با بازی Sea of ​​Stars به ​​دخترم یاد دادم که عاشق بازی های RPG باشد

من همیشه آرزو داشتم بازی های RPG کلاسیک را با بچه هایم مرور کنم – می خواستم آنها با من در طول زمان بپرند. Chrono Triggerیا تظاهر به دزدان دریایی در آسمان کنید آسمان آرکادیا. تبدیل کردن یک RPG خوب به یک کتاب داستان تعاملی برای کودکان کار چندان سختی نیست (اگرچه ممکن است مجبور باشم از چشمان آنها در برابر چیزهای وحشتناک تر محافظت کنم. فاینال فانتزی VII). من داشتم برنامه ریزی می کردم "مقدمه بازی های RPG" لیست پخش سال‌ها، منتظر لحظه‌ای بودم که دخترم سوفیا فراتر از سبک‌های داستان‌گویی نگاه کند خوک پپا.

اما یک شب او مرا در حال بازی دید دریای ستارگاناخیر کرونوRPG یکپارچهسازی با سیستمعامل از استودیوی Sabotage الهام گرفته شد و او قلاب شد. من نیازی نداشتم که او را آنطور که در ابتدا فکر می کردم جلب کنم. هنر پیکسلی دوبعدی فوق‌العاده بازی، موسیقی جذاب (از جمله آهنگ‌هایی از Chrono Trigger آهنگساز یاسونوری میتسودا) و داستان حماسی برای جذب او کافی بود. وقتی سوئیچ را نگه داشتم، او مراقب دشمنان و صندوقچه‌های گنج بود، و همچنان که داستان را برایش تعریف می‌کردم، درگیر داستان بود. او همچنین هر زمان که دکمه اکشن را در زمان مناسب فشار می دادم برای زدن ضربه اضافی یا جلوگیری از ضربه دشمن کف می زد (ویژگی بسیار خوبی که از بازی RPG سوپر ماریو).

با بازی Sea of ​​Stars به ​​دخترم یاد دادم که عاشق بازی های RPG باشد
استودیو خرابکاری

سوفیا این دو نفر را دوست داشت – والره و زال که آنها را دختر ماه و پسر خورشید می نامد – و همراهان رنگارنگ آنها. وقتی یکی از شخصیت‌های اصلی برای شکست دادن Big Bad خود را قربانی کرد، گریه کرد (این یک گفتگو طولانی بود). و هنگامی که ما در مقابل رئیس نهایی قرار گرفتیم، محکم نگه داشت، و هنگامی که آنها را شکست دادیم، این دو را برای یک ماجراجویی بزرگتر آماده کرد. در حال حاضر، ما در حال حذف ماموریت های جانبی اضافی و کار به سمت آنها هستیم "درست است، واقعی" پایان دادن سوفیا نمی‌خواهد متوقف شود تا زمانی که ما همه چیزهایی که بازی ارائه می‌دهد را نبینیم، نشانه‌ای از این که وقتی آماده بازی به تنهایی باشد، او کاملاً کامل‌تر خواهد بود.

من را قضاوت نکنید، اما بازی‌ها به بخشی جدایی ناپذیر از زمان استراحت دخترم در شب تبدیل شده است. آن‌ها به او کمک می‌کنند قبل از حمام آرام شود و آرام شود، نوعی پیش داستان قبل از خواندن چند کتاب واقعی قبل از خواب. ما هیچ چیزی را با سرعت یا با صدای بلند بازی نمی‌کنیم، و بازی‌ها لحظات قابل آموزش زیادی را در مورد املای کلمات، شمارش و انتخاب‌های اخلاقی پیچیده ارائه می‌کنند. از آنچه می توانم جمع آوری کنم، تماشای یک صفحه نمایش در شب (که از او فاصله می گیرم و کمی تاریک می کنم) بر توانایی او برای به خواب رفتن طبق برنامه نیز تأثیری نداشته است. (بله، من . من همچنین منتظر ماندم تا سوفیا بیش از چهار سال سن داشته باشد تا اینکه بازی‌های شبانه را شروع کنیم – مطمئنم اگر زودتر شروع می‌کردم دردسرسازتر می‌شد.)

قبل از دریای ستارگانما همچنین حدود ۲۰ ساعت بازی کردیم ، یک نسخه جدید دیگر با زیبایی شناسی هنری پیکسلی باشکوه. به تازگی، ما نیز مدتی را با لذت‌بخش‌ها سپری کرده‌ایم . اما پس از بازی در چند سطح از آن، سوفیا تقریبا همیشه می خواهد بازی کند دریای ستارگان بجای. حالا او می تواند تفاوت بین پلتفرمری مانند ماریو را تشخیص دهد، بازی با تجربیات مختلف مانند دیو غواص و یک RPG (او آنها را صدا می کند "بازی های ماجراجویی،" رسما ). من مطمئن هستم که وقتی او نحوه اجرای هر دو را بیاموزد، از مکانیک سایر ژانرها بیشتر قدردانی خواهد کرد و پرش در همان زمان در ماریو. در حال حاضر، او به سمت داستان متمایل شده است.

مبارزه با یک رئیس بزرگ در Sea of ​​Stars
استودیو خرابکاری

وقتی مشخص شد که سوفیا واقعاً به عنوان یک مفهوم RPG علاقه دارد، او را با آن آشنا کردم Chrono Trigger. به هر دلیلی، اسکوئر انیکس هنوز آن را دوباره روی سوییچ عرضه نکرده است و من می‌خواستم آن را روی سیستم قابل حمل‌تری نسبت به Steam Deck بازی کنم. این باعث شد که من پورت آیفون بازی را داشته باشم که در آیفون ۱۵ پرو مکس من بسیار عالی به نظر می رسد. در حالی که هیچ گزینه ای برای استفاده از گرافیک اصلی بازی وجود ندارد – یک امتیاز از نسخه Steam – نسخه iOS Chrono Trigger هنوز هم تمام جذابیت ها و هوس هایی را دارد که باعث شد عاشق نسخه SNES شوم. (و به عنوان یک امتیاز خوب، یک دکمه خودکار برای سرعت بخشیدن به دعواهای جزئی وجود دارد!)

سوفیا بلافاصله متوجه شباهت های بسیار (بسیار!) بین شد دریای ستارگان و Chrono Trigger. نقشه جهان به طور مشابه قاب بندی شده است، هر دو دارای برخی از بهترین هنرهای پیکسلی زمان خود هستند و هر دو در نهایت داستانی حماسی را می‌بافند. انجام هر دو بازی پشت سر هم برخی از آنها را آشکار می کند دریای ستاره عناصر ضعیف‌تر – مدتی طول می‌کشد تا واقعاً پیش بروید و نوشتن کمی ساده‌تر است. اما این باعث می شود که من واقعاً بخواهم یک بازی مناسب را انجام دهم کرونو عاقبت با دریای ستارگان سیستم نبرد

در عرض ۱۵ دقیقه از شروع Chrono Triggerمن و سوفیا ۴۰۰ سال به گذشته پرتاب شدیم. ما به دنبال مارل، شاهزاده خانم مخفی شده بودیم، که بلافاصله پس از یافتن او ناپدید شد. سپس مجبور شدم عواقب احتمالی تداخل خط زمانی را برای یک کودک ۵ ساله توضیح دهم. و سوفیا بلافاصله متوجه شد که چه اتفاقی می افتد: ما باید جد مارل را نجات می دادیم قبل از اینکه مارل وجود نداشته باشد! فقط سعی کنید با آن رقابت کنید، پپا!

سفر با کشتی در دریای ستارگان
استودیو خرابکاری

برای روشن شدن، این واقعا اولین بازی سوفیا با داستان سرایی پیچیده نیست. او تقریباً تمام فیلم‌های میازاکی را بلعیده است (ما درنگ می‌کنیم شاهزاده مونونوکه چون ممکنه خیلی ترسناک باشه، و او احتمالاً برای کاوش بالغانه مرگ و هنر در آن آماده نیست باد برمی خیزدو من او را راهنمایی کرده ام آواتار: آخرین هواساز و افسانه کورا. بنابراین من نباید تعجب کنم که او به طور کامل از قدرت بازی های RPG استقبال می کند. پس از سالها تصور این لحظه، تا زمانی که ادامه دارد از آن لذت خواهم برد.

طولی نمی کشد که او مرا با داستان هایی از ماجراهای RPG خودش مجذوب می کند. و وقتی آماده شد، با یک مشت یک یا دو دستش را به باد می دهم Xenogears و Neon Genesis Evangelion. بعدا از من تشکر خواهد کرد

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/i-taught-my-daughter-to-love-rpgs-by-playing-sea-of-stars-170038097.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/i-taught-my-daughter-to-love-rpgs-by-playing-sea-of-stars-170038097.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *