ایالات متحده هشدار داد که قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا به شرکت های کوچکتر آسیب می رساند

ایالات متحده هشدار می‌دهد که قانون شاخص هوش مصنوعی اتحادیه اروپا به شرکت‌های اروپایی کوچک‌تر آسیب می‌زند و تنها به نفع بازیگران بزرگی است که می‌توانند هزینه‌های بالای پایبندی را پوشش دهند.

طبق اسناد مشاهده شده توسط بلومبرگتحلیل وزارت امور خارجه از قانون آتی زنگ خطر را در پارلمان اروپا به صدا درآورده است نسخه از عمل یکی از نگرانی‌های خاص قوانین مربوط به مدل‌های زبان بزرگ (LLM) است که اساس اکثر محصولات مولد هوش مصنوعی را تشکیل می‌دهند.

این تحلیل تعدادی از این قوانین را «مبهم یا تعریف نشده» یافت. همچنین نگرانی‌هایی را در مورد تمرکز این قانون بر خطرات توسعه‌ای که در آن وجود دارد، افزایش داد هوش مصنوعی مدل ها، به جای خطرات مربوط به استفاده از آنها.

واشنگتن هشدار داد که این مقررات می تواند بهره وری را کاهش دهد، باعث مهاجرت شغلی شود و سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و تجاری سازی در داخل بلوک را کاهش دهد و رقابت شرکت های اروپایی را مختل کند.

افراد آشنا به این روزنامه گفتند که بازخورد ایالات متحده قبلاً با سران اتحادیه اروپا در میان گذاشته شده است.

در همین حال، شرکت های اروپایی نیز نگرانی های مشابهی را ابراز کرده اند. برای مثال، در ماه ژوئن، مدیران برخی از بزرگترین شرکت های بلوک “نگرانی های جدی” خود را در یک جلسه ابراز کردند. حرف به پارلمان، کمیسیون و کشورهای عضو ارسال شد.

در این نامه آمده است: «این پیش‌نویس قانون رقابت‌پذیری و حاکمیت فناوری اروپا را بدون مقابله مؤثر با چالش‌هایی که ما با آن مواجه هستیم و خواهیم داشت، به خطر می‌اندازد.»

در مقابل، برخی اتحادیه اروپا کشورها از جمله ایتالیا حتی قبل از اجرای این قانون، در حالی که یک جولای، تنظیم هوش مصنوعی مولد را آغاز کرده اند نظر سنجی نشان داد که مصرف کنندگان اروپایی معتقدند که این فناوری باید به شدت تحت نظارت باشد.

قانون هوش مصنوعی در اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ به اجرا در خواهد آمد. در میان مقاومت بخش تجاری و ترس از انقراضباید خط باریک بین تضمین ایمنی و تقویت نوآوری را طی کند.


منبع: https://thenextweb.com/news/eu-ai-act-hurt-smaller-companies-us-warns

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *