بررسی مازراتی MC20: بهترین سوپراسپرت ممکن است هنوز در راه باشد

بررسی ها بررسی های خودرو

بررسی مازراتی MC20: بهترین سوپراسپرت ممکن است هنوز در راه باشد

بررسی مازراتی MC20: بهترین سوپراسپرت ممکن است هنوز در راه باشد

کریس دیویس/SlashGear
توسط کریس دیویس/۲۷ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۳:۳۶ بعد از ظهر EST

رتبه ویراستاران: ۹/۱۰
طرفداران
  • سبک چرخاندن سر با سرعت کوبیدن گردن مطابقت دارد
  • کابین حس خاصی دارد
  • آینده EV امیدوار کننده است
منفی
  • گران
  • زیبایی شناسی ذهنی است
  • شما به فضای بار نیاز نداشتید، درست است؟

ابرخودرویی که ما می دانیم در حال مرگ است. نه به این معنا که استایل مسحورکننده و سرعت چرخش روده هرگز از مد خارج شود، حداقل برای مخاطب خاصی از علاقه مندان به اتومبیلرانی. حتی این که دیگر بازاری برای اگزواتیک فوق گران قیمت و فوق انحصاری که به معنای ثروت و دسترسی باشد وجود ندارد. این بیشتر از معادله فعلی است ماشین گران قیمت براق سریع می رود با لحظه پایانی دوران خود روبرو می شود.

مازراتی MC20 مطمئناً براق است و مطمئناً سریع به حساب می آید. همانطور که برچسب های قیمت بالا می روند، شروع به سمت شمال از ۲۰۰ هزار دلار قبل از گزینه ها به این معنی است که قطعاً بخش گران قیمت را نیز کاهش می دهد. به همان اندازه کلیدی، این یک ریسک نیز هست: بازگشتی برای مازراتی، به بخش خودروهای سوپراسپرت که تقریباً دو دهه از آن غایب بود، اما با فرمولی که از آنچه در برادران فوق‌سریعش معمول است صرفنظر می‌کند.

کریس دیویس/SlashGear

در مجموع، نگاه کردن به بیرون و دیدن پارک شده در راهروی خود چیز بسیار خوبی است. در عین حال، یادآوری درخشانی است که زمان برای ابرخودروی که ما آن را می شناسیم و دوستش داریم، نزدیک است. هر چند نگران نباشید: این احتمالاً چیز خوبی است.

به هر حال چه کسی به پنهان کاری نیاز دارد

کریس دیویس/SlashGear

«زیبا» شاید واژه مناسبی برای MC20 نباشد. مطمئناً این همان چیزی است که اکثر ما از ابرخودروهای خود می‌خواهیم: چرخاندن سر، جلب توجه، و به طور کلی عبور از ترافیک معمولی‌تر مانند یک کوسه در میان مینوها. با فک پهن و کم آن و درخشش مداوم شن در مقابل وان فیبر کربنی، احساس چیزی درنده در آب های عمیق وجود دارد.

کریس دیویس/SlashGear

همانطور که شکارچیان می روند، توجه داشته باشید، این شکارچی استتار ضعیفی دارد. همه چیز در مورد تناسبات MC20 مرا فریاد می زند و رنگ قرمز روشن Rosso Vincente در اینجا هیچ کمکی به آن نمی کند. درب‌های پروانه‌ای را هم اضافه کنید، و این مظهر یک ماشین سریع در جاده است که باعث می‌شود هنگام پارک کند شوید: به سادگی همه یک سؤال، نظر یا نیاز مبرم به یک سلفی دارند.

کریس دیویس/SlashGear

با این حال، اجازه دهید آنها به داخل بروند، و عملی غیرمنتظره MC20 سر خود را بالا می برد. لولای درها باعث می‌شود لغزش به داخل صندلی‌های سطلی کمی کمتر از آنچه که انتظار دارید، ناخوشایند باشد. طاقچه ها به اندازه ای که می ترسید پهن نیستند.

احمقانه، اما قابل استفاده با آن

کریس دیویس/SlashGear

انتظار اینکه اسباب بازی های شش رقمی ما باعث شرمساری ما نشوند، به نظر دور از ذهن است، اما خریدار سوپراسپرت امروزی یک مشتری خراب است. روزهایی که یک کابین لوله‌کشی گرم، قابلیت اطمینان هر روز و ارگونومی مناسب‌تر برای شاتل فضایی قابل قبول بود، گذشته است. این روزها، اگزوتیک ها نیز باید حداقل تا حدودی به عنوان رانندگان روزانه خدمت کنند.

اصلاح داشبورد MC20 مطمئناً به شما کمک می کند، به خصوص اگر زمانی را در مدل های دیگر – مقرون به صرفه تر – مازراتی گذرانده باشید. دیگر خبری از تابلوی سطل قطعات استیلانتیس نیست، که با قطعات تزئینی خاص خودنمایی می کند. درعوض، کابین MC20 به صورت متمرکز به نظر پراکنده است و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی آن جمع و جور اما جامع است.

کریس دیویس/SlashGear

تقریباً همه چیز بصری به نظر می رسد: فقط به دنبال دکمه های خنثی یا پارک نباشید. اولی مستلزم کشیدن هر دو شیفتر دست و پارو فیبر کربن به سمت خود است. وقتی موتور را خاموش می کنید، دومی به طور خودکار وارد می شود. به هر حال، سوپراسپرت ها باید ضعف های خود را داشته باشند.

نمونه ای درخشان از فناوری قدیمی

کریس دیویس/SlashGear

Nettuno مازراتی، موتور V6 بومی آن که – و این به بهترین شکل ممکن – یک حماقت باشکوه در تاریخ خودروسازی است، در زیر شیشه‌های پشتی می‌درخشد. در حال توسعه یک موتور گازی ۳٫۰ لیتری توئین توربو کاملاً جدید در زمانی که همه علائم (از جمله نقشه راه خودتان) به برقی‌سازی اشاره می‌کنند زیرا آینده در بهترین حالت خود مانند یک هوس ایتالیایی است. با این حال، این بدان معنا نیست که قلب خروشان MC20 چیزی شبیه یک شوخی است.

۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۳۸ پوند فوت گشتاور نه تنها برای موتوری با این حجم و سیلندرهای زیاد چشمگیر نیستند، بلکه دوره ای چشمگیر هستند. فاکتور وزن MC20 – زیر ۳۳۰۰ پوند – به این معنی است که شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت در کمتر از ۲٫۹ ثانیه می رسد. حداکثر سرعت ۲۰۲ مایل در ساعت، مکانی را تضمین می‌کند که ابرخودروها در حال اعلام حقوق خود هستند.

کریس دیویس/SlashGear

با این حال، با وجود همه این‌ها، نمی‌توان از این حس فرار کرد که این فناوری «قدیمی» است. این آخرین دم با سوخت دایناسورها از افراط در اتومبیلرانی قدیمی است، و اینطور نیست که خود مازراتی کاری انجام دهد که ما را از چنین تصوراتی منصرف کند. این خودروی مجهز به نتتونو تنها یک نقطه راه در مسیر MC20 به سمت الکتریکی شدن کامل است، چیزی که – مانند MC20 Cielo کانورتیبل – همیشه برای آن در نظر گرفته شده بود.

برق رسانی در راه است… به نوعی

کریس دیویس/SlashGear

چنین MC20 الکتریکی چگونه می تواند باشد؟ در حالی که مازراتی آن ورق‌ها را نزدیک سینه‌اش بازی می‌کند – تا اینجا فقط کارت‌ها را نشان می‌دهد GranTurismo Folgore تمام برقی برای برانگیختن اشتها و شل کردن جیب‌ها – این آلفارومئو است که همتای Stellantis خود را به این پست رساند. را آلفارومئو ۳۳ استرادیلدر اوایل سال جاری رونمایی شد، همچنین در فرم های ۳٫۰ لیتری V6 و فول EV ارائه می شود که دومی ۷۶۰ اسب بخار قدرت و حدود ۲۷۹ مایل برد (WLTP) دارد.

تعداد کمی از آنها ساخته خواهد شد – در واقع فقط ۳۳ عدد فروخته شده است – با برچسب قیمتی که، مگر اینکه نام شما در فرم سفارش باشد، شما نمی‌دانید.

کریس دیویس/SlashGear

سخت است که احساس نکنید آن رانندگان خوش شانس و ثروتمند برای امتیاز آزمایش کننده بودن بتا – اگر نگوییم آلفا – هزینه زیادی می پردازند. برای خودروهای اسپورت بیش از هر رده دیگری، سیر تکاملی به سمت برقی‌سازی بر اساس سال‌ها – حتی دهه‌ها – به جای انقلاب، اصلاح می‌شود. بهبود سال مدل که به یک دهم دهم ثانیه افزایش می یابد سرعت. صیقل دادن آنچه می تواند از سوخت های فسیلی فشرده شود، زمانی که عملی بودن و قیمت در کنار راه باقی بماند.

سریع است البته همینطور است

کریس دیویس/SlashGear

در جاده های عمومی، با سرعت قانونی، MC20 گازسوز به سختی وجود ندارد. این حس درگیری وجود دارد که تنها فاصله گرفتن اینچ از آسفالت با یک موتور زوزه کش درست در پشت سر شما را به ارمغان می آورد. شما نمی توانید از چیزی نزدیک به قابلیت های کامل آن استفاده کنید: بیش از کمی به پدال گاز متمایل شوید تا گواهینامه رانندگی خود را به حالت احتراق خودبخودی بفرستید.

درعوض، شما باید مهارت مازراتی را در قطعات کوچک و پر جنب و جوش امتحان کنید. سیلی‌هایی با سرعت مضحک که حریصانه و زودگذر مانند فلفل‌های آتشین روی تخته مزه می‌خوردند. صاحبان عاقل به سادگی این کار را خواهند کرد MC20 خود را به پیست ببرند.

کریس دیویس/SlashGear

این خلق و خوی بیش از شتاب است که نماد چالش MC20 است – یا، بهتر است بگوییم، چالش صنعت خودروهای اسپورت به عنوان یک کل. خودروهای الکتریکی قبلاً نشان داده‌اند که نسبت به نمونه‌های بنزینی قبلی خود، شتاب بهتر و سرعت کلی بیشتری دارند. حتی خودروهای برقی نسبتاً معمولی نیز می‌توانند در خط مستقیم از علامت توقف، در برابر عوامل عجیب و غریب مقاومت کنند. در واقع، آنها آنقدر در این کار خوب هستند که مسلماً به طور تصادفی به “بالینی” رسیده اند.

حکم مازراتی MC20

کریس دیویس/SlashGear

این کلمه ای نیست که شما برای توصیف MC20 از آن استفاده کنید، اما دیدن این که چگونه خودروسازانی مانند مازراتی با چالش الکتریکی روبرو می شوند و کدام یک از درس های قدیمی خود را می توانند با خود حمل کنند، بسیار جذاب خواهد بود. وزن، که احتمالاً بزرگ‌ترین نقطه مقابل سرعت قابل دسترس است، دشمن ابرخودرو است، اما بسته باتری خودروهای الکتریکی اجتناب‌ناپذیر است.

متعادل کردن انتظارات واقع بینانه از برد الکتریکی بدون افزایش وزن به سطوح SUV چالشی است که خودروسازان عملکردی را به زمانی بازمی گرداند که هر مدل جدید احساس نوآوری می کرد، نه افزایشی. برای یافتن مهندسی مورد نیاز برای جذاب بودن نیازی نیست که یک خودروی برقی کاملاً تبدیل شده باشید – یا اینکه متعجب شوید که کدام شرکت خودروسازی ممکن است به بهترین وجه به آن برسد.

کریس دیویس/SlashGear

هیچ کدام از اینها احساس خاص بودن MC20 امروزی را تغییر نمی دهد. اگر الزامات یک سوپراسپرت این است که باید به یک اندازه شگفت انگیز و جذاب باشد، بهترین مازراتی مطمئناً ارائه می دهد. این پوزخند الهام بخش است چه آهسته و چه سریع، احمقانه تا حد مناسب، و یادآور استعدادهای مهندسی نه چندان اساسی خودروساز است. پس میز سوپراسپرت ها مرتب شده اند. اکنون، MC20 فقط باید ثابت کند که می تواند عمل دوم را به پایان برساند.


منبع: https://www.slashgear.com/1479637/maserati-mc20-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *