اپل قصد دارد مک بوک ها را به مودم های سلولی داخلی مجهز کند

اپل در نهایت قصد دارد مودم سفارشی خود را در مدل‌های مک‌بوک سلولار بسازد که می‌توانند در اولین فرصت در سال ۲۰۲۸ وارد شوند. بلومبرگمارک گورمن.

اپل قصد دارد مک بوک ها را به مودم های سلولی داخلی مجهز کند
طبق گزارش‌ها، اپل از سال ۲۰۱۸ روی مودم خود کار می‌کند، زیرا به دنبال کناره‌گیری از مؤلفه کوالکام است که در حال حاضر در آیفون‌ها استفاده می‌شود. بازه زمانی راه اندازی این مودم چندین بار کاهش یافته است و اکنون انتظار می رود که در حدود سال ۲۰۲۶ آماده شود، و گورمن اکنون می شنود که اپل برنامه هایی برای عرضه این تراشه در سایر دستگاه های اپل دارد.

نوشتن در آخرین خود خبرنامه Power Onگورمن می‌گوید که آرزوهای فناوری سفارشی اپل شامل ادغام یک مودم داخلی در سیستم روی یک تراشه (SoC) است که در نهایت شاهد عرضه مک‌بوک‌هایی با اتصال سلولی داخلی خواهیم بود.

گورمن می‌گوید اپل «احتمالاً به دو یا سه سال دیگر نیاز خواهد داشت تا آن تراشه را در نسخه‌های سلولی اپل واچ و آی‌پد و مک، پس از ادغام این قطعه در سیستم روی تراشه شرکت، وارد کند».

اپل در گذشته امکان توسعه مک بوک های با اتصال سلولی را بررسی کرده است. در واقع، طبق گزارش ها، این شرکت در نظر داشت یک مک بوک ایر با اتصال ۳G راه اندازی کند، اما استیو جابز، مدیر عامل سابق، در سال ۲۰۰۸ گفت که اپل تصمیم به مخالفت با آن گرفت، زیرا فضای زیادی را در پرونده اشغال می کند. یک SoC یکپارچه این مشکل را حل می کند.

در آخرین خبرنامه Gurman همچنین آمده است که برخی از دیگر پروژه های تراشه داخلی اپل شامل حسگرهای دوربین، باتری ها، یک تراشه Wi-Fi و بلوتوث ترکیبی است که در نهایت جایگزین قطعات Broadcom خواهد شد. نمایشگرهای میکرو LED برای دستگاه های اپلو الف سیستم نظارت غیر تهاجمی گلوکز.


منبع: https://www.macrumors.com/2023/11/20/macbook-integrated-cellular-modem-2028/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *