با هوش مصنوعی، خانواده این مرد حتی پس از مرگ می‌توانند با او حرف بزنند

وب‌سایت «Eternos.life» به «مایکل بومر» که به بیماری لاعلاجی مبتلا است، کمک می‌کند تا یک هویت دیجیتالی معنادار برای خودش ایجاد کرده و بتواند بعد از مرگ نیز با این هویت دیجیتالی با بازماندگانش ارتباط برقرار کند.

شرکت هوش مصنوعی Eternos صدای بومر، شخصیت و خاطرات او را برای ایجاد نسخه دیجیتالی وی ضبط کرده است. تیم مربوطه همه داده‌ها، متون و قابلیت‌های چت را یکپارچه کرده تا خانواده‌ بومر بتوانند بعد از مرگش با او ارتباط برقرار کنند. بومر می‌گوید: «این فرصت برای من فراهم شده است که بعد از مرگ هم حضور داشته باشم.»

با هوش مصنوعی، خانواده این مرد حتی پس از مرگ می‌توانند با او حرف بزنند

ایجاد یک نسخه دیجیتالی با هوش مصنوعی

با وارد‌کردن حداقل ۳۰۰ جمله به هوش مصنوعی، این برنامه می‌تواند یاد بگیرد تا چگونه صدای فرد را تکرار کند. مایکل بومر در این پروژه، ۱۵۰ داستان از زندگی‌اش و به‌ویژه اطلاعات مربوط به ارزش‌ها و درس‌های زندگی را بازگو کرده است.

بومر توضیح می‌دهد که تمام اطلاعات او برای نسخه هوش مصنوعی در یک پایگاه داده ذخیره می‌شود. اگر کسی سوالی بپرسد، هوش مصنوعی قطعاتی از این داده‌ها را از فضای ابری انتخاب کرده و برای پاسخ‌دادن آماده می‌کند. بنیان‌گذاران این شرکت هوش مصنوعی می‌گویند که این سیستم به قدری هوشمند است که ارزش‌هایی که فرد در زندگی داشته را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

بومر می‌گوید همسر و فرزندانش می‌گویند اطلاعاتی که این هوش مصنوعی می‌دهد دقیقاً شبیه به رفتارهای خود بومر است. همسر بومر می‌گوید که هوش مصنوعی دقیقاً مانند همسرش عمل می‌کند، حتی می‌تواند مانند همسرش به زبان‌های آلمانی و انگلیسی صحبت کند و ادبیاتی مشابه او داشته باشد.

مایکل بومر، طراح نرم‌افزار از برلین آلمان است. هنگامی که متوجه شد به بیماری لاعلاجی مبتلا شده است، این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد. پیام او توجه «رابرت لوکاسیو»، یکی از بنیان‌گذاران Eternos.life را جلب کرد و آن‌ها با بومر تماس گرفتند تا به او کمک کنند تا با استفاده از هوش مصنوعی بتواند همیشه در هویتی دیجیتالی زنده بماند.


منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/innovation-man-digital-identity-engage-family

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *