اپل آخرین دی وی دی های نصب macOS را متوقف می کند

اپل رسما فروش آخرین نصب کننده دیسک های نوری خود را برای سیستم عامل های قدیمی تر از جمله OS X Lion 10.7 و Mountain Lion 10.8 متوقف کرده است.

اپل آخرین دی وی دی های نصب macOS را متوقف می کند
تغییر توسط مشاهده شد @ClassicII_MrMac در X، قبلا توییتر. عصر دیسک‌های نوری اپل با معرفی OS X Lion در ژوئیه ۲۰۱۱، که اولین نسخه macOS بود که منحصراً از طریق مک اپ استور. OS X Lion چندین ویژگی مانند Mission Control، Launchpad، برنامه‌های تمام صفحه و پیشرفت‌های قابل توجهی در Mail و سایر برنامه‌های اصلی معرفی کرد.

با توجه به تقاضای مشتری، اپل برای مدت کوتاهی به ارائه رسانه های نصب فیزیکی برای Lion و Mountain Lion بازگشت، در درجه اول برای پاسخگویی به کاربران با دسترسی محدود به اینترنت یا ماشین های قدیمی بدون دسترسی به فروشگاه App Mac. Mountain Lion که در ژوئیه ۲۰۱۲ منتشر شد، با تمرکز بر توزیع دیجیتال، ویژگی هایی مانند مرکز اطلاع رسانی را معرفی کرد. AirPlay mirroring و برنامه Messages. اولین نسخه از macOS که به طور کامل از انتشار فیزیکی چشم پوشی کرد، OS X Mavericks (نسخه ۱۰٫۹) بود که در اکتبر ۲۰۱۳ منتشر شد و روند به روز رسانی دیجیتال تا به امروز مشابه است.

در حالی که دیسک های نصب فیزیکی اکنون دیگر وجود ندارد، اپل همچنان به ارائه آن ادامه می دهد OS X Lion و OS X Mountain Lion به عنوان دانلود دیجیتال رایگان برای کسانی که هنوز به آنها نیاز دارند.


منبع: https://www.macrumors.com/2023/11/15/apple-discontinues-the-last-macos-install-cds/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *