اولین فرودگاه فضایی قاره اروپا با رونق بزرگی برای استارت‌آپ‌های آلمانی افتتاح شد

اولین فضاپیمای عملیاتی قاره اروپا به طور رسمی افتتاح شد و یک رونق بزرگ برای هوافضای ایسار آلمان – که با عجله برای اولین پرواز خود از این مکان در سال آینده آماده می شود، افتتاح شد.

بندر فضایی آندویا، واقع در جزیره دورافتاده آندویا در شمال غربی نروژ، این هفته توسط ولیعهد نروژ، هاکون به طور رسمی افتتاح شد. پس از ساخت کامل، این فرودگاه میزبان چندین سکوی پرتاب خواهد بود. Isar Aerospace دسترسی انحصاری به اولین سایت پرتاب دارد، جایی که موشک دو مرحله‌ای اسپکتروم خود را آزمایش خواهد کرد.

اولین فرودگاه فضایی قاره اروپا با رونق بزرگی برای استارت‌آپ‌های آلمانی افتتاح شد
شاهزاده هاکون ولیعهد نروژ در جریان افتتاح فرودگاه فضایی آندویا این هفته با مردم محلی هیجان زده ملاقات کرد. اعتبار: بندر فضایی آندویا

در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات، این شرکت قصد دارد عملیات تجاری در فرودگاه فضایی را انجام دهد تقاضای فزاینده برای حمل و نقل را برآورده کند ماهواره های کوچک و متوسط به فضا. ایسار به نظر می رسد سالانه ۱۵ ماموریت را از آندویا با هزینه ۱۰ تا ۱۲ میلیون یورو برای هر پرواز انجام دهد.

دانیل متزلر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران ایزار هوافضا، گفت: «در طول پنج سال گذشته، ما موشکی ساخته‌ایم که به حل مهم‌ترین تنگنا در صنعت فضایی اروپا کمک می‌کند – دسترسی مستقل و رقابتی به فضا».

یک رندر سه بعدی که جدایی مرحله موشک Spectrum را پس از پرتاب به مدار نشان می دهد. اعتبار: ایثار هوافضا

در حال حاضر، اروپا به دنبال از کار انداختن آریان ۵ در اوایل سال جاری، و تاخیر در پرتاب جانشین آن آریان ۶، دسترسی مستقل به ماهواره های فضایی ندارد. با اسپیس ایکس ایلان ماسک معامله کنید ماه گذشته برای تحویل oچهار ماهواره ناوبری و ارتباطات در سال آینده در مدار قرار می گیرند.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

در حالی که ESA قصد ندارد فراتر از این پرتاب به SpaceX تکیه کند، ممکن است گزینه دیگری نداشته باشد مگر اینکه فضای جدید در حال ظهور اروپا باشد. استارت آپ ها به زودی به قابلیت تجاری برسد. در حال حاضر دو استارتاپ آلمانی Isar Aerospace و کارخانه موشک آگسبورگبیشترین وعده را نشان می دهد.

در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک اسپین آف از تاسیس شد دانشگاه فنی مونیخ ایثار هوافضا ایمن شده است ۳۱۰ میلیون یورو تا به امروز، ساخته شده است سرمایه‌گذاری شده‌ترین شرکت فضایی خصوصی اروپا. کارخانه راکت آگسبورگ، در حالی که تنها یک دهم رقیب خود را افزایش داده است، دسترسی انحصاری را به تنها سایت پرتاب بالقوه دیگر در اروپا تضمین کرده است – فرودگاه فضایی SaxaVord در جزایر شتلند اسکاتلند هر دو استارت آپ قصد داشتند امسال راه اندازی شوند اما با تاخیرهای متعددی مواجه شده اند. هر دو اکنون سال ۲۰۲۴ را در نظر گرفته اند.

در حال حاضر در حال ساخت، SaxaVord قصد دارد از سال آینده میزبان راه اندازی شود، اما برخلاف آن Andøya، هنوز مجوز فضاپیما خود را دریافت نکرده است. با داغ شدن مسابقه فضایی جدید اروپا، این سوال باقی می ماند: چه کسی ابتدا به مدار می رسد، ایسار هوافضا از بندر فضایی آندویا یا کارخانه موشک آگسبورگ از بندر فضایی SaxaVord؟


منبع: https://thenextweb.com/news/europes-first-spaceport-norway-isar-aerospace

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *