اپل در سال ۲۰۲۳: بزرگترین اخبار و سورپرایزهای سال

سال ۲۰۲۳ یک سال نسبتاً تکراری برای عرضه محصولات اپل بود، اما هنوز اعلامیه ها و شگفتی های قابل توجه زیادی در طول سال وجود داشت. اپل پیش‌نمایش هدست ویژن پرو آینده‌اش را ارائه کرد، هوم پاد با اندازه کامل بازگشت کرد، آیفون سرانجام به USB-C تغییر کرد، لوازم جانبی چرمی تولید نشد و بسیاری موارد دیگر.

اپل در سال ۲۰۲۳: بزرگترین اخبار و سورپرایزهای سال
در زیر، برخی از قابل توجه ترین اخبار اپل در سال ۲۰۲۳ را بدون ترتیب خاصی مرور می کنیم.

ویژن پرو را ببینید


پس از چندین سال شایعه در مورد برنامه ریزی اپل برای یک هدست واقعیت افزوده/واقعیت مجازی، این شرکت ویژن پرو را رسما معرفی کرد در ماه ژوئن اپل می گوید این هدست از اوایل سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده با قیمت خیره کننده ۳۴۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

Vision Pro به شما این امکان را می دهد که با برنامه ها به گونه ای تعامل داشته باشید که گویی در هوا شناور هستند. این هدست از یک سیستم عامل کاملاً جدید به نام visionOS استفاده می کند و می توان آن را با چشم و دست کنترل کرد. دارای تاج دیجیتالی شبیه اپل واچ برای جابجایی بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است و انرژی آن توسط یک بسته باتری خارجی تامین می شود.

ما را بخوانید جمع بندی ویژن پرو برای جزئیات بیشتر در مورد هدست

بازگشت هوم پاد


هوم پاد با اندازه کامل امسال بازگشتی به خود گرفت اپل مدل جدیدی را معرفی کرد در ژانویه.

نسل دوم هوم پاد دارای طراحی تقریباً یکسانی با مدل فول سایز قبلی است در سال ۲۰۲۱ متوقف شد. با این حال، در مقایسه با مدل اصلی، دو توییتر و دو میکروفون کمتر دارد و یک سنسور اضافه دارد که می تواند دما و رطوبت را در محیط های داخلی اندازه گیری کند. بسیاری از بررسی‌های اولیه جدیدترین هوم پاد نشان می‌دهند که این موضوع وجود دارد کیفیت صدای بسیار مشابه به عنوان مدل اصلی

در ایالات متحده، هوم پاد با قیمت ۲۹۹ دلار، با گزینه های رنگ سفید و نیمه شب در دسترس است.

آیفون USB-C می شود – بالاخره!


بالاخره اتفاق افتاد. پس از سال ها امید و شایعه، تمامی مدل های آیفون ۱۵ به جای لایتنینگ به پورت USB-C مجهز شده اند.

در حالی که پورت USB-C در آیفون ها است کاملا استانداردفقط آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس پشتیبانی از USB 3.2 سرعت انتقال اطلاعات تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه. آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس رده پایین تر هستند محدود به سرعت انتقال داده USB 2.0 تا ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه که برابر با سرعت لایتنینگ در آیفون های قبلی است.

همه مدل های آیفون ۱۵ می توانند اپل واچ، قاب AirPods و سایر لوازم جانبی کوچک را شارژ کنید به پورت USB-C وصل شده و پشتیبانی از DisplayPort برای انعکاس ویدئو تا ۴K HDR و خروجی ویدئو به یک نمایشگر خارجی یا تلویزیون

اپل همچنان الف را می فروشد تعداد زیادی دستگاه و لوازم جانبی با پورت لایتنینگهمه آنها احتمالاً با USB-C به روز می شوند یا در آینده متوقف می شوند.

رویاهای حباب سبز


در ماه نوامبر، اپل اعلام کرد که این کار را انجام خواهد داد پشتیبانی از استاندارد پیام رسانی بین پلتفرمی RCS در برنامه پیام‌ها در آیفون که «آخر سال آینده» شروع می‌شود. بر اساس آن بازه زمانی، پشتیبانی RCS احتمالاً به عنوان بخشی از iOS 18 اضافه خواهد شد.

پشتیبانی از RCS باید منجر به بهبودهای زیر در تجربه پیام‌رسانی پیش‌فرض بین iPhone و دستگاه‌های Android شود:

  • عکس و فیلم با وضوح بالاتر
  • پیام های صوتی
  • نشانگرهای تایپ
  • رسیدها را بخوانید
  • پیام رسانی وای فای بین آیفون و دستگاه های اندرویدی
  • چت‌های گروهی بهبودیافته، از جمله امکان ترک مکالمه‌ای که شامل کاربران اندروید می‌شود برای کاربران آیفون
  • رمزگذاری بهبود یافته در مقایسه با پیامک

این ویژگی‌های مدرن در حال حاضر برای مکالمات آیفون به آیفون با حباب‌های آبی، از طریق iMessage در دسترس هستند و بسیاری از ویژگی‌ها در برنامه‌های پیام‌رسان شخص ثالث، مانند واتس‌اپ و تلگرام نیز در دسترس هستند. پشتیبانی از RCS در آیفون، ویژگی‌ها را به حباب‌های سبز در برنامه پیام‌ها گسترش می‌دهد.

گوگل بوده است ترغیب اپل به پذیرش RCS برای چند سال.

همه اخبار کیف پول اپل


سال ۲۰۲۳ سال بزرگی برای برنامه کیف پول اپل در آیفون بود، زیرا چندین ویژگی جدید از جمله حساب پس انداز اپل کارت، گزینه تامین مالی Apple Pay Later، و بیشتر. با این حال، این همه خبر خوبی در این جبهه نبود، زیرا گزارش شده بود که شریک مالی اپل کارت گلدمن ساکس خارج خواهد شد در یک سال آینده یا بیشتر

M3 Trio


در طول آن رویداد “سریع ترسناک” با موضوع هالووین در ماه اکتبر، اپل تراشه های M3، M3 Pro و M3 Max را برای مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به طور همزمان معرفی کرد، نه اینکه تراشه های Pro و Max را برای مدتی بعد نگه دارد.

اپل مدل‌های مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را با تراشه‌های M3 Pro و M3 Max به‌روزرسانی کرد و همچنین یک مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی ابتدایی با تراشه استاندارد M3 وجود دارد. از دیگر ویژگی های جدید لپ تاپ ها می توان به الف پایان مشکی فضایی برای پیکربندی‌های M3 Pro و M3 Max و نمایشگرهای ۲۰ درصد روشن‌تر برای محتوای استاندارد.

خداحافظ چرم، سلام فاین وون


به عنوان بخشی از تلاش های خود برای سازگاری با محیط زیست، اپل تمام لوازم چرمی خود را متوقف کرد امسال، از جمله قاب‌های آیفون، باندهای اپل واچ، دارندگان AirTag، کیف پول MagSafe و موارد دیگر. اپل از مواد جدید FineWoven به عنوان جایگزینی برای چرم رونمایی کرد، اما مشتریان از مشکلات کیفیت شکایت کردند.

بلومبرگجسیکا نیکس از FineWoven به عنوان محصول اپل یاد می کند.بزرگترین اتفاق سال ۲۰۲۳

Final Cut Pro برای iPad


یوتیوبرها امسال وقتی اپل خوشحال شدند برنامه ایجاد ویدیو Final Cut Pro را به iPad گسترش داد. این برنامه قبلا فقط در مک در دسترس بود.

اپل می گوید Final Cut Pro برای iPad برای رابط لمسی دستگاه بهینه شده است و “استودیوی موبایل نهایی را برای سازندگان ویدئو و موسیقی” فراهم می کند. این اپلیکیشن پس از یک ماه آزمایش رایگان، ۴٫۹۹ دلار در ماه یا ۴۹ دلار در سال در ایالات متحده قیمت دارد و با مدل های iPad مجهز به تراشه M1 یا جدیدتر سازگار است.

اپل همچنین برنامه ایجاد موسیقی Logic Pro را برای iPad منتشر کرد.

تیزر نسل بعدی CarPlay


اپل اعلام کرد که اولین خودروهایی که از سیستم نسل بعدی CarPlay خود پشتیبانی می کنند در اواخر سال ۲۰۲۳ معرفی خواهند شد و تنها چند روز مانده به این وعده عمل کرد. اوایل این ماه، استون مارتین و پورشه پیش‌نمایش تجربه نسل بعدی CarPlay چگونه خواهد بود در برخی از خودروهای آینده خود.

استون مارتین تایید کرد که اولین خودروهای خود را با نسل بعدی CarPlay در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد، اما بازه زمانی مشخصی وجود ندارد و جزئیات هنوز ناچیز است.

اپل برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۲ نسل بعدی تجربه CarPlay را پیش‌نمایش کرد و نوید یکپارچگی عمیق‌تر با دسته ابزار و کنترل‌های آب و هوا، پشتیبانی از نمایشگرهای متعدد در داشبورد، برنامه اختصاصی رادیو FM، ویجت‌ها و موارد دیگر را داد. رابط را می توان برای هر مدل خودروی خاص و هویت برند خودروساز تنظیم کرد.

اپل در اولین رونمایی از نسل بعدی CarPlay در سال گذشته اعلام کرد که خودروسازان متعهد شامل آکورا، آئودی، فورد، هوندا، اینفینیتی، جگوار، لندروور، لینکلن، مرسدس بنز، نیسان، پولستار، پورشه، رنو و ولوو بودند. علاوه بر اضافه شدن استون مارتین، مشخص نیست که آیا این لیست از زمان اعلام اولیه تغییر کرده است یا خیر.

ممنوعیت فروش اپل واچ


در اوایل این ماه، اپل توقف فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در ایالات متحده به دلیل اختلاف حق ثبت اختراع با شرکت فناوری پزشکی Masimo، که اپل را به شکار غیرقانونی کارکنان خود و سرقت اسرار تجاری به منظور توسعه ویژگی سنجش اکسیژن خون موجود در اپل واچ سری ۶ و جدیدتر متهم کرده است.

در ژانویه، کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده حکم داد که اپل حق اختراع Masimo مربوط به سنجش اکسیژن خون را نقض کرده است. دستور ممنوعیت واردات و فروش صادر کرد برای مدل های اپل واچ که این ویژگی را ارائه می دهند. با این حال، اپل به این تصمیم اعتراض کرد در دادگاه و بود اقامت موقت اعطا شدبنابراین ممنوعیت فعلا برداشته شده است.


منبع: https://www.macrumors.com/2023/12/27/the-biggest-apple-news-stories-of-2023/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *