بررسی Lenovo Legion Go: رایانه‌های شخصی قابل حمل ایده‌های درستی را از نینتندو سوییچ گرفته است

بررسی Lenovo Legion Go: رایانه‌های شخصی قابل حمل ایده‌های درستی را از نینتندو سوییچ گرفته است

Lenovo Legion Go

MSRP 700.00 دلار

Legion Go یک رایانه شخصی قابل حمل خلاق است که ویژگی های نوآورانه ای را ارائه می دهد، اگرچه آنها همیشه کاربردی ترین ایده ها نیستند.

طرفداران

  • کیفیت ساخت قوی

  • صفحه نمایش درجه یک

  • حالت رومیزی عالی است

  • با ROG Ally در قدرت مطابقت دارد

منفی

  • ویژگی های آرزویی غیرعملی هستند

  • قرار دادن دکمه های نامناسب

  • Legion Space نیاز به کار دارد

من همیشه عاشق آن لحظه خاص هستم که در آن یک دستگاه فناوری نوآورانه راه اندازی می شود و برای اولین بار می توانم با آن بازی کنم. وقتی برای اولین بار به دستم رسید عرشه بخار، در کریسمس احساس می کردم که یک بچه هستم، همانطور که در حال حرکت با رایانه های شخصی بازی می کردم. این لحظه ای گرامی است، اما آن چیزی نیست که در واقع هر زمان که یک دسته محصول جدید راه اندازی می شود، بیشتر منتظرش هستم. هیجان واقعی من برای چند سال پس از آن لحظه محفوظ است که رقبا باید خلاق باشند تا در مرز جدیدی که به سرعت پر از کپی‌ها می‌شود، برجسته شوند. اگر می خواهید بفهمید که چرا آن دوره را خیلی دوست دارم، به Legion Go نگاه نکنید.

این، آن نیست رقیب Lenovo Steam Deck جایگزین بهتری برای سیستم ضربه Valve است. از بسیاری جهات، این یک آزمایش کثیف است که نیاز به تغییرات زیادی پس از راه اندازی دارد تا بتواند با رقبای خود به سرعت عمل کند. با این حال، این قطعه سخت‌افزاری است که بر لذت رقابت فنی با روحیه خوب تأکید دارد. در تلاش برای متمایز شدن، Legion Go نوسانات عجیبی را انجام می دهد که آن را به منحصر به فردترین رایانه شخصی قابل حمل موجود در بازار امروز تبدیل می کند. ممکن است در حال حاضر بهترین گزینه ای نباشد که می توانید بخرید، اما می تواند تاثیرگذارترین گزینه باشد.

را لژیون برو وقتی نوبت به قیمت، قدرت و صفحه نمایش فوق‌العاده آن می‌رسد که نوار جدیدی را برای این نوع دستگاه تعیین می‌کند، بسیاری از کادرهای مناسب را بررسی می‌کند. آن را با طراحی الهام گرفته از نینتندو سوییچ ترکیب کنید و یک دستگاه بازی انعطاف پذیر با ایده های خوب زیادی دارید. با وجود تمام خلاقیت هایش، لنوو اغلب به نام نوآوری از عملی بودن چشم پوشی می کند. این یک دستگاه بازی قابل احترام، اما خاص است که به همان اندازه دارای ویژگی ها و هشدارها است.

طراحی و نمایش

من شرط می بندم که تقریباً هر کسی که برای اولین بار به Legion Go چشم می بندد همان اولین واکنش را خواهد داشت: “این خیلی بزرگ است!” بله، سیستم لنوو در مقایسه با آنچه امروز در بازار وجود دارد، گودزیلا است. با وزن ۱٫۸۸ پوند، بسیار سنگین تر از عرشه بخار ۱٫۶۵ پوندی یا ۱٫۳۴ پوندی است. متحد ROG. این دقیقاً یک سرنخ است که Legion Go دقیقاً بهترین گزینه برای کسانی نیست که می‌خواهند تجربه‌ای آسان در حال حرکت با کمترین فشار را داشته باشند.

این دستگاهی است که در درجه اول در حالت رومیزی می درخشد.

لنوو از این فرم بزرگ نهایت استفاده را می‌کند. در حالی که وزن آن از Steam Deck بیشتر است، اما طول و عرض آن تقریباً برابر با آن دستگاه است. تفاوت در ارتفاع ۵٫۱۶ اینچی آن است – در مقابل. ۴٫۶ اینچ Steam Deck – اما دلیل خوبی برای این همه فضای اضافی وجود دارد: بهترین نمایشگر در کلاس Legion Go. این گوشی دارای صفحه نمایش ۸٫۸ اینچی با وضوح ۱۶:۱۰ QHD+ IPS با مشخصات چشمگیر است. این صفحه نمایش ۱۶۰۰p است و نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز دارد. ابزارهای Onboard به بازیکنان این امکان را می‌دهند که آن را به ۱۲۰۰p یا ۸۰۰p کاهش دهند و در صورت نیاز نرخ تازه‌سازی را تا ۶۰ هرتز کاهش دهند. این یک صفحه نمایش بزرگ، روشن و رنگارنگ است که برای چنین گوشی دستی بسیار فراتر است.

کیفیت ساخت تا حد زیادی بالاست. این یک سیستم مستحکم است که به راحتی می توان آن را در دست گرفت، حتی اگر نگه داشتن آن برای مدت طولانی سخت باشد. چیزی که شاید بیش از همه چشمگیر باشد، پایه داخلی آن است که به بازیکنان اجازه می دهد دستگاه را در حالت رومیزی، درست مانند سوییچ، تنظیم کنند. این یک لولای قوی است که امکان ایجاد طیف وسیعی از زوایای را فراهم می کند. می تواند آنقدر زاویه داشته باشد که بتوانم در حین بازی چیزی را به شارژر USB4 پایین آن وصل کنم.

جووانی کولانتونیو / روندهای دیجیتال

این بسته با برخی ویژگی‌های استاندارد تکمیل می‌شود: پشتیبانی از بلوتوث ۵٫۱، تا ۱ ترابایت حافظه، کارت‌خوان microSD، جک هدفون، دو درگاه USB4 و دریچه‌های قابل توجه در بالا و پشت. حتی با یک کیف ذخیره سازی مفید با یک اسلات شارژ داخلی همراه است. تنها منطقه ای که در آن با رقبا سازگار نیست بلندگوهای ضعیف آن است که نمی توانند به صدای بلندگوی ROG Ally باشند – با توجه به اینکه دستگاهی است که در درجه اول در حالت رومیزی می درخشد شرم آور است. همچنین شایان ذکر است که اسلات کارت microSD آن چندان دور از دریچه‌های بالای آن نیست، تصمیمی طراحی که باعث شد کارت های SD شکسته در ROG Ally. هنوز خیلی زود است که بگوییم Legion Go از این مشکل جلوگیری می کند یا خیر، اما شکاف به اندازه کافی از دریچه ها فاصله دارد که از نظر تئوری نباید مشکلی ایجاد کند.

کنترل ها

بزرگترین نوسانات خلاقانه Legion Go ناشی از رویکرد آن به کنترل است. در نگاه اول، آنها استاندارد به نظر می رسند. توسط دو جوی استیک جلوه هال محکم، دکمه‌های ظاهراً باکیفیت چهره، و ماشه‌های واکنش‌گرا متصل می‌شود. به عنوان یک تک در Allly، حتی دارای یک ترک پد مناسب برای کسانی است که می خواهند یک ماوس را شبیه سازی کنند. این تقریباً به اندازه پدهای Steam Deck پاسخگو نیست، اما برای کسانی که از نداشتن ROG Ally خود ناامید شده بودند، یک ویژگی اضافی خوب است.

جووانی کولانتونیو / روندهای دیجیتال

این تنظیمات بدون نقص نیست. پد لمسی برای راحتی کمی پایین است و دارای یک پد D بسیار ضعیف است که برای ورودی های مورب ایده آل نیست. ناامید کننده ترین نقص آن ناشی از قرار دادن دکمه های منوی گیج کننده آن است. دو دکمه در جایی که دکمه‌های منوی هر کنترل‌کننده اصلی قرار دارند، در واقع برنامه Legion Space لنوو را باز می‌کنند. دکمه های منوی مناسب در پایین کنترلر سمت چپ قرار دارند که برای عادت کردن به آن نیاز به سیم کشی مجدد مغز است.

آنچه قابل ستایش است این است که کنترلرها در واقع می توانند مانند Joy-con (بسیار ضخیم) از سیستم جدا شوند. این، همراه با پایه پایه، Legion Go را به عنوان یک دستگاه رومیزی جذاب تر از یک دستگاه دستی می کند. من بیشتر زمان بازی خود را صرف این کرده ام که مانند یک لپ تاپ کوچک با صفحه نمایش قدرتمند با آن رفتار کنم. این یک مورد استفاده ایده‌آل است، زیرا طراحی سنگین و دریچه‌های با صدای بلند بیشترین استفاده را از آن نمی‌کنند دستگاه مناسب قابل حمل.

به نظر می‌رسد لنوو می‌داند که Legion Go بیشتر در کجا می‌درخشد و متمایزترین ویژگی خود را حول آن ساخته است. حالت FPS یک تنظیم منحصربه‌فرد است که وقتی کنترل‌کننده سمت راست را در یک دایره مغناطیسی قرار می‌دهد به یک ماوس تبدیل می‌کند. این یک ایده مبتکرانه است که راه اندازی Joy-con Nintendo را به سطح دیگری می برد. اگرچه مانند بسیاری از ویژگی های تعیین کننده Legion Go، این بازی بیشتر یک ترفند مهمانی منظم است تا یک روش عملی برای بازی.

جووانی کولانتونیو / روندهای دیجیتال

من متوجه شده ام که حالت FPS برای برخی از بازی های خاص که عمدتاً با کلیک ماوس کنترل می شوند عالی است. تاکتیک چرخ دنده ها در اینجا یک مورد استفاده عالی است، زیرا می توانم کنترلر را به اطراف حرکت دهم و برای انجام هر کاری کلیک کنم. از قضا، در بازی های تیراندازی اول شخص بسیار کمتر مفید است – همان سبکی که حالت از آن نام گرفته است. در تلاش برای بازی کردن Battlebit Remastered مندر حالت، من به سرعت متوجه نقص ذاتی حالت ماوس و صفحه کلید بدون صفحه کلید خواهم شد. من می‌توانستم به خوبی هدف‌گیری کنم و شلیک کنم، اما دکمه‌های کافی برای شلیک، درمان، رانندگی وسایل نقلیه و غیره نداشتم.

Legion Go سعی می‌کند با اضافه کردن چندین دکمه اضافی، از جمله یک چرخ اسکرول و چهار دکمه برگشت، آن را توضیح دهد. متأسفانه، قرار دادن آن موارد اضافی چندان برازنده نیست. چرخ اسکرول به طرز ناخوشایندی در زیر ماشه سمت راست قرار می گیرد و دکمه های پشتی روی کنترلر سمت راست به راحتی می توانند هنگام گرفتن طبیعی دستگاه فشار داده شوند. بدتر از همه، به نظر نمی رسد در حال حاضر راهی برای ایجاد پروفایل های کنترل کننده سفارشی برای بازی های فردی وجود داشته باشد. همه اینها حالت FPS را با اجرای دست و پا گیر ایده خوبی می کند.

مشخصات و عملکرد

عملکرد یکی دیگر از نقاط اوج است که Legion Go را بر روی کاغذ اما با ستاره جلوتر از رقبای خود قرار می دهد. این سیستم دارای یک AMD Ryzen Z1 Extreme و ۱۶ گیگابایت حافظه است. این از نظر تئوری آن را دقیقاً در کنار ROG Ally قرار می دهد، چیزی که ما تاکنون توانسته ایم با آزمایش خود از آن پشتیبانی کنیم. صراحتاً شگفت انگیز است که من می توانم انحصاری Xbox Series X را اجرا کنم Forza Motorsport روی دستگاه و به اندازه کافی بهینه سازی انجام دهید تا آن را به خوبی با سرعت حدود ۴۰ فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) اجرا کنید. حتی اگر برای دستیابی به آن نیاز به تنظیم تنظیمات پایین داشته باشم، هنوز هم قدرت “نسل بعدی” در یک فاکتور شکل کوچک است.

بازی‌های چند نسلی نتایج چشمگیری را هنگام اجرای تست‌های بنچمارک به همراه داشتند. Immortals Fenyx Rising قادر به زدن ۶۲ فریم در ثانیه در هنگام اجرا در ۸۰۰p و حالت حرارتی سفارشی ۳۰ وات بود. ما نتایج مشابهی را با مطالبات بیشتر مشاهده کردیم Cyberpunk 2077، که در آن تنظیم سرعت ۶۱ فریم در ثانیه داشت. کاهش وات به ۱۵ هنوز هم عملکرد خوبی به ما می دهد، با سایبرپانک زدن ۳۷ فریم بر ثانیه Forza Motorsport در آنجا نیز وضعیت چندان بدی نداشت زیرا درست زیر علامت ۳۰ معلق بود. با ترفندهای درست (و تمایل به فدا کردن کیفیت)، حتی نسخه‌های کاملاً جدید نیز به خوبی از آن استفاده می‌کنند.

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

Legion Go راه های زیادی برای تغییر تنظیمات در اختیار بازیکنان قرار نمی دهد، اما حداقل ها را برای سفارشی سازی برآورده می کند. بازیکنان این گزینه را دارند که بین سه وضوح، دو نرخ تازه‌سازی و برخی از حالت‌های قدرت سیستم‌عامل جابه‌جا شوند. گزینه های حالت حرارتی آن قوی تر است که به بازیکنان اجازه می دهد وات را از ۵ تا ۳۰ شماره گیری کنند. این تاثیرگذارترین ابزار در مجموعه است، زیرا بازی ها هنگام به حداکثر رساندن لغزنده، عملکرد قابل توجهی را افزایش می دهند (در آزمایش های ما، ۱۵ تا صرفه جویی کرد. ۲۰ فریم بیش از تنظیم حرارتی متعادل).

همه اینها برای ۸۰۰p عالی است، اما کرایه دستی با استفاده از رزولوشن تعیین کننده ۱۶۰۰p چگونه عمل می کند؟ این یک داستان متفاوت است. افزایش وضوح به حداکثر وات نیاز دارد تا به یک تجربه روان نزدیک شود، و حتی این کار بسیار بالایی است. Cyberpunk 2077 به سختی علامت ۳۰ فریم در ثانیه را در ۲۰ وات پاک می کند و Forza Motorsport در ۲۳ ضربه می زند (هر دو در تنظیمات کم اجرا می شوند). کاهش هر چه بیشتر وات منجر به نتایج ضعیفی می شود. Immortals Fenyx Rising در این تست ها فقط علامت ۲۱ فریم بر ثانیه را بزنید، در حالی که فورزا در ۱۵ سالگی مبارزه کرد.

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

همانطور که می توانید تصور کنید، قدرت بزرگ به قیمت هزینه باتری تمام می شود. در آزمایشات تخلیه باتری من، Cyberpunk 2077 دستگاه را در حدود دو ساعت به ۰% کاهش داد. که در ۸۰۰p روی یک تنظیم حرارتی متعادل کار می‌کرد، که در انتهای پایین قدرت دستگاه است. اگر می‌خواهید در بازی‌های مدرن به نرخ فریم صاف و کیفیت بصری بالا دست پیدا کنید، باتری می‌تواند به راحتی در کمتر از یک ساعت خالی شود. هیچ کدام از اینها خیلی تکان دهنده نیست، اما متوجه شده ام که عمر باتری به اندازه Ayaneo 2S من را آزار نمی دهد. من گزینه‌های سفارشی‌سازی وات و وضوح کافی را دارم تا بتوانم از عمر بیشتری بهره ببرم. اگرچه آنچه مهم‌تر است این است که قدرت ماندگاری Legion Go در حالت رومیزی آن بیشتر است، جایی که در حالت ایده‌آل آن را به برق وصل می‌کردم و به هر حال حداکثر خروجی را می‌دادم. این یکی از بسیاری از زمینه‌هایی است که تطبیق‌پذیری اضافه‌شده در اینجا به نفع لنوو است.

ابزارهای داخلی و رابط کاربری

در حالی که قدرت و عملکرد همیشه در دستگاه‌هایی مانند این اولویت بالایی دارد، یک رابط کاربری خوب که استفاده از آن را آسان می‌کند می‌تواند راه طولانی را برای شما به ارمغان بیاورد. فقط به Steam Deck نگاه کنید، که دارای یک رابط SteamOS تمیز است که باعث می‌شود مانند یک کنسول خانگی احساس زیبایی داشته باشید. این منطقه‌ای است که متأسفانه لنوو با Legion Go کنار نمی‌آید و دستگاه چشمگیر خود را در زمان عرضه کوتاه می‌فروشد.

خبر خوب (و گاهی بد) این است که دستگاه دارای ویندوز ۱۱ است. این تبلت در اصل یک تبلت ویندوزی است که نصب و بارگذاری هر لانچر بازی را آسان می کند. من توانستم دستگاه خود را به یک ایده آل تبدیل کنم Xbox Game Pass دستگاه، در حال پخش بازی هایی مانند یوسانت روی آن از ابتدا تا انتها اصطکاک‌هایی برای به‌آرامی پیش‌رفتن آن وجود داشت، زیرا ویندوز دارای ویژگی‌های مزاحم زیادی است که کار کردن با آنها در صفحه‌نمایش کوچک‌تر سخت است. یک روز بهینه سازی تنظیمات طول کشید تا همه چیز درست کار کند، و من در طول مسیر به موانع گیج کننده ای برخورد کردم (مانند دیابلو ۴ هر بار که می‌خواهم آن را بوت کنم، در لوگوی بلیزارد یخ می‌زنم)، اما بسیاری از مشکلات Legion Go فقط مشکلات ویندوز هستند که باید با آنها زندگی کنید.

Legion Space ابزاری با کیفیت پایین است که پس از پرتاب به پشتیبانی زیادی نیاز دارد.

با این حال، آنچه در کنترل لنوو است، برنامه ضعیف Legion Space آن است. Legion Go مانند ROG Ally دارای نرم افزار سفارشی خود است که به بازیکنان اجازه می دهد تنظیمات را تغییر دهند، بازی ها را سازماندهی کنند و موارد دیگر. این برنامه حتی ویترین بازی خود را دارد که با معاملات انحصاری پر شده است. اما همانطور که اکنون مطرح است، Legion Space ابزاری با کیفیت پایین است که برای قرار دادن آن در مکانی سالم به پشتیبانی زیادی پس از پرتاب نیاز دارد. متن به طرز عجیبی روی دو خط قرار می‌گیرد، تصاویر تار هستند، وقتی دکمه‌های منو را فشار می‌دهم، برنامه به‌طور مداوم باز نمی‌شود. فقط کمی تصفیه شده تر از آن احساس می شود برنامه سفارشی Ayaneo در دستگاه های خود

سایر خصلت ها کاملاً عجیب هستند. با فشار دادن دکمه منوی سمت راست، همپوشانی عملکرد باز می شود، اما با بستن آن و فشار دادن مجدد، به جای آن یک منوی سریع سمت چپ باز می شود. اغلب سه دکمه را فشار دهید تا به منویی که واقعاً می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید، برسید. هنگام باز کردن منوهای عملکرد، ورودی‌های من همچنان در بازی زیر شناسایی می‌شوند. بسیاری از این مشکلات قابل رفع هستند و من تصور می‌کنم که لنوو به مرور زمان این ابزار را بهبود می‌بخشد، همانطور که ایسوس و Valve با دستگاه‌های خود انجام داده‌اند. این فقط به این احساس کلی القا می‌کند که Legion Go ممکن است عجله‌ای به بازار برای سرمایه‌گذاری لحظه‌ای وارد شده باشد.

جووانی کولانتونیو / روندهای دیجیتال

مانند Steam Deck، Legion Go کمی شبیه یک نمونه آزمایشی است که راه را برای مدل دوم بهتر هموار می کند. لنوو وقتی نوآوری به میان می‌آید، سر جای درستی دارد، اما کارهای «اثبات مفهوم» زیادی در اینجا اتفاق می‌افتد. صفحه نمایش ۱۶۰۰p آن در حال حاضر برای بازی واقعاً کاربردی نیست، چیدمان دکمه های آن به هم ریخته است و Legion Space در حال حاضر سیستم عامل Steam ندارد. با این حال، دستی خلاق هنوز در زمینه ای که به سرعت پر می شود برجسته است. برای کسانی که هنوز هم می‌خواهند تا حد امکان تجربه بازی‌های رایانه شخصی را به صورت دستی حفظ کنند، جایگاهی را پر می‌کند. این مورد برای متقاعد کردن بیشتر مردم برای کاهش ۷۰۰ دلار دیگر کافی نخواهد بود، اما برای مخاطب مناسب مناسب است.

گاهی اوقات این بهترین نتیجه ای است که می توانید در زمانی که رقابت سخت است به آن امیدوار باشید.

توصیه های سردبیران







را لژیون برو وقتی نوبت به قیمت، قدرت و صفحه نمایش فوق‌العاده آن می‌رسد که نوار جدیدی را برای این نوع دستگاه تعیین می‌کند، بسیاری از کادرهای مناسب را بررسی می‌کند. آن را با طراحی الهام گرفته از نینتندو سوییچ ترکیب کنید و یک دستگاه بازی انعطاف پذیر با ایده های خوب زیادی دارید. با وجود تمام خلاقیت هایش، لنوو اغلب به نام نوآوری از عملی بودن چشم پوشی می کند. این یک دستگاه بازی قابل احترام، اما خاص است که به همان اندازه دارای ویژگی ها و هشدارها است.


منبع: https://www.digitaltrends.com/gaming/lenovo-legion-go-review-handheld-pc/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *