اپل به دادگاه اتحادیه اروپا درباره قانون بازارهای دیجیتال اعتراض خواهد کرد

اپل ظاهراً قصد دارد تصمیم اتحادیه اروپا برای قراردادن اپ استور در لیست جدید ضدانحصار قانون بازارهای دیجیتالی این اتحادیه را به چالش بکشد.

براساس گزارش رویترز، درخواست تجدیدنظر غول سازنده آیفون هنوز در مرحله پیش‌نویس قرار دارد و ممکن است تا پیش از مهلت ارائه‌شده برای ثبت اعتراض در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا (۱۶ نوامبر) تغییر کند.

تأثیرات DMA برای اپل

قانون بازارهای دیجیتال (DMA) که از ماه می برای اکثر شرکت‌ها به اجرا درآمد، قانون سختگیرانه‌ای است که نفوذ شرکت‌های فناوری برتر به بازار را هدف قرار می‌دهد و درمجموع قصد دارد تا جابه‌جایی مردم بین سرویس‌های رقیب را ساده‌تر کند.

اپل به دادگاه اتحادیه اروپا درباره قانون بازارهای دیجیتال اعتراض خواهد کرد

کمیسیون اتحادیه اروپا اخیراً نام ۲۲ سرویس از شرکت‌های بزرگ فناوری را به‌عنوان «دروازه‌دار» خدمات آنلاین تعیین کرده است و از آن‌ها می‌خواهد تا برنامه‌های پیام‌رسانی خود را با رقبا سازگار کنند و به کاربران اجازه دهند که تصمیم بگیرند کدام برنامه‌ها را می‌خواهند از قبل روی دستگاه‌های خود نصب کنند.

موتور جستجوی گوگل، مرورگر سافاری اپل، فروشگاه آمازون، تیک‌تاک و پلتفرم‌های شرکت متا، یعنی فیسبوک و اینستاگرام ازجمله سرویس‌هایی هستند که تحت تأثیر DMA قرار می‌گیرند.

انتظار می‌رود DMA همراه با قانون خدمات دیجیتال (DSA) که قوانینی را برای هدف‌گیری کاربران، شیوه استفاده از داده‌ها و به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها با رگولاتوری‌ها وضع می‌کند، تغییرات بزرگی برای پلتفرم‌های مذکور ایجاد کند.

حتی در شرایطی که اپل (طبق این گزارش) تصمیم داشته باشد که درخواست تجدیدنظر خود را ارسال نماید، این غول فناوری همچنان باید از ماه مارس از این قوانین پیروی کند. اپل این ماه در پرونده‌ای گفته بود که انتظار می‌رود به‌دنبال قوانین جدید اتحادیه اروپا، تغییراتی در اپ استور اعمال شود.

همچنین اخیراً گوگل و شرکت‌های مخابراتی اروپا درخواست جدیدی علیه اپل مطرح کرده و از کمیسیون اروپا خواسته‌اند تا برنامه iMessage نیز تحت قانون ضدانحصار DMA قرار بگیرد. غول موتور جستجو با این حرکت یک بار دیگر تلاش کرده است تا اپل را مجبور به پذیرش استاندارد پیام‌رسان بین‌پلتفرمی RCS کند.


منبع: https://digiato.com/finance-investment/apple-file-challenge-over-digital-markets-act-eu-court

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *