ایلان ماسک می‌خواهد OpenAI دلیل اخراج سم آلتمن را فاش کند، می‌گوید که مردم باید بدانند

ایلان ماسک از OpenaAI خواسته است تا با مردم شفاف باشد و نشان دهد که چرا آنها احساس می کردند که سام آلتمن دیگر نمی تواند در توسعه ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی که این استودیو در حال توسعه است اعتماد کرد.

ایلان ماسک، عضو سابق هیئت مدیره OpenAI و مدیرعامل تسلا، خواستار شفافیت در مورد اخراج سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI شده است. OpenAI که به توسعه ChatGPT معروف است، روز جمعه اخراج آلتمن را با اشاره به از دست دادن اعتماد به توانایی های رهبری او اعلام کرد.

ماسک، در پاسخ به پست دیوید ساکس، مدیرعامل سابق یامر، بر خطرات مهم مرتبط با هوش مصنوعی پیشرفته تاکید کرد و خواستار افشای عمومی دلایل برکناری ناگهانی آلتمن شد.

اگرچه ماسک در سال ۲۰۱۸ از هیئت مدیره OpenAI به دلیل تضاد منافع با تسلا جدا شد، اما همچنان درباره نگرانی های خود در مورد تأثیر اجتماعی هوش مصنوعی صحبت می کند.

درخواست ماسک برای شفافیت در بحبوحه تشدید تنش ها در رهبری OpenAI در مورد خطرات بالقوه ناشی از هوش مصنوعی مطرح می شود.

آلتمن به طور فعال به دنبال بودجه برای تسریع توسعه هوش مصنوعی بود، در حالی که سایر اعضای هیئت مدیره نگرانی خود را در مورد کاهش تهدیدات بالقوه مرتبط با هوش مصنوعی ابراز کردند.

یکی از دلایل احتمالی برای برکناری آلتمن ممکن است ناشی از اختلاف نظر در بین رهبری شرکت در مورد توسعه مسئول فناوری هوش مصنوعی باشد. فشار آلتمن برای توسعه تهاجمی با رویکرد محتاطانه ای که توسط برخی از اعضای هیئت مدیره که نگران آسیب احتمالی هوش مصنوعی برای جامعه هستند، در تضاد بود.

بر اساس گزارش ها، ایلیا سوتسکور، یکی از بنیانگذاران OpenAI و یکی از چهره های کلیدی در اخراج آلتمن، یک تیم “Super Alignment” در این شرکت ایجاد کرد. ماموریت تیم این بود که اطمینان حاصل شود که تکرارهای آینده GPT-4، فناوری زیربنایی ChatGPT، ایمنی را در اولویت قرار داده و از آسیب احتمالی برای بشریت جلوگیری می کند.

این حرکت نشان‌دهنده یک بحث داخلی گسترده‌تر در OpenAI درباره ایجاد تعادل بین پیشرفت فناوری و ملاحظات اخلاقی بود.

با ادامه بحث‌های پیرامون اخراج آلتمن، فراخوان ماسک برای شفاف‌سازی چالش‌های گسترده‌تری را که شرکت‌های هوش مصنوعی در جهت برقراری تعادل ظریف بین نوآوری و پرداختن به پیامدهای اخلاقی فناوری‌هایشان با آن مواجه هستند، نشان می‌دهد.

در همین حال، علی‌رغم تلاش‌های افراد متعدد، از جمله مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا و بسیاری از سرمایه‌گذاران OpenAI، هیئت ۳ نفره نتوانست آلتمن و گرگ براکمن، بنیان‌گذار و رئیس OpenAI را که او نیز از هیئت مدیره اخراج شد، بازگرداند.

با انتشار خبر جدایی آلتمن و عدم موفقیت متعاقب آن در بازگرداندن او به صورت آنلاین، چندین گزارش منتشر شد که نشان می دهد OpenAI قرار است شاهد مهاجرت دسته جمعی برخی از استعدادهای برتر خود باشد.

(با نظر آژانس ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/elon-musk-demands-openai-reveal-why-sam-altman-was-fired-says-public-needs-to-know-13407442.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *