ایلان ماسک می‌گوید اگر ویکی‌پدیا نامش را به THIS تغییر دهند، یک میلیارد دلار به وی می‌دهد

ایلان ماسک می‌گوید اگر ویکی‌پدیا نامش را به THIS تغییر دهند، یک میلیارد دلار به وی می‌دهد

ایلان ماسک تمایل خود را برای اهدای یک میلیارد دلار به ویکی پدیا ابراز کرده است. اگرچه، او این پول را فقط در یک شرایط بسیار خاص اهدا خواهد کرد. اگر ویکی‌پدیا نام خود را به «D**kpedia» تغییر دهد. میلیاردر فناوری گفت: اگر نامشان را به D**kpedia تغییر دهند، یک میلیارد دلار به آنها می دهم. او همچنین گفت که ویکی‌پدیا می‌تواند پس از جمع‌آوری پول دوباره نام خود را به نام اصلی تغییر دهد. با این حال، او تاکید کرد که آنها باید نام پیشنهادی او را حداقل برای یک سال حفظ کنند.

پیش از این، این سرمایه دار تجارت پست دیگری را به اشتراک گذاشته بود که در آن عبارات ویکی پدیا “ویکی پدیا برای فروش نیست” و “یک درخواست شخصی از جیمی ولز (از بنیانگذاران ویکی پدیا) را دوباره تکرار کرد. او همچنین در مورد انگیزه‌های بنیاد ویکی‌مدیا برای خواستن چنین پول هنگفتی ابراز نگرانی کرد.” متن کامل روی تلفن شما! پس، پول برای چیست؟ ذهن‌های پرسشگر می‌خواهند بدانند…”

در ماه می سال جاری، بنیانگذار ویکی پدیا، جیمی ولز، ایلان ماسک را به دلیل سانسور منتقدان رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، به شدت مورد انتقاد قرار داد. این اقدام درست قبل از انتخابات ریاست جمهوری این کشور انجام شد. جیمی ولز رئیس توییتر را متهم کرد که آزادی بیان را با رعایت خواسته های ترکیه برای محدود کردن محتوا به خطر می اندازد. او همچنین مدعی شد که ویکی‌پدیا با همین وضعیت مواجه است، اما آنها چنین محدودیتی را اعمال نکرده‌اند.

در واکنش به این موضوع، ایلان ماسک گزینه های موجود را زیر سوال برد. او پیشنهاد کرد که این انتخاب بین محدود کردن کامل توییتر یا محدود کردن دسترسی به توییت‌های خاص است.

در اینجا لازم به ذکر است که ترکیه در دو سال گذشته ترکیه را مسدود کرده است زیرا هنجارهای این کشور ممنوعیت سایت هایی را که تهدیدی برای امنیت ملی می دانند ممنوع کرده است.

برچسب ها – ایلان ماسک، پست توییتر، X، ویکی پدیا، دیکی پدیا

 


منبع: https://www.firstpost.com/world/elon-musk-takes-a-dig-at-wikipedia-through-his-latest-post-see-13286522.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *