بدون تنظیم: Spotify 17 درصد یا ۱۵۰۰ نیروی کار خود را اخراج می کند و دو تا از محبوب ترین پادکست های خود را لغو می کند.

Spotify قرار است ۱۷ درصد از نیروی کار جهانی خود را اخراج کند و سومین دور اخراج در سال جاری را برای سرویس پخش موسیقی در یک اقدام استراتژیک برای کاهش هزینه ها و تمرکز بر سودآوری رقم بزند.

دانیل اک، مدیر عامل شرکت، این تصمیم را روز دوشنبه در یک پست وبلاگی اعلام کرد و آن را به عنوان یک “جهت گیری مجدد استراتژیک” توصیف کرد. در حالی که این پست تعداد دقیق کاهش مشاغل را مشخص نکرد، یک سخنگوی به خبرگزاری ها گفت که تقریباً ۱۵۰۰ کارمند تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

این اطلاعیه نشان داد که Spotify که از تامین مالی مقرون به صرفه برای توسعه کسب و کار استفاده کرده بود، در طول سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ سرمایه گذاری قابل توجهی در کارمندان، محتوا و بازاریابی انجام داده است.

او گفت: “ما اکنون خود را در محیط بسیار متفاوتی می یابیم. و علیرغم تلاش های ما برای کاهش هزینه ها در سال گذشته، ساختار هزینه ما برای جایی که باید باشیم هنوز بسیار بزرگ است.”

این سومین تعلیق برای Spotify در سال جاری است. در اوایل ژانویه، این شرکت اعلام کرد که ۶ درصد از کل کارکنان خود را رها می کند. در ژوئن، تنها چند ماه بعد، Spotify دوباره کارکنان خود را ۲ درصد دیگر یا حدود ۲۰۰ کارگر، عمدتاً در بخش پادکست خود اخراج کرد.

در یک توسعه مرتبط، یکی از نمایش های شاخص Gimlet، Heavyweight، پس از اتمام فصل جاری توسط Spotify لغو خواهد شد. طبق گزارش ها، تیمی که مسئولیت تولید Heavyweight را بر عهده دارد، با اخراج مواجه خواهد شد.

رزا اوه، سخنگوی اسپاتیفای به کار تیم روی Heavyweight ابراز غرور کرد و از انتقال آرام این سری اطمینان داد و به همکاری با سازنده سریال برای تلاش‌های آینده اشاره کرد.

علاوه بر این، Stolen، یکی دیگر از پادکست‌های تحسین‌شده Gimlet نیز طبق گزارش بلومبرگ، قرار است لغو شود. مانند Heavyweight، Stolen فصل جاری خود را قبل از اکتشاف بالقوه فرصت های جدید در جاهای دیگر به پایان خواهد رساند. هر دو نمایش، با تحسین برانگیز، ممکن است پس از پایان اجراهای مربوطه خود خانه های جدیدی پیدا کنند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/out-of-tune-spotify-to-layoff-17-per-cent-or-1500-of-its-workforce-cancels-two-of-its-most-popular-podcasts-13467422.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *