اپل برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته، تعداد گوشی های هوشمند بیشتری نسبت به سامسونگ عرضه کرده است

بر اساس داده های اولیه، اپل در سال ۲۰۲۳ از سامسونگ به عنوان برترین تولیدکننده جهانی گوشی های هوشمند پیشی گرفت شرکت تحقیقات بازار IDC. اگر داده ها دقیق باشند، این اولین باری است که اپل از سال ۲۰۱۰ رتبه اول را از سامسونگ می گیرد.

اپل برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته، تعداد گوشی های هوشمند بیشتری نسبت به سامسونگ عرضه کرده است
IDC تجزیه و تحلیل خود را بر اساس سهم بازار از عرضه جهانی گوشی های هوشمند در طول سال انجام می دهد. بر اساس این گزارش، اپل ۲۰٫۱ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد در حالی که سامسونگ ۱۹٫۴ درصد از سهم را در اختیار گرفت.

اپل همچنین تنها شرکتی بود که در بین سه شرکت برتر سال به سال به رشد مثبت دست یافت و فروش آن را از ۲۲۶٫۳ میلیون دستگاه به ۲۳۴٫۶ میلیون واحد افزایش داد.

نبیلا پوپل، مدیر تحقیقات IDC Worldwide Tracker گفت: «در حالی که در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ شاهد رشد شدید بازیکنان اندرویدی پایین رده مانند Transsion و Xiaomi بودیم که ناشی از رشد سریع در بازارهای نوظهور بود، آشکارا بزرگترین برنده آن اپل است. . تیم اپل نه تنها تنها بازیکنی است که سالانه رشد مثبتی از خود نشان می‌دهد، بلکه سالانه برای اولین بار رتبه اول را به خود اختصاص داده است. “

افت رتبه سامسونگ تنها تا حدودی ناشی از فروش قوی اپل است آیفون ۱۴ مدل ها و اولین شرکت از آیفون ۱۵ سری، در حالی که گفته می شود تنوع در بازار اندروید نیز یک عامل است. گفته می شود سایر متغیرهای تأثیرگذار شامل احیای مجدد هواوی در چین و مارک هایی مانند OnePlus، Honor، Google و سایرین است که دستگاه های رقابتی را در محدوده قیمت پایین تر بازار گران قیمت عرضه می کنند.


به طور کلی، بازار گوشی های هوشمند با ۳٫۲ درصد کاهش به ۱٫۱۷ میلیارد دستگاه در طول سال رسید که عمدتاً ناشی از چالش های اقتصاد کلان و موجودی بالا در اوایل سال بود. با این حال، جهش رشد در مراحل آخر سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که بازار می‌تواند در سال جاری شاهد بهبودی باشد، زیرا گفته می‌شود دستگاه‌های تاشو و افزایش علاقه به قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز در حال افزایش است.

برچسب ها: IDC


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/16/apple-top-spot-global-smartphone-shipments/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *