اپل توسعه موتورهای مرورگر شخص ثالث را هم به اروپا محدود کرده است

موافقت اپل با قوانین اروپایی (مبنی بر اجازه استفاده از موتورهای مرورگر شخص ثالث در گوشی‌های آیفون) ظاهراً با محدودیت‌هایی همراه است که توسعه و پشتیبانی از موتورهای مرورگر شخص ثالث را برای توسعه‌دهندگان خارج از اتحادیه اروپا دشوار می‌کند.

براساس گزارش جدید The Register، اپل توسعه و آزمایش موتورهای مرورگر شخص ثالث را به دستگاه‌هایی که به‌طور فیزیکی در اتحادیه اروپا قرار دارند، محدود کرده است. الزام جدیدی که توسط اپل ارائه شده است، مانع جدیدی را بر سر راه تمام افرادی اضافه می‌کند که قصد دارند یک مرورگر با موتور جایگزین در اتحادیه اروپا توسعه بدهند.

تأثیر محدودیت اپل بر توسعه‌دهندگان

اپل توسعه موتورهای مرورگر شخص ثالث را هم به اروپا محدود کرده است

این امر به‌طور موثر یک حصار جغرافیایی (Geofence) برای تیم‌های توسعه ایجاد می‌کند و باعث می‌شود مرورگرهایی که تیم توسعه‌دهنده آن‌ها در ایالات‌متحده مستقر هستند، فقط از طریق شبیه‌سازها کار کنند. درحالی‌که برخی از آزمایش‌ها را می‌توان در محیط شبیه‌ساز انجام داد، اما هیچ جایگزینی برای آزمایش روی دستگاه وجود ندارد، به این معنی که توسعه‌دهندگان باید در محدوده جغرافیایی تعیین شده اپل حضور داشته باشند.

این امر فرایند توسعه و پشتیبانی مرورگرها با موتورهای جایگزین را پیچیده می‌کند، زیرا آزمایش روی دستگاه برای ارزیابی دقیق عملکرد و عیب‌یابی مرورگرها یک امر ضروری است.

اتحادیه اروپا با قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، ا‌پل را به‌عنوان یک «دروازه‌دار» معرفی کرد و غول فناوری برای مطابقت با این قانون، مجبور به ایجاد تغییراتی در سیاست‌های خود شد. با انتشار سیستم عامل iOS 17.4، ا‌پل رسماً اجازه استفاده از موتورهای مرورگر جایگزین را در اتحادیه اروپا صادر کرد.

کمیسیون اروپا هم‌اکنون در حال انجام تحقیقاتی در مورد انطباق اپل با DMA است و بر ماهیت محدودکننده آخرین تغییرات آن تمرکز دارد. تحقیقات مذکور با این هدف آغاز شده است که مشخص شود آیا الزامات اپل برای دورزدن DMA طراحی شده‌اند یا خیر، زیرا در صورت وجود چنین چیزی، فعالیت رقبا می‌تواند دشوار شود.


منبع: https://digiato.com/app/third-party-browser-engine-testing-geofenced-to-eu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *