این هک فویل آلومینیومی می تواند Wi-Fi ضعیف شما را برطرف کند (اما یک مشکل اساسی وجود دارد)

این هک فویل آلومینیومی می تواند Wi-Fi ضعیف شما را برطرف کند (اما یک مشکل اساسی وجود دارد)

شاید شنیده باشید که روتر وای فای خود را در فویل قرار دهید تا قدرت سیگنال را افزایش دهید، اما برای اینکه هک موثر باشد، به یک بازتابنده با چاپ سه بعدی نیاز دارید. محققان در کالج دارتموث برنامه ای ایجاد کرد که پس از در نظر گرفتن چیدمان داخلی، موقعیت روتر، مناطقی که می خواهید سیگنال افزایش یابد و مناطقی که می خواهید کاهش یابد، یک بازتابنده برای خانه شما چاپ می کند.

این اطلاعات به برنامه ای به نام WiPrint وارد می شود که در حدود ۲۳ دقیقه یک شکل بازتابنده بهینه برای روتر و خانه شما ایجاد می کند. سپس شکل را می توان به یک چاپگر سه بعدی وارد کرد. راه حل سریع و ارزان است و هزینه ساخت آن حدود ۳۵ دلار است. رفلکتور با فویل آلومینیومی پوشانده شده و در اطراف آنتن های روتر بی سیم شما قرار می گیرد. در حالی که موادی مانند مس و نقره نیز کار می کنند، آلومینیوم ارزان ترین و در دسترس ترین است.

در طول آزمایش، محققان دریافتند که استفاده از یک بازتابنده چاپ سه بعدی و فویل آلومینیومی سیگنال Wi-Fi را تا ۵۵٫۱٪ در مناطق هدف افزایش می دهد در حالی که آن را در مناطق دیگر تا ۶۳٫۳ – ضعیف می کند. این سیستم نه تنها راندمان وای فای را افزایش می دهد اما همچنین دسترسی هکرها به وای فای شما را با محدود کردن سیگنال به مناطق خاصی از خانه شما دشوارتر می کند.


منبع: https://www.slashgear.com/1386383/aluminum-foil-lifehack-wifi/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *