اپل پس از بازخورد برنامه‌نویس، شرایط جدید کسب‌وکار فروشگاه App اتحادیه اروپا را اصلاح می‌کند

با راه اندازی iOS 17.4، تغییرات اکوسیستم اپلیکیشن اپل در اتحادیه اروپا اجرایی شد. اپل امروز اعلام کرد که پس از دریافت بازخورد از توسعه‌دهندگان، شرایط خدمات خود را در لحظه آخر به‌روزرسانی کرده است.

اپل پس از بازخورد برنامه‌نویس، شرایط جدید کسب‌وکار فروشگاه App اتحادیه اروپا را اصلاح می‌کند
برای توزیع برنامه‌ها از طریق بازار برنامه، با کارمزد کاهش‌یافته برای اپل، یا با یک گزینه پرداخت جایگزین، توسعه‌دهندگان باید شرایط تجاری جدیدی را انتخاب کنند که هزینه فناوری اصلی و سایر الزامات قیمت‌گذاری جدید را می‌پذیرد. اپل در ابتدا راهی برای توسعه دهندگان ارائه نکرد تا بتوانند سیستم جدید را امتحان کنند و سپس در صورت عدم موفقیت آن را کنار بگذارند، اما اکنون در برخی شرایط یک گزینه تعویض مدت یکباره وجود دارد.

اپل می گوید که توسعه دهندگان یک گزینه یک بار برای پایان دادن به قانون جدید الحاقیه دارند [PDF] و به شرایط تجاری استاندارد اپل مبادله کنید، اگرچه یک مشکل وجود دارد. برنامه‌نویسانی که می‌خواهند دوباره تغییر کنند، نمی‌توانند برنامه‌ای را از طریق بازار برنامه جایگزین توزیع کرده باشند یا از روش پردازش پرداخت جایگزین استفاده کرده باشند.

می‌توانید بدون فسخ قرارداد توسعه‌دهنده، این ضمیمه را یک‌بار فسخ کنید، مشروط بر اینکه هرگز برنامه‌ای به عنوان بازار برنامه جایگزین (EU)، توزیع شده از طریق یک بازار برنامه جایگزین (EU)، استفاده از Linking Out، یا استفاده از پردازش پرداخت جایگزین نداشته باشید. .

انصراف برای توسعه دهندگانی که تصمیم به ادامه توزیع برنامه های خود از طریق این برنامه دارند در دسترس خواهد بود اپ استور در حالی که گزینه Core Technology Fee و کمیسیون کاهش می یابد. CTF 0.50 یورو به ازای هر بارگیری پس از ۱ میلیون بارگیری است، و کمیسیون برای صاحبان مشاغل کوچک ۱۳ درصد و برای نصب بیش از ۱ میلیون ۲۰ درصد است (این شامل هزینه پردازش پرداخت App Store نیز می شود).

توسعه دهندگانی که می خواهند یک بازار اپلیکیشن جایگزین ایجاد کنند اکنون می تواند این کار را انجام دهد بدون اعتبار نامه استند بای به مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ یورو که ایجاد بازار را برای شرکت های بزرگ محدود می کند. توسعه دهندگانی که به مدت دو سال یا بیشتر به طور مداوم عضو برنامه توسعه دهندگان اپل بوده اند و برنامه ای دارند که در سال گذشته بیش از یک میلیون نصب سالانه در iOS در اتحادیه اروپا داشته است، می توانند یک بازار بدون مدرک ایجاد کنند. از وجوه

همچنین هنگام ثبت‌نام برای شرایط جدید، دیگر نیازی به نهاد شرکتی وجود ندارد، بنابراین یک کسب‌وکار بزرگ می‌تواند در سطح حساب توسعه‌دهنده ثبت‌نام کند به‌جای اینکه مجبور شود هر عضو کنترلی مبادله با شرایط تجاری به‌روز شده را تأیید کند.

با انتشار iOS 17.4، به زودی شاهد عرضه اولین اپلیکیشن جایگزین در بازار خواهیم بود. توسعه‌دهندگان اکنون آزادند که شرایط تجاری جدید را بپذیرند، برنامه‌های خود را در خارج از اپ استور توزیع کنند و از پرداخت‌های شخص ثالث در برنامه‌های خود استفاده کنند. توجه داشته باشید که همه این تغییرات به توسعه دهندگان و کاربران اتحادیه اروپا محدود می شود.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/05/apple-tweaks-eu-app-store-business-terms/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *