اکوسیستم های بیگانه Scavengers Reign چیزهای زیبایی هستند

وقتی صحبت از داستان های علمی تخیلی روی پرده به میان می آید، برخی از دنیاها هستند که می خواهید در آنها گم شوید و برخی دیگر شما را مملو از ترس عمیق می کنند. با سیاره وستا، لاشخورها سلطنت می کنند موفق به انجام هر دو می شود.

این سریال که توسط جوزف بنت و چارلز هوتنر به عنوان بسط آنها ساخته شده است ۲۰۱۶ کوتاه لاشخورها، گروهی از غارگان فضایی را می بیند که در وستا سرگردان شده اند. در تلاش برای بازگرداندن آن به خانه، آنها با انواع مختلفی از شکل‌های حیات بیگانه شگفت‌انگیز و عجیب روبرو می‌شوند.

این موجودات و مناظری که در آنها زندگی می‌کنند شگفت‌انگیز هستند، در عین حال آشنا و کاملاً عجیب، زرق و برق دار و وحشتناک. جانوران ماورایی را بگیرید ناوسیکا از دره بادآنها را با وحشت کیهانی از نابودیو شما یک حس اولیه از آنچه می توانید از بیگانگان انتظار داشته باشید دریافت خواهید کرد لاشخورها سلطنت می کنند. (من می گویم “اولیه” زیرا هنوز چندین شگفتی در انتظار است.)

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موجودات فضایی، Mashable با بنت در مورد الهامات وستا در دنیای واقعی، اکوسیستم های ساخته شده و نام های مخفی موجودات فضایی که وارد نمایش نشدند صحبت کرد.

ساخت یک اکوسیستم بیگانه

اکوسیستم های بیگانه Scavengers Reign چیزهای زیبایی هستند

اعتبار: با حسن نیت از Max

در حالی که وستا یک سیاره بیگانه است، بسیاری از الهامات اولیه برای گیاهان و جانوران آن از مستندهای طبیعت درباره سیاره خوب قدیمی زمین گرفته شده است.

بنت در مصاحبه ای ویدئویی به Mashable گفت: “چارلز و من متوجه شدیم که تقریبا غیرممکن است که چیزی کاملاً اصلی را ارائه دهیم که به نوعی در طبیعت وجود نداشته باشد.” فرآیند ایجاد لاشخورها سلطنت می کنندبیگانگان به موضوع پیدا کردن چیزی جذاب در دنیای ما تبدیل شدند و سپس آن را به سمت دیگری سوق دادند. به عنوان مثال، در قسمت ۳، آزی (با صداپیشگی وونمی موساکو) خود را در میان گله ای از بیگانگان می بیند. از نظر فیزیکی، این بیگانگان شبیه مارمولک های بزرگی هستند که با اسب ها تلاقی می کنند. اما رفتار آنها، از جمله اینکه چگونه در سراسر دشت ها حرکت می کنند، در اصل از پرندگان الهام گرفته شده است.

بنت می‌گوید: “پرنده‌ها بر اساس الگوهای باد حرکت می‌کنند و حرکت می‌کنند، بنابراین آن‌ها را دنبال می‌کنند که چه کسی در سمت چپ، یا راست، یا چه کسی جلوی آنهاست. نوعی طراحی رقص وجود دارد که در آن نقش دارد.” “بنابراین [with the stampede] ما در فکر انجام این کار بودیم، اما در دنیای صدا. این چیزها از طنین صدا خارج می شوند، و به این ترتیب از چپ به راست جابه جا می شوند.”

بنت و هوتنر همچنین از روابط همزیستی در طبیعت و نظریه گایا – که زمین و ساکنان آن را یک موجود زنده فرض می کند – الهام گرفتند تا شبکه های روابط بین بیگانگان وستا را توسعه دهند. حس شبکه در حال حاضر مشهود است لاشخورها به طور خلاصه، که در آن دو بازمانده در وستا منابع را در یک واکنش زنجیره‌ای جمع‌آوری می‌کنند: ضایعات یک موجود بیگانه باعث رشد گیاهان می‌شود، این گیاهان حاوی یک عنصر حیاتی برای مرحله بعدی جستجوی لاشخورها هستند و غیره. بنت این آشکار شدن وقایع را در لاشخورها به عنوان شبیه به a دستگاه روب گلدبرگ.

که در لاشخورها سلطنت می کننداو و هوتنر ماشین روب گلدبرگ را در سراسر سیاره، از صحراهای زرشکی تا جنگل‌های زیرزمینی می‌برند. ما شاهد روابط همزیستی و روابط انگلی و همچنین تعامل بین شکارچی و طعمه هستیم. در قسمت ۲، موجودات دریایی با استفاده از یک نازل خلاء مانند، تخم‌های خود را از ساحل می مکند تا از طوفان محافظت کنند. مدتی بعد، شکارچیان حشره مانند از قرار گرفتن تخم ها در یک مکان استفاده می کنند و برای حمله به همان نازل پایین می روند. این سکانس تنها یک عکس کوتاه از زندگی در وستا است، با این حال هنوز یک قطعه داستانی بصری درخشان و عمیق است که در مورد زنجیره غذایی وستا صحبت می کند.

تجربه در مقابل قرار گرفتن در معرض


اعتبار: با حسن نیت از Max

وقتی نوبت به یادگیری نکات و نکات زندگی در وستا می رسد، لاشخورها سلطنت می کنند تمرکز خود را بر حسی به جای نمایش کلامی حفظ می کند. این مجموعه، هر موجودی را که پرواز می‌کند، می‌دود یا می‌خزد، مستند می‌کند، و اجازه می‌دهد که حالت طبیعی آن‌ها قبل از برخورد و دخالت انسان‌ها، شما را از بین ببرد. و در حالی که این انسان‌ها از بیگانگان برای اهداف خود استفاده می‌کنند، هرگز نخواهید شنید که در مورد ویژگی‌ها یا عادت‌هایشان صحبت کنند و همچنین نخواهید شنید که نامی از گونه‌های بیگانه بگذارند.

بنت گفت: “قطعاً نسبت به نمایش، به ویژه از طریق گفتگو، حساسیت زیادی دارم. ترجیح می دهم این کار را انجام ندهم.” «نداشتن شخصیت‌ها کمی طبیعی‌تر و واقعی‌تر به نظر می‌رسید [the aliens] نام ها، زیرا آنها فقط در حال عبور از این چشم انداز هستند.”

با وجود اینکه شخصیت ها از بیگانگان وستا نام نمی برند، لاشخورها سلطنت می کنندتیم مجبور شد، به خصوص به خاطر فیلمنامه. نام‌ها عمدتاً توصیفی بودند، مانند نامگذاری انگلی که خود را به سم (با صدای باب استفنسون) «انگل» می‌چسباند. با این حال، بیگانگان دیگر اسامی مرموزتری دریافت کردند: بیگانه وزغ مانندی که کامن را هیپنوتیزم می کند (با صدای تد تراول استد) به سادگی به عنوان هالو شناخته می شود.

به گفته بنت، نام “Hallow” اشاره ای به ایده های اولیه برای طراحی آن بیگانه است. در اصل قرار بود که او پوستی شفاف شبیه به پوست داشته باشد ماهی بشکه ای، که پیشانی نیمه شفافش به شما اجازه می دهد تا عملکرد درونی چشمان او را ببینید. با این حال، چالش‌های متحرک کردن اندام‌های مرئی هالو در حال حرکت – به‌ویژه در انیمیشن‌های دوبعدی – کابوس‌آمیز بود و بنت و هوتنر به پوست مات بازگشتند. در پایان، نام Hollow به عنوان ادای احترام به آن نگاه اول باقی ماند.

توخالی یک است لاشخورها سلطنت می کنند برجسته


اعتبار: با حسن نیت از Max

هالو یکی از لاشخورها سلطنت می کنندشگفت‌انگیزترین موجودات بیگانه، حتی بدون اینکه اندام‌های او به نمایش گذاشته شود. بنت توضیح داد: «ما می‌خواستیم که او همان حس یک وزغ را داشته باشد – چیزی که یک دوزیست کوچک بی‌آزار است. با این حال، آن نمای بیرونی بی ادعا یک ترفند شکار خفیف شوم را پنهان می کند.

هالو و هم نوعانش با فریب سایر موجودات کوچک درختی به آنها غذا می دهند. آن‌ها این درخت‌نشینان را با پیشانی‌های هیپنوتیزم‌کننده‌شان جذب می‌کنند – ماهی‌ماهی، کسی؟ – قبل از اینکه به آنها غذای تیره بدهید که آنها را وادار می کند دستور خود را انجام دهند. این مناقصه در ابتدا فقط چیدن میوه از درخت و برگرداندن آن به هالو است.

شما طمع و شکم خوری انسان را وارد این قلمرو حیوانات کرده اید و این بازی را تغییر داده است. اثر موج دار آن چیست؟

– جوزف بنت

با این حال، پس از ورود انسان به تصویر، فرآیند تغذیه هالو به شدت تغییر می کند. به عنوان خدمتکار هالو، کامن فقط میوه تهیه نمی کند. او موجودات دیگری را برای هالو می کشد، او شروع به گرسنگی برای طعمه های بزرگتر و بزرگتر می کند. این رابطه ماهیت تهدیدآمیز توانایی های کنترل ذهن هالو را برجسته می کند، اما همچنین تأکید می کند که هالو به دلیل دخالت انسان به یک هیولا تبدیل می شود.

بنت گفت: “شما طمع و شکم خوری انسان را وارد این قلمرو حیوانات کرده اید و این بازی را تغییر داده است.” “اثر موجی آن چیست؟”

زیبایی، تشریفات، و مخلوق bushwall


اعتبار: با حسن نیت از Max

با توجه به کنترل او بر کامن، هالو به نزدیک ترین چیز تبدیل می شود لاشخورها سلطنت می کنند مجبور به یک آنتاگونیست سنتی بیگانه است. با این حال، برای هر شکارچی یا انگل وحشتناکی، انسان های نمایش با آنها روبرو می شوند، لاشخورها سلطنت می کنند به نوبه خود یک موجود زیبا را برجسته می کند. یکی از خاطره انگیزترین ها در قسمت ۳ ظاهر می شود، زمانی که اورسولا (با صدای سونیتا مانی) شاهد یک موجود بیگانه کوچک و چروکیده (به گفته بنت، مخلوق بوش وال) است که در حال گرده افشانی گلی است که آن را خانه می نامد، در دیواره ای عظیم از شاخه ها.

گرده افشانی در موجی از نورهای درخشان و شاخه های پر جنب و جوش گیاهی انجام می شود. موجود بوش وال در درون گل بیدار می شود، وظیفه خود را انجام می دهد و سپس حلقه می زند و می میرد. کل فرآیند – که ریشه در آن دارد لاشخورها کوتاه – فقط چند دقیقه طول می کشد، اما شما احساس می کنید که یک جهان کامل را در این مدت کوتاه تماشا کرده اید. به نوعی، شما دارید، اما در مقیاس بسیار خرد.

“[Director Vincent Tsui, Huettner, and I] بنت درباره سکانس گرده افشانی در دیوار گفت: «درباره سکانس گرده افشانی در دیوار، در مورد گرفتن چیزی که احساس می‌کند لحظه‌ای بسیار کوچک و به‌ظاهر پیش پا افتاده به نظر می‌رسد و ایجاد حس مقدس و حماسی در آن به شیوه‌ی خود صحبت کرده است. زمانی که یک مرکز توجه را روی آن قرار دهید بسیار مهم است. اما در طرح بزرگ چیزها، حدود یک میلیون مورد در آن دیوار وجود دارد. در زندگی واقعی هم به همین شکل است – ما از درخشندگی یک کلونی مورچه‌ها و این که چقدر باورنکردنی است چشم‌پوشی می‌کنیم و فقط به چیزی فکر نمی‌کنیم.»

اینکه چنین لحظه‌ی به ظاهر کوچکی می‌تواند فرود بیاید، عمیقاً گویای آن است لاشخورها سلطنت می کنندعشق عمیق (و سرمایه گذاری در) جهانی که ایجاد کرده است. ممکن است شخصیت های نمایش عجله داشته باشند که از سیاره خارج شوند، اما لاشخورها سلطنت می کنند از ماندن در گیاهان و جانوران وستا راضی است و ما را با اکوسیستم های پیچیده ای آشنا می کند که خیلی از خودمان دور نیستند.

“همیشه فقط یک چیز هیجان انگیز بود که واقعاً تا آنجا که می توانیم فشار بیاوریم و بسازیم [a creature] بنت گفت: احساس می‌کنید که پیچیدگی و لایه‌هایی در آن وجود دارد، حتی اگر قرار نیست بیش از چند دقیقه با آن باشید.

لاشخورها سلطنت می کنند اکنون در Max پخش می شود.

موضوعات
HBO
جریان


منبع: https://mashable.com/article/scavengers-reign-aliens-joe-bennett-interview

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *