ایسوس بی سر و صدا مینی پی سی های قدرتمند با برند NUC را عرضه می کند که مرا به این فکر انداخت – چرا این روزها کسی باید یک رایانه رومیزی خسته کننده و حجیم بخرد؟

مینی پی سی دیگر ضعیف یا محدود نیستند – اگر در اطراف خرید می کنید، می توانید دستگاه های بسیار توانمند و مقرون به صرفه ای را که می توانند چندین نمایشگر را به طور همزمان هدایت کنند، در اختیار داشته باشید.

نمونه موردی – در نمایشگاه CES 2024، ایسوس دو مینی پی سی جدید با برند NUC را معرفی کرد: Asus NUC 14 Pro و NUC 14 Pro+.

جای تعجب نیست که ایسوس مسیری را که اینتل در زمان ایجاد برند NUC (واحد بعدی محاسبات) تعیین کرده بود دنبال کرده است.

انبوهی از گزینه های اتصال

اولین کامپیوتر جدید، Asus NUC 14 Pro، یک مینی کامپیوتر جمع و جور، ۴ x 4 اینچی (موجود در انواع باریک و بلند) است که تا یک پردازنده Intel Core Ultra 7 (Meteor Lake) با پشتیبانی از تا گرافیک Intel Arc. شما می توانید بین ۸ و ۱۶ گیگابایت رم DDR5 را انتخاب کنید و دارای WiFi 6E AX211 اینتل Wi-Fi و بلوتوث ۵٫۳ است. به همراه ویندوز ۱۱ هوم یا پرو نصب شده است، اما اگر ترجیح می دهید خودتان آن را انتخاب کنید، یک مدل Pro Kit بدون سیستم عامل وجود دارد.

در قسمت پشتی دستگاه مجموعه ای از پورت ها ارائه می شود – دو پورت Thunderbolt 4 / USB4 Type-C (تا ۸K@30Hz در صورت ترکیب)، یک USB 3.2 Gen 2 Type-A، یک ۲٫۰ Type-A، دو پورت HDMI 2.1 (TMDS) تا ۴K@60Hz با پشتیبانی CEC)، به علاوه یک پورت LAN RJ45.

در جلو یک USB 3.2 Gen2x2 Type-C (20Gbps) و دو USB 3.2 Gen2 Type-A وجود دارد.

در مجموع، مینی پی سی جدید می تواند تا چهار صفحه نمایش خارجی را تامین کند.

Asus NUC 14 Pro+ همه چیز را ارتقا می دهد. شاسی آلومینیومی آنودایز شده ۵×۴ اینچی آن دارای پردازنده Core Ultra 9 اینتل است که قادر به اجرای بارهای کاری هوش مصنوعی مولد با پشتیبانی از گرافیک Intel Arc است.

بقیه مشخصات عمدتاً مشابه برادر کوچکتر آن است و در صورت انتخاب نسخه کیت می توانید بین Windows 11 Home یا Pro یا بدون سیستم عامل یکی را انتخاب کنید.

ایسوس بی سر و صدا مینی پی سی های قدرتمند با برند NUC را عرضه می کند که مرا به این فکر انداخت – چرا این روزها کسی باید یک رایانه رومیزی خسته کننده و حجیم بخرد؟

(اعتبار تصویر: ASUS)

هر دو مدل طراحی بدون ابزار دارند تا به راحتی باز شوند تا بتوانید برای ارتقای آسان به گره SSD Ms PCIe دسترسی داشته باشید.

هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت یا در دسترس بودن هر دو مدل وجود ندارد.

این مینی رایانه‌های شخصی ایسوس تمام عملکرد یک دسکتاپ را ارائه می‌دهند، اما در طراحی شیک و کم‌کم فضا. بنابراین، برگردیم به سوالی که در عنوان مطرح کردم، چرا این روزها کسی یک دسکتاپ حجیم را انتخاب می کند؟

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/asus-quietly-launches-powerful-nuc-branded-mini-pcs-that-got-me-thinking-why-would-anyone-buy-a-boring-bulky-desktop-pc-these-days

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *