اپل تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

یکی از ویژگی‌های جدید iOS 18 اپلیکیشنی به نام Image Playground است که بخشی از مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی Apple Intelligence به‌ حساب می‌آید که اواخر امسال عرضه می‌شود. با Image Playground کاربران می‌توانند تصاویر را با دستورات متنی یا حتی براساس عکس شخص تولید کنند. ما هنوز اطلاعات زیادی درمورد این برنامه نداریم؛ زیرا در اولین بتای iOS 18 موجود نیست اما می‌دانیم اپل برای برچسب‌گذاری تصاویر تولیدشده توسط این هوش مصنوعی برنامه‌ریزی می‌کند.

طی مصاحبه سالانه The Talk Show Live، «کریگ فدریگی»، معاون مهندسی نرم‌افزار اپل، به‌صورت خلاصه اشاره کرد iOS تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی را از طریق متادیتا علامت‌گذاری می‌کند تا هرکسی متوجه بشود تصویر توسط Apple Intelligence ساخته شده است.

وب‌سایت «۹to5Mac» توانسته این موضوع را براساس کدهای اولین بتای iOS 18 تأیید کند. فریم‌ورک VisualGeneration به ویژگی Forensics اشاره کرد که برای برچسب‌گذاری و شناسایی تصاویر هوش مصنوعی ساخته شده است.

یکی از جنبه‌های جالب Image Playground اپل این است که این برنامه فقط تصاویر کارتونی تولید می‌کند و تصاویر واقع‌گرایانه نمی‌سازد؛ بنابراین به‌صورت پیش‌فرض، نمی‌توان از این ابزار برای ساخت تصاویر واقعی گمراه‌کننده استفاده کنند.

اپل تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

همان‌طور که اشاره کردیم، ویژگی‌های Apple Intelligence در نسخه بتای iOS 18 در دسترس نیستند. به گفته این شرکت، این ویژگی‌ها در نسخه‌های آزمایشی بعدی معرفی می‌شود.

کدهای iOS نشان می‌دهد لیست انتظاری برای کاربران علاقه‌مند به فعال‌کردن Apple Intelligence در دوره بتا وجود خواهد داشت. بااین‌حال، اپل قبلاً گفته است برخی ویژگی‌های نشان‌داده‌شده در مراسم WWDC تا ۲۰۲۵ در دسترس نخواهد بود.

هوش مصنوعی اپل پولی خواهد بود؟

اپل قبلاً گفته بود Apple Intelligence برای کاربران رایگان خواهد بود. بااین‌حال، ۹to5Mac اشاره‌ای به ویژگی‌های هوش مصنوعی در چارچوب اشتراک‌های ابری پیدا کرده است. مشخص نیست آیا اپل قصد دارد ویژگی‌های پولی اضافی را در آینده معرفی کند یا اینکه کاربران می‌توانند مستقیم از بخش تنظیمات دستگاه اشتراک ChatGPT Plus بخرند؛ زیرا اپل از ادغام ChatGPT در iOS 18 خبر داده بود.

iOS 18 درحال‌حاضر به‌صورت پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان در دسترس است، درحالی‌که نسخه بتای عمومی ماه آینده منتشر می‌شود. انتشار رسمی این نسخه از سیستم‌عامل برای پاییز امسال برنامه‌ریزی شده است.


منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/apples-image-playground-app-is-not-available-in-first-beta-version-of-ios-18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *