با ساختار مدیریتی سامسونگ آشنا شوید؛ رهبران گمنام ولی تأثیرگذار

سامسونگ الکترونیکس که قبل‌تر از ساختار چند مدیرعاملی استفاده می‌کرد، در بیانیه‌ی جدیدی می‌گوید که حداقل تا سال ۲۰۲۴ این رویه را تغییر نمی‌دهد و به دلایل تجاری مخصوص به خود همچنان از این نوع مدیریت استفاده خواهد کرد.

طبق انتصابات جدید غول فناوری کره‌ای، جی اچ هان به همراه کیونگ کی هیون به‌ترتیب رؤسای بخش لوازم الکترونیکی (که شامل انواع گوشی، لپ تاپ، تبلت، یخچال و… است) و بخش صنایع نیمه‌هادی خواهند شد. با اینکه کیونگ کی هیون رئیس بخش واحد توسعه و تحقیقات سامسونگ نیز خواهد شد، اما جی اچ هان از مقام خود در بخش تلویزیون کنار خواهد رفت.

انتظار می‌رفت تی‌ام رو، رئیس بخش گوشی سامسونگ، به‌عنوان سومین مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس معرفی شود، اما به دلایل نامشخصی این اتفاق رخ نداد. بخش تحت مدیریت تی‌ام رو، با وجود رکود اقتصادی جهان همواره به سامسونگ کمک می‌کرد تا تحت شرایط سخت نیز در وضعیت سوددهی قرار داشته باشد.

جئون یانگ که در گذشته به‌عنوان رئیس بخش مرتبط با انواع حافظه ذخیره سازی، باتری و صفحه‌نمایش فعالیت می‌کرد و نقش کلیدی در پیشرفت این بخش‌‌ها داشت، رئیس آینده‌ی واحد برنامه‌ریزی کسب و کار غول فناوری کره‌ای خواهد بود.

یوونگ سوک وو که یک کارشناس توسعه‌ی تلویزیون است و از سال ۲۰۲۱ به‌عنوان سرگروه تیم توسعه خدمت می‌کرده، به‌زودی در بخش تلویزیون و نمایش بصری به‌عنوان جانشین جی اچ هان معرفی خواهد شد.

کیم وون کیونگ نیز به‌عنوان رئیس بخش امور جهانی سامسونگ انتخاب شده است. وون کیونگ که سابقه‌ی فعالیت در وزارت امور خارجه و تجارت کره جنوبی را در کارنامه‌ی خود دارد، از سال ۲۰۱۲ در جایگاه‌های مختلفی با سامسونگ الکترونیکس در حوزه‌ی بازاریابی و روابط عمومی جهانی همکاری می‌کرده است.

تغییرات ایجادشده در بخش‌های مختلف سامسونگ به احتمال زیاد چشم‌انداز تجاری جدیدی را برای این شرکت به ارمغان خواهند آورند. از دلایل عمده‌ی آن می‌توان به افراد منصوب‌شده‌ی جدید و آزادی عمل داده‌شده به آن‌ها اشاره کرد؛ زیرا برخی از این افراد ویژگی‌هایی در سطح معاون اول دارند.


منبع: https://www.zoomit.ir/business/412308-samsung-not-promote-tm-ceo/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *