ایلان ماسک از تسلا اخراج می شود؟ مدیر عامل می ترسید که ممکن است او را حذف کنند

ایلان ماسک از تسلا اخراج می شود؟  مدیر عامل می ترسید که ممکن است او را حذف کنند

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، نسبت به احتمال برکناری از سمت خود در این شرکت به دلیل سهام نسبتاً کوچک تقریباً ۱۲ درصدی خود ابراز نگرانی کرده است.

ماسک در طی تماسی با درآمد، به نفوذ شرکت های مشاوره سهامداران مانند گلس لوئیس و خدمات سهامداران نهادی اشاره کرد و به شوخی از آنها به عنوان “داعش” به دلیل ایده های غیر متعارف آنها یاد کرد.

ماسک امکان افزایش سهام خود را تا حداقل ۲۵ درصد با بررسی گزینه هایی مانند ایجاد یک کلاس دوگانه از سهام، مشابه Meta Platforms، برجسته کرد.

این افشاگری به دنبال درخواست اخیر ماسک از هیئت مدیره تسلا برای دریافت جایزه سهام قابل توجه و فروش نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار سهام تسلا برای پوشش مالیات و تامین مالی خرید پلت فرم رسانه های اجتماعی توییتر با نام X تغییر می یابد.

ماسک در طول تماس با درآمد، بحث را به سمت پتانسیل تسلا در هوش مصنوعی (AI) و رباتیک سوق داد و تعهد خود را به این زمینه ها ابراز کرد. او اظهار داشت که بدون حداقل ۲۵ درصد سهام در تسلا، در جاهای دیگر توسعه هوش مصنوعی و رباتیک را بررسی خواهد کرد.

در حالی که ماسک درباره فرصت‌های آینده صحبت می‌کند، تاثیر نگرانی‌ها در مورد حذف احتمالی رهبری بر مسیر تسلا و صنعت خودروهای الکتریکی همچنان دیده می‌شود.

شایان ذکر است که ایلان ماسک در سرمایه گذاری های مختلفی از جمله مالکیت و اداره شرکت هایی مانند تسلا، اسپیس ایکس، شرکت بورینگ و نورالینک، علاوه بر خرید پلتفرم رسانه اجتماعی X به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار، درگیر است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/elon-musk-to-be-ousted-from-tesla-ceo-scared-he-might-be-voted-out-13657062.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *