اپل با تراشه های جدید M3 خود کاری بی سابقه انجام داد

سیب

سیب سری تراشه های M3 را معرفی کرد امروز اما راه اندازی را به طرز چشمگیری تغییر داده است. در سال‌های گذشته، این شرکت با پیکربندی پایه سری تراشه‌ها، چه M1 و چه M2، شروع به کار کرد. عرضه های اولیه پایه و اساس کارهایی را که این تراشه ها می توانند بر روی دستگاه های سطح پایه مانند مک بوک ایر یا مک مینی انجام دهند، ایجاد می کند.

اینتل تراشه‌های خود را به روشی مشابه عرضه می‌کند و ابتدا به‌روزرسانی سالانه تراشه‌های لپ‌تاپ را با چیزهای سطح پایه خود آغاز می‌کند.

اما در آن رویداد راه اندازی “سریع ترسناک”.، اپل در مسیر بسیار متفاوتی رفت. با معرفی M3، M3 Pro و M3 Max به یکباره، تمام دست اپل بازی می شود. جدای از M3 Ultra که احتمالاً برای سال ۲۰۲۴ ذخیره می شود، اکنون محدوده عملکرد تراشه های جدید اپل را می دانیم.

اما اگر اپل می خواست واقعاً با M3 سر و صدا کند، باید با عملکرد پیشرو باشد. و این دقیقاً همان کاری است که انجام داد.

از نظر ظاهری، نسل M3 مک‌ها طرح‌های تازه‌سازی شده زیادی را ارائه نمی‌کنند. این بدان معناست که عملکرد باید محرک اصلی فروش اپل در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ باشد. خوشبختانه، این اصلاح نسلی متوسط ​​شما نیست. M3 مبتنی بر یک فرآیند ۳ نانومتری است که جهش قابل توجهی در راندمان و عملکرد در هر وات نسبت به نسل قبلی خود ارائه می دهد. حتی قبل از اینکه اپل همه چیز را از بین ببرد، همه ما یک جهش نسلی چشمگیرتر از آن را پیش بینی می کردیم M2 بیش از M1 بود.

و کجا بهتر از مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی برای نشان دادن این عملکرد بیشتر است؟ این لپ‌تاپ‌ها قبلاً بسیار قدرتمند و مشخص بودند، اما خریداران این مک‌ها همیشه به سمت قدرت بیشتری کشیده می‌شوند. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که ویژگی‌هایی مانند ردیابی پرتوهای مبتنی بر سخت‌افزار، سایه‌زنی مش و ذخیره‌سازی دینامیک برای خودنمایی داشته باشید. با توجه به صداهای آن، این ویژگی های GPU در قلب جهش های عظیم در عملکرد، به ویژه در بخش گرافیکی، قرار دارند.

سیب

رفتن از M2 به M3 در یک مک بوک ایربا این حال، فروش بسیار سخت تر است. عملکرد اضافی ارائه شده توسط M3 کم و بیش صرف خرید MacBook Air می شود. M1 و M2 قبلاً چقدر قدرتمند بودند، M3 انگیزه زیادی برای ارتقاء ایجاد نمی کند – به خصوص اگر بتوانید M1 یا M2 MacBook Air را با تخفیف پیدا کنید.

با این حال، فکر نکنید که M3 پایه کنار گذاشته نشده است. اول از همه، آن را در حال استفاده در یک مک بوک پرو ۱۴ اینچی سطح پایه جدید که جایگزین مک بوک پرو قدیمی ۱۳ اینچی می شود. من حتی فرصتی برای مشاهده پیش نمایشی از قدرت قدرتمند M3 پایه در این مک بوک پروها در یک نسخه نمایشی داشتم. دروغ های پی، که توانست بازی را با حداکثر تنظیمات و همچنان میانگین بالای ۶۰ فریم در ثانیه اجرا کند. MetalFX Upscaling به آن کمک می کند، اما هنوز هم فوق العاده چشمگیر است.

سپس، وجود دارد آی مک ۲۴ اینچی به روز شده، که قبلاً فقط روی M1 چسبیده بود و اکنون به M3 نیز برخورد می کند. در حالی که ما هنوز منتظر یک iMac بزرگتر و قدرتمندتر هستیم، بسیاری از خریداران بالقوه ممکن است با عملکرد اضافی ارائه شده توسط M3 وسوسه شوند. این تنها گزینه اپل برای آن فرم فاکتور است، و آن را به گزینه ای تبدیل می کند.

در کل اپل بود هوشمندانه M3 را به این شکل عرضه کنیم. اینکه آیا این نوع عرضه ادامه خواهد داشت یا نه، هنوز مشخص نیست، اما این بهترین تلاش اپل برای مقابله با کاهش سریع فروش مک در سال جاری است. به احتمال زیاد هیچ چیز آنها را به موفقیت رونق اولیه مک اپل سیلیکون باز نمی‌گرداند، اما اپل بهترین قدم خود را برای این نسل از تراشه‌ها قرار می‌دهد، و این کلیدی برای ایجاد یک نقشه راه بلندمدت برای تراشه‌های آینده است.

توصیه های سردبیران







اما در آن رویداد راه اندازی “سریع ترسناک”.، اپل در مسیر بسیار متفاوتی رفت. با معرفی M3، M3 Pro و M3 Max به یکباره، تمام دست اپل بازی می شود. جدای از M3 Ultra که احتمالاً برای سال ۲۰۲۴ ذخیره می شود، اکنون محدوده عملکرد تراشه های جدید اپل را می دانیم.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/apple-m3-chips-launched-in-unprecedented-way/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *