اپل نسل بعدی CarPlay را با پورشه و استون مارتین هدایت می کند

اپل فاش کرده است که در کنار تولیدکنندگان منتخب خودرو کار می‌کند تا نسل بعدی سیستم و رابط خودروی CarPlay خود را معرفی کند.

این غول فناوری با همکاری پورشه و استون مارتین، مجموعه‌ای از تصاویر ماکت‌آپ اولیه را برای مطبوعات خودرو محور منتشر کرده است که نسخه‌های متمایز از سیستم اطلاعات سرگرمی اپل را نشان می‌دهد، با طرح‌های ماکت‌های پورشه و استون مارتین که هر دو طراحی منحصربه‌فردی را ارائه می‌کنند. نگاه کنید و احساس کنید.

زمانی که نسل فعلی CarPlay صاحبان آیفون را می‌بیند که یا به سیستم سرگرمی موجود در خودرو متصل می‌شوند (یا در برخی موارد، با بلوتوث جفت می‌شوند) و سپس با یک صفحه منوی CarPlay تعامل می‌کنند، نسل بعدی بسیاری از موارد را در اختیار خواهد گرفت. املاک و مستغلات نمایش خودرو

در هر دو تصویر مفهومی، ما به وضوح می‌توانیم تأثیر اپل را بر روی صفحه نمایش اصلی اطلاعات سرگرمی و همچنین نمایشگرهای دیجیتالی که معمولاً از اطلاعات رانندگی مانند سرعت و داده‌های خودرو مراقبت می‌کنند، ببینیم.

ماکت پورشه در میانی ترین نمایشگر خود یک مجموعه CarPlay آشنا را می بیند، اما این تنظیمات بیشتر برای گنجاندن اطلاعات ناوبری در یک جعبه جداگانه و همچنین اطلاعات تماس تلفنی که توسط کنترل های گرمایش و تهویه خودرو پوشانده شده است، گسترش یافته است.

اپل نسل بعدی CarPlay را با پورشه و استون مارتین هدایت می کند

(اعتبار تصویر: ماشین و راننده)

علاوه بر این، نمایشگر اختیاری سرنشینان جلو پورشه، که در حال حاضر در تایکان موجود است، اما همچنین به پانامرا و آینده مدل ماکان EVآب و هوا، تقویم، ناوبری و اطلاعات صوتی را نشان می دهد.

حتی صفحه نمایش راننده نیز توسط اپل در تصاویر ماکت مراقبت می شود، با دوقلوی دایره ای معروف پورشه پر از سرعت و آنچه به نظر می رسد اعلان وضعیت باتری باشد، در حالی که سمت راست ترین سطل میزبان اطلاعات ناوبری اپل است.

نسخه استون مارتین دارای نمایشگرهای کمتری است، اما فناوری اپل کم‌تر یکپارچه نیست، غول فناوری جهانی ابزار دقیق دیجیتال را در دست گرفته است (افزودن یک کاشی صوتی بین سرعت و دور شمارنده)، در حالی که صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی چیدمان Apple CarPlay بسیار مرتب‌تری نسبت به آنچه که وجود دارد ارائه می‌کند. در حال حاضر ارائه شده است.

CarPlay در مرکز قرار می گیرد

پورشه پانامرا داخلی 2024

(اعتبار تصویر: پورشه)

این تصاویر نشان می‌دهد که اپل با تعدادی از تولیدکنندگان کار می‌کند تا یک تجربه CarPlay واقعاً سفارشی و با برند را برای آن دسته از شرکت‌های خودروسازی که علاقه‌مند به ارائه این پیشنهاد به مشتریان خود هستند، ایجاد کند.

مطابق با ماشین و رانندهاستون مارتین می گوید که راه اندازی نسل بعدی اپل با آخرین سیستم اطلاعات سرگرمی آن سازگار است که در سال ۲۰۲۴ در خودروهای آینده مانند DB12 کوپه و DB12 Volante عرضه می شود. پورشه جدول زمانی را فاش نکرده است.

اما ما قبلا گزارش داده بودیم تلاش پورشه به سمت افزایش عملکرد CarPlayبا این که یکی از تنها تولیدکنندگانی است که از ابزار خودروی اپل بهره می برد و استفاده از آن را فراتر از آینه کاری صفحه نمایش آیفون اولیه CarPlay گسترش می دهد.

پورشه قبلاً اعلام کرده بود که کاین، ماکان و پانامرا آینده‌اش از نسخه‌ای از CarPlay پشتیبانی می‌کنند که به رانندگان اجازه می‌دهد بدون خروج از اکوسیستم CarPlay به عملکردهای خودرو، مانند تنظیم رادیو و مشاهده اطلاعات خودرو، دسترسی داشته باشند.

پورشه ماکان EV 2024

(اعتبار تصویر: پورشه)

به نظر می‌رسد آخرین افشای اطلاعات نشان می‌دهد که پورشه قصد دارد در آینده نزدیک با اجازه دادن به اپل برای تصاحب کامل تجربه سرگرمی اطلاعاتی، کارها را حتی بیشتر از این پیش برد.

این در حالی است که پورشه فاش کرد که Macan EV آینده از یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید با نام Android Automotive بهره می برد. این اقدام به دارندگان محصولات اپل و اندروید پیشنهاد می‌کند تا در هنگام رانندگی از دستگاه‌های مربوطه خود نهایت استفاده را ببرند و نیاز به تعامل با تلفن هوشمند را کاهش دهند که در بیشتر بازارها غیرقانونی است.

همانطور که Car and Driver همچنین اشاره کرد، پورشه بخشی از گروه گسترده تر فولکس واگن است که مالک اشکودا، سیت، فولکس واگن، آئودی و بنتلی است، در حالی که استون مارتین با لوسید و مرسدس بنز ارتباط دارد. بنابراین ما تصور می کنیم که این استفاده گسترده از CarPlay در نهایت به تعدادی دیگر از برندهای معروف خودرو تبدیل می شود.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/hybrid-electric-vehicles/apple-teases-next-generation-of-carplay-with-porsche-and-aston-martin-driving-the-charge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *