این عینک های مجهز به سونار می توانند راه را برای ردیابی بهتر بدن VR هموار کنند

محققان در یک ابزار پوشیدنی با سونار خفاشی ساخته اند که می تواند ردیابی قسمت بالایی بدن را در واقعیت مجازی و سایر برنامه ها بهبود بخشد. تیم کورنل یک جفت عینک عمومی را با یک سیستم سونار کوچک نصب کردند که نشان می‌دهد چگونه می‌توان از سیگنال‌های صوتی به جای دوربین‌ها برای ثبت حرکت بدن استفاده کرد.

به گفته این تیم، سونار نه تنها از نظر مصرف باتری کارآمدتر خواهد بود کرنل کرونیکل، اما خطرات حریم خصوصی ناشی از دوربین های خارجی هدست را نیز از بین می برد. این سیستم که PoseSonic نام دارد از دو جفت میکروفون و بلندگو برای ارسال و دریافت سیگنال های صوتی استفاده می کند. . با کمک مدل یادگیری عمیق خود، سپس می‌تواند وضعیت‌های سه بعدی را در ۹ نقطه مختلف – شانه‌ها، آرنج‌ها، مچ دست، باسن و بینی – تخمین بزند، زیرا این سیگنال‌ها از قسمت بالایی بدن منعکس می‌شوند.

این تیم آن را هم در آزمایشگاه و هم در “نیمه در طبیعت” آزمایش کردند و دریافتند که به هیچ وجه تحت تأثیر نویز محیطی تأثیر منفی ندارد. چنگ ژانگ، نویسنده ارشد این مقاله گفت: با این تکنیک، ما از ابزار کمتری بر روی بدن استفاده می‌کنیم که عملی‌تر است و عملکرد باتری برای استفاده روزمره بسیار بهتر است. کرنل کرونیکل.

محققان می گویند علاوه بر استفاده بالقوه آن در واقعیت افزوده و مجازی، سونار می تواند با گرفتن اطلاعات دقیق تر در مورد حرکات بدن، ردیابی سلامت بهتری را انجام دهد. آنها در حال حاضر فقط قسمت بالایی بدن را پوشانده اند – پاهای VR همچنان از ما فرار می کنند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/these-sonar-equipped-glasses-could-pave-the-way-for-better-vr-body-tracking-201958516.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/these-sonar-equipped-glasses-could-pave-the-way-for-better-vr-body-tracking-201958516.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *