ما به دفاع از مدل کسب‌وکار اندروید ادامه خواهیم داد و عمیقاً به کاربران، شرکا و اکوسیستم گسترده‌تر اندروید متعهد خواهیم بود.»

برای ما کاربران، هیچ یک از اینها هنوز معنی زیادی ندارد. شاید در ادامه راه چیز متفاوتی را ببینیم، مانند اینکه برنامه‌ها چگونه می‌توانند بدون نیاز به کاهش دادن به Google پول دریافت کنند، اما در حال حاضر، چیزی تغییر نمی‌کند. سیستم حقوقی زمان زیادی می برد.

// آستانه


منبع: https://www.droid-life.com/2023/12/12/jury-decides-google-has-app-store-monopoly-and-usually-thats-bad/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *