اپل برای اولین‌بار از فهرست ۵ فروشنده برتر گوشی در بازار چین خارج شد

سهم اپل در بازار چین درحال کاهش است و به ۱۴ درصد در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ رسیده؛ این میزان در سه‌ماهه اول سال ۱۵ درصد و بازه مشابه سال ۲۰۲۳ حدود ۱۶ درصد بوده است. به گفته تحلیلگران این اولین سه‌ماهه تاریخ است که شرکت‌های داخلی چین تمام پنج جایگاه برتر را از آن خود می‌کنند.

براساس گزارش Canalys، اپل که سومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ در چین بود، اکنون با حدود ۹٫۷ میلیون فروش به رتبه ششم سقوط کرده است. طبق گفته تحلیلگران، بومی‌سازی قابلیت‌های Apple Intelligence در چین یکی از اقدامات مهم در ۱۲ ماه آینده برای اپل خواهد بود؛ زیرا رقیب‌های چینی به‌شدت از امکانات هوش مصنوعی مولد در محصولات خود استفاده کرده‌اند.

کاهش فروش اپل در چین در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴

اپل برای اولین‌بار از فهرست ۵ فروشنده برتر گوشی در بازار چین خارج شد

سال گذشته، چین استفاده از آیفون در ادارات دولتی را ممنوع کرد و خواستار جایگزینی این گوشی‌های آمریکایی با گوشی‌هایی شد که در داخل چین طراحی و تولید شده بودند. اما پس از این ممنوعیت، اپل همچنان عملکرد خوبی داشت و آیفون دوباره در بازار چین رشد کرد. برای مثال در ماه‌های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت)، فروش آیفون نسبت به سال ۲۰۲۳ به ترتیب ۵۲ و ۴۰ درصد افزایش یافت.

اما در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴، آیفون اقبال چندانی در بازار چین نداشته و برای اولین‌بار پس از سال‌ها از پنج رتبه برتر این کشور آسیایی خارج شده است. کاهش فروش آیفون در چین می‌تواند یکی از دلیل اصلی این شرکت باشد تا آیفون تاشو را تا سال ۲۰۲۶ عرضه کند.

از آوریل تا ژوئن ۲۰۲۴، برند ویوو با کسب ۱۹ درصد از سهم بازار و فروش ۱۳٫۱ میلیون دستگاه، جایگاه اول را در بازار چین به دست آورد؛ این موفقیت ناشی از فروش خوب آنلاین و آفلاین در طول جشنواره تجارت الکترونیک ۶۱۸ بود. اوپو با عرضه سری جدید Reno 12 جایگاه دوم را با فروش ۱۱٫۳ میلیون دستگاه حفظ کرد. آنر با فروش ۱۰٫۷ میلیون دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.


منبع: https://digiato.com/mobile/apples-no-longer-among-top-5-smartphone-vendors-in-china

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *