اپل شروع به ارسال پرداخت های پرداخت «Batterygate» به کاربران آیفون می کند

اپل در سال ۲۰۲۰ موافقت کرد تا ۵۰۰ میلیون دلار بپردازد برای حل و فصل یک دادخواست اقدام طبقاتی در ایالات متحده که شرکت را متهم کرد “مخفیانه خفه کردن” برخی از مدل های آیفونو سرانجام پرداخت این هفته به افرادی که ادعا می کردند ، شروع به کار کرد.

اپل شروع به ارسال پرداخت های پرداخت «Batterygate» به کاربران آیفون می کند
وب سایت برای حل و فصل به اصطلاح “باتری” گفت: پرداخت ها احتمالاً در ژانویه توزیع می شوند و پرداخت ها به صورت برنامه آغاز می شوند. MacRumors خوانندگان کن استرند و مایکل بورکهارت از جمله افرادی هستند که به عنوان بخشی از تسویه حساب، مبلغ ۹۲٫۱۷ دلار برای هر ادعا از اپل دریافت کرده اند.

دادخواست تشکیل شد در دسامبر ۲۰۱۷مدت کوتاهی پس از اینکه اپل فاش کرد که در مواقع لزوم حداکثر عملکرد برخی از مدل‌های آیفون را با باتری‌های قدیمی کاهش می‌دهد تا از خاموش شدن غیرمنتظره دستگاه‌ها جلوگیری کند. اپل این سیستم مدیریت انرژی را در iOS 10.2.1 معرفی کرد، اما در ابتدا به تغییر در یادداشت‌های انتشار آن به‌روزرسانی اشاره نکرد. اپل عذرخواهی کرد در مورد عدم شفافیت آن و به طور موقت قیمت تعویض باتری آیفون را به ۲۹ دلار در سال ۲۰۱۸ کاهش داد.

علیرغم عذرخواهی اپل از نحوه اطلاع رسانی این تغییر، بارها همه اتهامات را رد کرد و هرگز تخلف قانونی را اعتراف نکرد. اپل گفت که تنها برای «پرهیز از دعاوی سنگین و پرهزینه» با این توافق موافقت کرده است.

این کلاس شامل هر ساکن ایالات متحده می‌شد که دارای iPhone 6، iPhone 6 Plus، iPhone 6s، iPhone 6s Plus و/یا iPhone SE بود که دارای iOS 10.2.1 یا بالاتر بود و/یا آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس که اجرا می‌شد. iOS 11.2 یا بالاتر، قبل از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷٫ آخرین مهلت ارسال ادعا برای پرداخت در اکتبر ۲۰۲۰ بود.

اپل همچنان یک سیستم مدیریت عملکرد دارد در آیفون ۶ و جدیدتر.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/06/apple-starts-iphone-batterygate-payouts/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *