اپل مشخصات آیپد ایر M2 را تغییر داد؛ ۹ هسته گرافیکی به‌جای ۱۰ هسته!

اپل تقریباً یک ماه پیش آیپد ایر ۲۰۲۴ را معرفی کرد؛ در آن زمان کوپرتینویی‌ها اعلام کردند که این دستگاه ۱۰ هسته پردازش گرافیکی دارد. حالا این شرکت در اقدامی جالب توجه، اعلام کرده که این تبلت به جای ۱۰، با ۹ هسته پردازش گرافیکی عرضه خواهد شد.

به گزارش ۹To5Mac، اپل فعلاً درباره این تغییر توضیح خاصی نداده است. در عوض، به‌سادگی صفحه مشخصات فنی ۲۰۲۴ iPad Air را به‌روز کرده تا این تغییر را منعکس کند. براساس داده‌های بایگانی، به‌نظر می‌رسد این تغییر در ۱۰ روز گذشته انجام شده است.

بیانیه مطبوعاتی اصلی و صفحه پشتیبانی این دستگاه، همچنان ۱۰ هسته پردازش گرافیکی را برای این تبلت نشان می‌دهد. اپل همچنین هنوز صفحات مشخصات فنی آیپد ایر ۲۰۲۴ را در کشورهای خارج از ایالات‌متحده به‌روز نکرده است.

آیپد ایر M2 تنها ۹ هسته گرافیکی دارد

کوپرتینویی‌ها هنوز دلیلی برای این تغییر عجیب ارائه نکرده‌اند. برخی تحلیلگران براین باورند که آیپد ایر ۲۰۲۴ علی‌رغم اینکه با ۱۰ هسته گرافیکی معرفی شد، در واقعیت از ۹ هسته استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که اپل این تغییر را به صورت کامل در قسمت‌های مختلف سایت خود اعلام نکرده است.

اپل مشخصات آیپد ایر M2 را تغییر داد؛ ۹ هسته گرافیکی به‌جای ۱۰ هسته!

این اولین‌باری است که اپل یک دستگاه مجهز به تراشه M2 را فقط با یک نسخه GPU (9 هسته‌ای) عرضه می‌کند. به‌عنوان مثال، مک‌بوک ایر M2 در دو نسخه با ۸ و ۱۰ هسته گرافیکی به‌فروش می‌رسد.

در واقع، اکثر کاربران این دستگاه تفاوتی بین GPU با ۹ یا ۱۰ هسته حس نمی‌کنند. بااین‌حال، هنوز هم بسیاری از کاربران منتظر هستند تا اپل دقیق‌تر راجع به این موضوع صحبت کند.

رویداد «Let Loose» اپل با هدف رونمایی از آیپدهای جدید و لوازم جانبی آن‌ها برگزار شد. در این رویداد سری‌های جدیدی از آیپد، ازجمله آیپد ایر ۲۰۲۴ به‌طور رسمی رونمایی شدند. جدیدترین نسل آیپد ایر از چیپست اختصاصی M2 قدرت می‌گیرد. کوپرتینویی‌ها این آیپد را در دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی با نمایشگر Liquid Retina روانه بازار کرده‌اند.


منبع: https://digiato.com/tablet/ipad-air-2024-gpu-actually-has-9-processing-cores

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *