این نمای بی نظیر از آخرین آزمایش موشک استارشیپ اسپیس ایکس را تماشا کنید

در حالی که اسپیس ایکس همچنان منتظر چراغ سبز اداره هوانوردی فدرال (FAA) برای دومین پرواز آزمایشی موشک قدرتمند فوق سنگین خود است، این شرکت اخیراً یک آزمایش آزمایشی از مرحله بالایی موشک به نام استارشیپ روی زمین انجام داد.

اسپیس ایکس فیلمی را منتشر کرد که آتش آزمایشی کوتاه را مستقیماً از بالا نشان می دهد (فیلم پایین)، با یکی از شش موتور رپتور استارشیپ که حدود شش ثانیه روشن می شود.

این آزمایش در تاسیسات اسپیس ایکس در بوکا شیکا، تگزاس، محل اولین پرتاب Super Heavy و Starship (مجموعاً به عنوان Starship) در ماه آوریل انجام شد.

با وجود پایان دادن به شکست زمانی که موشک در هوا منفجر شد چند دقیقه پس از پرتاب، Super Heavy به قدرتمندترین موشکی تبدیل شد که تا به حال پرواز کرده است، با حدود ۱۷ میلیون پوند نیروی رانش در هنگام پرتاب، تقریبا دو برابر موشک ماه سیستم پرتاب فضایی ناسا. نوامبر گذشته برای اولین بار پرواز کرد.

وسیله نقلیه مرحله بالایی استارشیپ برای استفاده مجدد طراحی شده است و بنابراین موتورهای رپتور آن برای سوختگی های کنترل شده در مدار، چه در بازگشت به زمین و چه در یک جرم آسمانی دیگر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. ناسا قصد دارد از نسخه اصلاح شده مرحله فوقانی برای فرود دو فضانورد بر روی ماه استفاده کند، احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۵، اگرچه واضح است که آزمایش‌های زیادی وجود دارد که باید قبل از آن تاریخ تکمیل شود.

پس از پرواز آزمایشی ناموفق در آوریل، FAA به SpaceX دستور داد تا قبل از دومین پرواز آزمایشی، ۶۳ اقدام اصلاحی انجام دهد. اسپیس ایکس می گوید اکنون آماده راه اندازی استاما FAA هنوز مجوز پرواز لازم را صادر نکرده است.

توصیه های سردبیران







این آزمایش در تاسیسات اسپیس ایکس در بوکا شیکا، تگزاس، محل اولین پرتاب Super Heavy و Starship (مجموعاً به عنوان Starship) در ماه آوریل انجام شد.


منبع: https://www.digitaltrends.com/space/watch-this-unique-view-of-spacexs-starship-rocket-test/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *