با اطلاع ال‌جی طرح جمع‌آوری وسایل نقلیه موتوری دهلی، تاکسی‌ها و وسایل نقلیه تحویل در دهلی تا سال ۲۰۳۰ برقی می‌شوند.

دولت دهلی در اقدامی قابل توجه به سمت ترویج تحرک سازگار با محیط زیست و پایدار، «طرح ارائه دهنده خدمات تحویل و جمع آوری وسایل نقلیه موتوری دهلی ۲۰۲۳» را رونمایی کرد.

این ابتکار با هدف تنظیم و مجوز تجمیع کننده های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل و تحویل مسافر با تمرکز بر افزایش کیفیت خدمات حمل و نقل در پایتخت ملی است.

وزیر حمل و نقل دهلی، کایلاش گالوت، بر نیاز طولانی مدت به مجوز و مقررات تجمیع کننده ها برای اطمینان از عملیات روان تر برای مردم دهلی تأکید کرد.

قابل ذکر است، این اولین طرح در هند است که اهداف برق رسانی فازی را برای اپراتورها تعریف می کند، که با هدف هند برای دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال ۲۰۷۰ مطابقت دارد.

این طرح تعهد به برق رسانی کامل ناوگان جمع آوری کننده ها در دهلی را تا سال ۲۰۳۰ نشان می دهد. همچنین نشان دهنده معرفی تاکسی های دوچرخه در شهر است.

Gahlot تاکید کرد که این طرح با ارائه دستورالعمل هایی در مورد تمیزی خودرو، رفتار راننده، و حل به موقع شکایات مشتریان، با هدف افزایش ایمنی و راحتی عمومی است.

برای رسیدگی به نگرانی های زیست محیطی، این طرح انتقال مرحله ای به تحرک الکتریکی را برای مبارزه با آلودگی هوا و ترویج تحرک سبز الزامی می کند.

دولت دهلی اعلام کرد که تجمیع کنندگان با دستورالعمل های عملیاتی مشخص شده در این طرح، مجاز خواهند بود خدمات تاکسی دوچرخه فقط برای وسایل نقلیه الکتریکی را اجرا کنند.

این طرح استانداردهای سختگیرانه ای را برای کیفیت خدمات ایجاد می کند تا رضایت مشتری را افزایش دهد. این شامل الزامات برای تمیزی وسیله نقلیه، رفتار راننده، و حل سریع شکایات مشتریان است. برای اطمینان از ایمنی عمومی، این طرح انطباق هایی را که اپراتورها باید رعایت کنند، مشخص می کند.

کاربرد این طرح به جمع‌آوران، ارائه‌دهندگان خدمات تحویل، یا نهادهای تجارت الکترونیکی که در منطقه پایتخت ملی دهلی فعالیت می‌کنند، گسترش می‌یابد.

اپراتورهایی که دارای ۲۵ وسیله نقلیه موتوری یا بیشتر (۲W، ۳W، و ۴W، به استثنای اتوبوس) در ناوگان خود هستند، که از یک واسطه دیجیتال مانند یک برنامه یا پورتال وب برای ارتباط با مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند، در محدوده اختیارات این طرح قرار می‌گیرند.

اپراتورها، اعم از موجود و جدید، موظفند ظرف ۹۰ روز پس از ابلاغ طرح یا قبل از شروع عملیات، مجوز دریافت کنند. مجوزها به مدت پنج سال معتبر خواهند بود و هزینه های سالیانه قابل اعمال است. خودروهای برقی از پرداخت هزینه معاف هستند و برای خودروهای زیر دو سال ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

این طرح بر اجرای سخت‌گیرانه تاکید می‌کند و تخلفات شامل جریمه‌های پولی از ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ روپیه در هر نمونه می‌شود.

این چارچوب نظارتی جامع با تعهد دولت دهلی برای تقویت راه حل های حمل و نقل پایدار و سازگار با محیط زیست هماهنگ است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/cabs-delivery-vehicles-in-delhi-to-go-electric-by-2030-as-lg-notifies-delhi-motor-vehicle-aggregator-scheme-13448202.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *