ایلان ماسک زمانی که شخصی به یک نقص فاحش در طرح خود برای استعمار مریخ اشاره کرد، لال ماند.

ایلان ماسک زمانی که شخصی به یک نقص فاحش در طرح خود برای استعمار مریخ اشاره کرد، لال ماند.

اگر بخواهیم به تاریخچه OpenAI و AI به طور کلی نگاه کنیم، نحوه گردهمایی برخی از بزرگترین بنیانگذاران آن باید مورد مطالعه قرار گیرد و چندین حکایت جالب ظاهر می شود. در یکی از این رویدادها، که برای اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد، دمیس حسابیس، یکی از بنیانگذاران Google DeepMind، یک نقص اساسی در مفهوم استعمار مریخ ماسک را در طی بحثی مطرح کرد که مدیر عامل اسپیس ایکس را “بی حرف” رها کرد.

رویارویی Hassabis و Musk در سال ۲۰۱۲ در کنفرانسی برگزار شد که توسط بنیانگذار PayPal پیتر تیل، که سرمایه‌گذار مشترک در SpaceX و DeepMind بود، برگزار شد. Hassabis که در متقاعد کردن افراد ثروتمند برای حمایت از دیدگاه هوش عمومی مصنوعی (AGI) مهارت داشت، به همراه ماسک از مقر SpaceX بازدید کرد.

در طی توضیح مشتاقانه ماسک از طرح استعمار مریخ خود به عنوان راه حلی برای افزایش جمعیت جهانی و سایر مسائل پیش روی سیاره ما، Hassabis یک هشدار مهم را مطرح کرد. او خاطرنشان کرد که اگر هوش مصنوعی از هوش انسانی پیشی بگیرد، به طور بالقوه می تواند بشریت را به مریخ یا هر گوشه دیگری از کیهان دنبال کند و در آنجا نیز تهدیدی باشد.

این گزارش حاکی از آن است که ماسک پس گرفته شده است و به گفته NYT، در این افشاگری “بی حرف” بوده است. با وجود این، ماسک در نهایت در DeepMind سرمایه گذاری کرد. با این حال، سال‌ها بعد، ماسک به طور علنی از این شرکت انتقاد کرد و در مورد قابلیت‌های هوش مصنوعی آن ابراز نگرانی کرد.

این مبادله، اگرچه به دلیل جنبه طنزآمیزش که ماسک را برای لحظه ای بدون کلام رها می کند، قابل توجه است، همچنین بر یک نادیده گرفتن احتمالی در آرزوهای استعمار مریخ او تأکید می کند. درک این موضوع که مسائل مربوط به زمین می‌تواند در مریخ وجود داشته باشد، از جمله تهدیدات ناشی از هوش مصنوعی پیشرفته، چالش‌ها و ملاحظات پیچیده درگیر در استعمار بین سیاره‌ای را برجسته می‌کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/elon-musk-left-speechless-when-someone-pointed-out-glaring-flaw-in-his-plan-to-colonise-mars-13468342.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *