اگر مردم چندین شغل کار می کنند، مهم نیست. معاون سابق منابع انسانی در مایکروسافت نحوه واکنش نسبت به دوغاب را به اشتراک می‌گذارد – «غلبه بر آن».

مردی با هدست پشت میز نشسته و رو به صفحه کامپیوتر است.

مردی از خانه کار می کند.

Romy Arroyo Fernandez/NurPhoto از طریق Getty Images



  • کریس ویلیامز معاون سابق منابع انسانی مایکروسافت و پادکست، مشاور و خالق TikTok است.
  • او می نویسد که وقتی مردم از خانه شروع به کار کردند، مدیران تا حدودی کنترل کارمندان خود را از دست دادند.
  • او به مدیران توصیه می کند که اگر متوجه شوند کارمند دو شغل دارد، از عملکرد یک کارمند بپرسند.
تبلیغات

تبلیغات

هنگامی که در آغاز همه‌گیری، جهان به‌طور ناگهانی مجبور شد از خانه کار کند، بسیاری از مدیران را تکان داد.

من بیش از ۴۰ سال دانشجوی مادام العمر مدیریت و رهبر بودم، از جمله معاون منابع انسانی در مایکروسافت. معرفی کار از خانه زمان جالبی بود زیرا به من این فرصت را داد که ترس شدیدی را در چهره مدیران ببینم زیرا آنها ناگهان کنترل خود را از دست دادند.

مدیران کنترل خود را از دست دادند

کارمندانی که اکنون از خانه کار می‌کنند، از رفت‌وآمد، حواس‌پرتی‌های اداری و نگاه شاهین مدیرانشان راحت شده‌اند. اکثر آنها به طور مؤثری تغییر کردند و بسیاری پیشرفت کردند. اما برخی از آزادی جدید خود استفاده کردند.

مدیران از فقدان کنترل از وحشت به خود می پیچیدند. آن‌ها داستان‌های ویروسی از کارمندانی را به اشتراک گذاشتند که روز خود را با بازی‌های ویدیویی، کار از ساحل یا وحشت نهایی: دو شغل تمام وقت می‌گذرانند.

تبلیغات

تبلیغات

در پاییز سال گذشته، چندین رسانه خبری داستان‌های بی‌نفس از برنامه‌نویسان سیلیکون ولی را منتشر کردند که سالانه بیش از نیم میلیون دلار در چندین شغل تمام وقت کسب می‌کردند – از طریق تماس‌های زوم و ضرب‌الاجل‌های متعدد از دفتر خانه‌شان برای «تقلب» سیستم.

ارزش شوک برای بسیاری از مدیران واضح بود: این کارمندان از چیزی دور می شدند.

کار در چندین شغل رایج است

میدونی کی دو کار هم می کنه؟ یک سوم پایینی بازار کار.

به عنوان مثال، یک صندوقدار در Target که همچنین عصرها برای Uber رانندگی می کند، یک معلم مدرسه که آخر هفته دفاتر را تمیز می کند، یک آشپز مک دونالد که شب ها به بار می پردازد.

تبلیغات

تبلیغات

کار کردن در چندین شغل بخشی از ساختار دنیای کار است – آنقدر رایج است که در داستان منشأ بسیاری از افراد موفق وجود دارد. “مامان من دو شغل کار کرد تا ما بچه ها را در دانشگاه بگذراند.”

آزادی مکان اعطا شده توسط کار از خانه، این گزینه را در اختیار کارگران بیشتری قرار داد. حتی یک جامعه آنلاین در آن جوانه زد Overemployed.com از مقالات نحوه کار و افرادی که نکاتی را در مورد نحوه انجام چندین شغل از راه دور به اشتراک می گذارند.

با توجه به ۱۶۸ ساعت در هفته، یک کارمند مشتاق یا با مشکلات مالی، یک کار ۴۰ ساعته را به عنوان استفاده ضعیف از زمان می بیند. این غیر واقعی است که از آنها انتظار داشته باشیم که فقط از ۲۵٪ از هفته خود برای گذراندن زندگی یا پیشرفت خود استفاده کنند.

به همان اندازه غیرواقعی است که مدیران فکر کنند ادعای آنها در مورد زمان کارمندان منحصر به فرد است.

تبلیغات

تبلیغات

کارفرمایان، پیام واضح است: شما مالک زندگی کارمندان خود نیستید. کاری که وقتی برای شما کار نمی کنند انتخاب می کنند که به شما مربوط نیست.

چگونه مدیران باید با یک دنده دوگانه برخورد کنند

اگر مدیری هستید که متوجه می‌شوید یک کارمند در جای دیگری نیز کار می‌کند، نحوه واکنش شما بسیار مهم است. راه های زیادی برای رسیدگی به آن وجود دارد و واکنش های مدیران بسیار متفاوت است.

البته نگرانی های رقابتی وجود دارد. کارمندی که برای یک رقیب کار می کند – یا حتی بدتر از آن، استفاده از اطلاعات محرمانه – یک مشکل است. به عنوان یک کارفرما، شما از برخی حقوق برای اعمال محدودیت های غیر رقابتی و محرمانگی برخوردارید (اگرچه این محدودیت ها در ایالت یا کشور متفاوت است و با ترتیبات از راه دور پیچیده می شوند).

اما خارج از آن، کارمندی که از زمان یا مهارت‌های خود برای کسب درآمد اضافی استفاده می‌کند، به یک سوال ساده ختم می‌شود.

تبلیغات

تبلیغات

عملکرد آنها چگونه است؟

مسئله کلیدی مدیریت همان است که همیشه وجود دارد: عملکرد کارمند در شغل خود چگونه است؟ آیا آنها کار – کار شما – را انجام می دهند؟

اگر کارمند ضعیف عمل می کند، کسری را برطرف کنید. آنها را در قبال محصولات قابل تحویل خود مسئول نگه دارید. آنها را فشار دهید تا ارزشی را که به آنها پرداخت می کنید ارائه کنید. با آن مانند سایر مشکلات عملکردی رفتار کنید.

کاری که آنها خارج از محل کار انجام می دهند و ممکن است باعث ایجاد مشکل در عملکرد شود، باز هم به شما مربوط نیست. پاسخ شما باید این باشد: من انتظار دارم و برای این نتایج هزینه می کنم، شما ارائه نمی دهید، بیایید آن مشکل را حل کنیم.

با این حال، اگر کارمند خوب عمل می کند، حتی عالی است، می توانید واکنش خود را انتخاب کنید.

تبلیغات

تبلیغات

شما می توانید:

۱) پرتاب مناسب

بسیاری از مدیران بلافاصله بیش از حد واکنش نشان دادند. آنها اصرار دارند که کارمند تمام کارهای دیگر را متوقف کند. آنها از بی وفایی خشمگین هستند، از غرور شوکه می شوند و حتی شخصاً توهین می شوند.

این پایان خوبی ندارد اگر کارمند کار شما را به خوبی انجام می دهد و برای یک رقیب کار نمی کند، به خوبی از حقوق خود برخوردار است. واکنش بیش از حد هر رابطه ای که ممکن است داشته باشید را از بین می برد و احتمالاً آنها را کاملاً بی انگیزه می کند.

واکنش شما یک کارمند با عملکرد بالا را به دشمن تبدیل کرده است – کسی که تقریباً مطمئناً به دنبال خروج است.

تبلیغات

تبلیغات

۲) حجم کاری آنها را افزایش دهید

سایر مدیران با افزایش کار واکنش نشان می دهند. “اگر وقت دارید برای شخص دیگری کار کنید، می توانید کارهای بیشتری برای من انجام دهید.”

به جز اینکه آن‌ها کارهایی را انجام می‌دهند که انتظار می‌رود تا سطحی که به وضوح رضایت‌بخش است، یا حداقل تا زمانی که شغل دیگرشان را کشف نکرده‌اید، رضایت‌بخش بود.

افزایش حجم کاری آنها احتمالاً عملکرد آنها را کاهش می دهد. مطمئناً نگرش آنها را تضعیف خواهد کرد، به خصوص اگر با دستمزد اضافی همراه نباشد.

در اینجا باز هم واکنش شما یک عملکرد بالا را علیه شما تبدیل کرده است. شما وضعیت خوب را بدتر کرده اید.

تبلیغات

تبلیغات

شما همچنین آنها را تشویق کرده اید که به جای دیگری نگاه کنند. آنها شغل دوم پیدا کردند. یافتن جایگزینی برای شما زیاد کار دشواری به نظر نمی رسد.

۳) موفقیت آنها را جشن بگیرید

بالغ ترین رویکرد جشن گرفتن موفقیت آنهاست. به خصوص اگر آنها عملکرد بسیار بالایی دارند، باید به عملکرد آنها پاداش دهید و موفقیت آنها را تصدیق کنید.

و شغل دوم خود را تصدیق کنید.

اگر به موفقیت آنها پاداش دهید، حتی دستمزد آنها را افزایش دهید، تجربه آنها را افزایش می دهید. آنها احساس می کنند که مورد تایید و حمایت قرار گرفته اند. شما مانند یک رهبر روشن فکر به نظر می رسید، کسی که وقتی یک چیز خوب را دارد می داند و تصدیق می کند.

تبلیغات

تبلیغات

این رویکرد قدردانی کارمند را از شغل شما و رهبری شما افزایش می دهد. عملکرد آنها ممکن است افزایش یابد. حتی ممکن است آنها را وادار کنید که شغل دوم خود را رها کنند، زیرا اکنون دیگر ضروری نیست.

۴) ثروت را به اشتراک بگذارید

علاوه بر این، می توانید از این افراد بیش از حد یاد بگیرید. اگر عملکرد آنها استثنایی است، دلیل آن را دریابید.

بسیاری از این کارگران چند شغله مدل هایی هستند که باید مورد مطالعه قرار گیرند. آنها در حال کشف راه هایی برای انجام یک هفته کار در سه روز هستند. آنها از اولویت های پیچیده و رقابتی ناراحت نیستند. آنها بنا به ضرورت چندوظیفه ای هستند و متخصص کارایی شغلی هستند.

همانطور که در شماره دو در بالا ذکر شد، واکنش شما نباید این باشد: “عالی، بیایید به شما پنج روز کار برای انجام دادن فرصت دهیم.”

تبلیغات

تبلیغات

بلکه باید اینطور باشد، “آیا می توانید به همه آموزش دهید که چگونه این کار را انجام می دهید؟”

تصور کنید اگر یک تیم کامل از افراد داشته باشید که می توانند در آن سطح کار کنند – چه کسانی می توانند کارآمدتر باشند، اولویت های رقابتی را کنار بگذارند و تحت تاثیر عوامل حواس پرتی قرار نگیرند؟ شما می توانید توان عملیاتی را به صورت جداگانه افزایش دهید و خروجی کل تیم را به شدت افزایش دهید.

به جای تنبیه مهتابی، نوآوری آن مجری را جشن بگیرید. خلاقیت آنها را تصدیق کنید. و از آنها بخواهید که به کل تیم کمک کنند تا پیشرفت کنند.

واکنش شما کلیدی است

اگر مدیر هستید و متوجه می‌شوید که کارمندی در حال انجام کار دیگری است، نحوه واکنش شما مهم است. چه کار از خانه باشد یا نه، آنچه اهمیت دارد عملکرد آنهاست.

تبلیغات

تبلیغات

اگر مشکل دارند، مشکل را حل کنید. اگر آنها انتظارات را برآورده نمی کنند، راهی برای حل مشکل عملکرد پیدا کنید. و نه، ترک شغل دوم اولین مورد در لیست نیست.

اگر آنها انتظارات را برآورده می کنند، حتی عالی هستند، واکنش شما تفاوت را ایجاد می کند. شما کارمندی دارید که کار خوبی انجام می دهد و بابت آن کار به طور منصفانه پاداش می گیرد. با واکنش خود آن را خراب نکنید.

اگر کارشان خوب است، به آنها بگویید. اگر آنها به طرز شگفت انگیزی خوب کار می کنند، از آنها بخواهید که به دیگران بگویید.

شما، تیمتان و کارمند، اگر با لطف و حمایت از آن استفاده کنید، وضعیت بهتری خواهید داشت.

تبلیغات

تبلیغات

به یاد داشته باشید، شما در یک تبادل منصفانه شرکت می کنید: آنها زمان خود را به شما می دهند، شما نتایج آنها را دریافت می کنید. آنچه فراتر از آن اتفاق می افتد به شما مربوط نیست. یک رهبر باهوش موقعیت را تشخیص می دهد و سعی می کند آن را برای همه به خوبی انجام دهد.

کریس ویلیامز معاون سابق HR در مایکروسافت و مشاور رهبری، پادکست، خالق TikTok و نویسنده است.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

مایکروسافت
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/double-dipping-work-multiple-remote-jobs-is-okay-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *